Grosbøll&Ribers viser LUKKETHED=SKADEVOLDE~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-05-05 09:41

De højtlønnede kirkeledere bør altid tænke højt og uhildet fremlægge deres
holdninger og tvivl.

At mangel på åbenhed er "roden til næsten alt ondt" har jeg her et eksempel

At handle hemmeligt er især at handle uetisk

Dengang jeg gav lægerne ild i rumpen mht hurtig og liberal sæddonorhjælp, så
de oppede sig og gjorde servicen tidssvarende, valgte Mor at være forarget -
og min Far valgte i solidaritet med hende, at kritisere, at lesbiske og
enlige fik børn uden socialfar.

Jeg diskuterer nu med min fætter og får at vide at det var på tale at jeg
burde presses til at skifte efternavn af hensyn til min slægts omdømme, og
at min far var loyal overfor min martyrium-opsøgende mor, og at han var så
dobbelt, at han ikke ytrede sig imod forslaget.

Det er tankevækkende og nyttigt at få sat på plads, at ens egen far, som man
tiltroede integritet, var så ussel og tarvelig, at han bag min ryg ikke
forsvarede den opdagelse han havde givet os, om at man skal være sig selv,
når man ikke generer andre fysisk.

Megen ulykke her i verden skabes, når man lefler for selviscenesættende
hysteriske kvinder og deres groteske ønsker om indblanding i, hvad kun
vedkommer de involverede.

At jeg begejstredes for Glistrup i de år, og derfor trængte dybt ind i hans
gennemtænkte Goethe-Grundtvigske tankeunivers, er let forklarligt, når min
far i den grad spillede på to heste og var hykler.

Jeg siger, som min mor altid sagde om mormor "Bliver jeg nogensinde sådan,
håber jeg at nogen vil sige det til mig".

Der er fred og ingen fare i Danmark. Vi er ikke i krig som Tyskland var
1914-1945, hvilket undskylder megen tysk udåd.

I hverdagens mange små beslutninger om bekvem kontra etisk adfærd, træder vi
nok alle galt nu og da, fordi vi har selvbedrag.

At jeg lettere ser fejl hos mine forældre end hos mig selv, er nok især
fordi jeg lever på livsløgne - som jeg håber at andre vil være ærlige og
søge at hjælpe mig af med.

Pludselig falder brikker på plads. Min rige og meget kristne tante var også
lidt forarget over min barnløshedshjælp, hørte jeg tilfældigvis.
Hun blev bildt ind, at jeg skulle have sindsyge, har jeg også tilfældigt
opsnappet uden at bekymre mig om det..Bag min ryg har mine søskende brugt et
par kvarte sandheder til at vildlede tanten, så der skete skævdeling af arv
og de gjordes ½ mio kroner rigere end berettiget, på min bekostning.

Man skal være extremt anti-tysk for at mene, at tyskere udvist dårligere
krigs-etik end hvad velstillede, rige, veluddannede danskere for kortsigtet
bekvemmelighed vælger som freds-etik.

Da jeg er opdraget præcis som mine søskende, ville det være mærkeligt, om
ikke at jeg har tilsvarende etik-problemer, som jeg bare ikke kan se selv.
Ingen tjeneste er bedre end at hjælpe en bekendt ud af selvbedrag, selvom
man nødig giver sine kære illusioner fra sig.

" When my love swears that she is made of truth, I do
believe her, though I know she lies". William Shakespeare

Fra : H. P. Holm

Dato : 18-05-05 12:05

Bo Warming skrev:

[...]
> [...]
> forsvarede den opdagelse han havde givet os, om at man skal være sig selv,

Accept af sig selv og andre + accept af menneskers forskelligheder.
- Ud fra en betragtning om, at "respekt" er noget man skal gøre sig
fortjent til, men accept kan gives umiddelbart.

For mig handler det om, at jeg /har valgt/ at have flinke naboer, og
/har valgt/ at lade mine forældre hvile i fred - husk på alle de gode
ting, og glem alle de dårlige ting. Fortiden kan ikke ændres, men man
har nogenlunde kontrol over, hvilke dele af fortiden man vil huske og
stor indflydelse på, hvordan fremtiden skal forme sig for én selv.

Nå ja, selvfølgelig er du tosset, det har mange sagt gennem tiden, og
det siger de også jævnligt om mig - men det forhindrer jo ikke, at vi
selv vælger hvordan vi vil leve vores liv (uden at genere andre...)

Problemet med Bo Warming og folkekirken er efter min vurdering, at du
ikke vil nøjes med at være medlem, men insisterer på at debattere din
præsts prædikener og menighedsrådets drift af kirken hver eneste uge.
- Det bliver en stor belastning at have dig som medlem på den måde.

