speedfight *HEKTO SAG*
Fra : Aragorn25

Dato : 16-05-05 10:05

Hekto Hjælp.

Speedfight der starter med at gå pludselig ud i tomgamg, og senere går den
ud ved fuld gas, men kører fint ved 2/3 del gas.

Kigger: Luftfilteret er ok, renser karburator, nu er den ok.

Karburator: 1cm til venstre for tomgangsskruen sidder der et tyndt sort
gummislange, den er ca 15cm lang, og ude for enden er der en lille metalrør,
den sidder ikke på noget, skal den sidde et sted, eller er der sådan een,
friluftningsslange???

KM: 20000 med samme stempel. Jeg åbner topstykket, og ser at der er vand
oven på stemplet, det vand ryger så langere ned i krumtapshuset, da jeg
piller cylinderen af. nu ligger der lidt vand i bunden, jeg har sprøjtet
lidt wd40 der ned, så der ikke ruster, da vandet/wd40 smører krumtappen når
den drejer rundt.

Er der en skrue nede i bunden af blokken så jeg kan få vandet ud?

Der er ikke dybe hakker på stemplet, men er er enn lille revne i bunden,
MEGET lille revne bagerest, kan det være nok for irritertisionerne?

Jeg har tænkt at købe nyt stemper, og pakning, skal den ha andet, nu når jeg
er i gang?

Stemplet er tolerance 1, men inde hos thansens hjemmeside står der "40.00mm
40.25mm 40.50mm osv. jeg har sku ikke noget at måle med, ved i om
ekspidenterne inde hos thansen kan hjælpe med den rigtige del hvis jeg taget
stemplet med der ind?

På forhond tak

Mvh
Dennis Køge

Fra : Hekto

Dato : 16-05-05 10:38

In article <42886236$0$696$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Aragorn24
@webspeed.dk says...

Hej Dennis!

> Speedfight der starter med at gå pludselig ud i tomgamg, og senere går den
> ud ved fuld gas, men kører fint ved 2/3 del gas.

Falsk luft? (kan afprøves ved at sprøjte dieselsstart rundt omkring på
kaburatoren.

> [...]
> den sidder ikke på noget, skal den sidde et sted, eller er der sådan een,

????? Det kan jeg ikke liiiige huske!
Der er et lille overløb m. 90 graders knæk på. En benzinslange til
benzinhanen. En vacuumslange op til Benzinhanen (knækket af?). En
slange fra oliepumpen til studsen.

> [...]
> den drejer rundt.
>
> Er der en skrue nede i bunden af blokken så jeg kan få vandet ud?

Nej hæld en sjat sprit i, og skyl straks godt efter med benzin. Sug det
op med et eller andet og giv det godt med WD40. Saml det hele og start
den med det samme, så du får vandet ud inden der kommer rust på
lejerne.

> Der er ikke dybe hakker på stemplet, men er er enn lille revne i bunden,
> MEGET lille revne bagerest, kan det være nok for irritertisionerne?

irritertisionerne? HVAD?????
Skift stemplet.

> Jeg har tænkt at købe nyt stemper, og pakning, skal den ha andet, nu når jeg
> er i gang?

Ruller - 9 gram.

> [...]
> 40.25mm 40.50mm osv. jeg har sku ikke noget at måle med, ved i om
> ekspidenterne inde hos thansen kan hjælpe med den rigtige del hvis jeg taget

Hvis ikke den er boret op, eller den ikke skal bores -ridser i
cylinderen?
Så skal der bare et standard i. Køb dog et originalt. Der kan jo være
forskel på tolerancen ved alu og støbejernscylindere. (bør være!)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650