> Megen ulykke her i verden skabes, når man lefler for selviscenesættende
> hysteriske kvinder og deres groteske ønsker om indblanding i, hvad kun
> vedkommer de involverede.

Jeg har arbejdet under en kvindelig mellemleder og en kvindelig chef.
Problemet var i begge tilfælde, at de ikke var i stand til at skære
igennem og træffe en beslutning, men forsøgte at gøre "alle" tilpas.

Samme problem har været gældende for mange mandlige mellemledere og
chefer jeg har arbejdet under, så det er ikke noget specielt feminint
men meget menneskeligt. - Udfordringen for alle arbejdspladser er at
ansætte de bedst kvalificerede til jobbet - og ikke ansætte eller
forfremme nogen blot fordi det er "deres tur".

> At jeg lettere ser fejl hos mine forældre end hos mig selv, er nok især
> fordi jeg lever på livsløgne - som jeg håber at andre vil være ærlige og
> søge at hjælpe mig af med.

Næh, du er for gammel at lave om på!

--
Hans

Fra : Vidal

Dato : 18-05-05 19:02

Bo Warming wrote:

> At jeg lettere ser fejl hos mine forældre end hos mig selv, er nok især
> fordi jeg lever på livsløgne - som jeg håber at andre vil være ærlige og
> søge at hjælpe mig af med.

Jeg lover dig, hvis du virkeligt ønsker det, BW, at være
behjælpelig efter bedste evne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 18-05-05 23:28

"Vidal" <vidal@home.dk> wrote in message

> Jeg lover dig, hvis du virkeligt ønsker det, BW, at være
> behjælpelig efter bedste evne.

En af mine venner, der følger med i usenet-debatterne påstår at man har søgt
at rive livsløgn fra mig her - men det er altså prellet af på mig. Man
bliver ikke for gammel, men man har forsvar - evt velbegrundede forsvar.

Det er for billigt at sige "Det afslørede jeg hans selvbedrag" hvis man kun
udi egen indbildning påviste selvmodsigelse.

Selvfølgelig eksisterer der ikke bedre vennetjeneste end ærlighed

But what is the good of friendship if one cannot say exactly what one
means?
Anybody can say charming things and try to please and to flatter, but a true
friend always says unpleasant things, and does not mind giving pain
Indeed if he is a really true friend he prefers it, for he knows that then
he is doing good. Oscar Wilde

Fra : H. P. Holm

Dato : 19-05-05 14:43

Bo Warming skrev:

> [...]
>
> Det er for billigt at sige "Det afslørede jeg hans selvbedrag" hvis man kun
> udi egen indbildning påviste selvmodsigelse.

Det vil være temmelig trist, hvis det nogensinde lykkes for nogen at
lave helt om på dig. Den første betingelse for en vellykket debat om
politiske og/eller religiøse og etiske spørgsmål er, at deltagerne i
debatten holder fast i deres synspunkter og argumenterer logisk.

Ellers bliver det ligegyldigt lal: - "på den ene side synes jeg ...
men på den anden side kan jeg godt se at ..." - Bvadr!

Ud over det har jeg stor respekt for folk der ikke bare snakker, men
siger det de mener, og går ud og gør det de snakker om. Obersten fra
de konservative har mange point i min karakterbog på den måde selvom
jeg ikke altid er enig med ham.

> Selvfølgelig eksisterer der ikke bedre vennetjeneste end ærlighed

Helt enig, men det fungerer bare ikke særlig godt på skrift. Så er
det bedre at mødes i virkeligheden over en kop kaffe i køkkenet.

For eksempel har jeg en udpræget evne til at fornærme både store og
små befokningsgrupper samt enkeltpersoner i nyhedsgrupper på ganske
få linjer. - I stedet for at sidde og blive trist over det, har jeg
valgt at sende de fleste af mine indlæg i dk.snak.mudderkastning,
også selvom de egentlig hører hjemme andre steder.

--
Hans

Fra : Bo Warming

Dato : 19-05-05 17:01

"H. P. Holm" <B0@mogensen.mail.dk> wrote in message

> Det vil være temmelig trist, hvis det nogensinde lykkes for nogen at
> lave helt om på dig.

Tag ikke for stort kors på dine skuldre - sig frem og hvis jeg laver HELT OM
PÅ MIG, så er det mit ansvar og ikke dit.

> Helt enig, men det fungerer bare ikke særlig godt på skrift. Så er
> det bedre at mødes i virkeligheden over en kop kaffe i køkkenet.

Eller hvidvin i haven - jeg bor Bjelkes Alle 46, tredie sidevej til jagtvej
fra nørrebros runddel