|
| Kardan model oversigt Fra : snusken |
Dato : 16-05-05 09:29 |
| | |
Richard (16-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 16-05-05 10:23 |
|
snusken wrote:
> Fandt via google denne oversigt for kardan modeller:
> http://www.ochen.de/kardan/motorraeder.htm
Godt initiativ, men fem fejl og mangler er hurtigt fundet blot på Honda
alene
Og indberetningsformularen virker ikke, beskeden ender blot i en
Passport-login.
Ærgerligt for det kunne være et godt værktøj for manage på jagt efter især
de ældre cykler med kardan...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
snusken (16-05-2005)
| Kommentar Fra : snusken |
Dato : 16-05-05 12:10 |
|
Hej Richard.
Kan du maile de 5 fejl (for Honda),
da jeg vil bygge en tilsvarende webside med en
opdateringsformular, som virker..
mvh eric
---------
Richard wrote:
> snusken wrote:
>
>> Fandt via google denne oversigt for kardan modeller:
>> http://www.ochen.de/kardan/motorraeder.htm
>
>
> Godt initiativ, men fem fejl og mangler er hurtigt fundet blot på Honda
> alene
>
> Og indberetningsformularen virker ikke, beskeden ender blot i en
> Passport-login.
>
> Ærgerligt for det kunne være et godt værktøj for manage på jagt efter
> især de ældre cykler med kardan...
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
--
fjern ii i email adressen
mvh eric
| |
Richard (16-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 16-05-05 14:16 |
|
snusken wrote:
> Kan du maile de 5 fejl (for Honda), da jeg vil bygge en tilsvarende
> webside med en opdateringsformular, som virker..
Hvis du blot lover mig at afholde dig fra at bygge din liste/site på
Passport og andre proprietære M$-webfinurligheder...
Kig i din postkasse om 2 minutter; skal også nok tage et par manglende
Suzier med
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
snusken (16-05-2005)
| Kommentar Fra : snusken |
Dato : 16-05-05 15:09 |
|
Det bliver på et LAMP system, altså Open Source
uden fnidder spyware, tracking cookies osv, og hvad
man ellers typisk ser rundt omkring..
mvh eric
-------
Richard wrote:
> snusken wrote:
>
>> Kan du maile de 5 fejl (for Honda), da jeg vil bygge en tilsvarende
>> webside med en opdateringsformular, som virker..
>
>
> Hvis du blot lover mig at afholde dig fra at bygge din liste/site på
> Passport og andre proprietære M$-webfinurligheder...
>
> Kig i din postkasse om 2 minutter; skal også nok tage et par manglende
> Suzier med
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
--
fjern ii i email adressen
mvh eric
| |
Snusken (16-05-2005)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 16-05-05 17:09 |
|
Prøver du at maile kardaninfo en gang mere, fjern ko_og_kylle_ i mailadr.
mvh eric
---
Richard skrev:
> snusken wrote:
>
>> Kan du maile de 5 fejl (for Honda), da jeg vil bygge en tilsvarende
>> webside med en opdateringsformular, som virker..
>
>
> Hvis du blot lover mig at afholde dig fra at bygge din liste/site på
> Passport og andre proprietære M$-webfinurligheder...
>
> Kig i din postkasse om 2 minutter; skal også nok tage et par manglende
> Suzier med
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
| |
Richard (16-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 16-05-05 17:15 |
|
Snusken wrote:
> Prøver du at maile kardaninfo en gang mere, fjern ko_og_kylle_ i mailadr.
Lidt svært at gætte, når du satte "snuskenii..." som afsender herinde
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (17-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-05-05 01:54 |
|
Richard wrote:
> snusken wrote:
>
>> Fandt via google denne oversigt for kardan modeller:
>> http://www.ochen.de/kardan/motorraeder.htm
>
>
> Godt initiativ, men fem fejl og mangler er hurtigt fundet blot på Honda
> alene
Fem?
Er du sikker på at du her været hele siden igennem?
Selv ved brug af alle CX-afarterne kan jeg ikke så højt
For 'Zuki er jeg også kun faldet over 6½Katana'ens mangel.
Men så igen: Ghopper/cruiser er en kæmpe blind plet på min nethinde
--
Armand.
| |
Jesper (17-05-2005)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 17-05-05 08:00 |
|
Armand wrote:
> Richard wrote:
>> snusken wrote:
>>
>>> Fandt via google denne oversigt for kardan modeller:
>>> http://www.ochen.de/kardan/motorraeder.htm
>>
>>
>> Godt initiativ, men fem fejl og mangler er hurtigt fundet blot på Honda
>> alene
> Fem?
> Er du sikker på at du her været hele siden igennem?
> Selv ved brug af alle CX-afarterne kan jeg ikke så højt
Før CX-modellerne alene mangler der:
CX500C
CX500E
CX500T
CX500D
CX650E
CX650T
GL500 Silverwing
GL500i Silverwing
GL650i Silverwing
Den findes jo i mange udgaver, men da konkurrenterne ikke kunne komme med
nogle modspil, måtte Honda jo kæmpe med sig selv *G*
/
Jesper
| |
Richard (17-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 17-05-05 15:31 |
|
Armand wrote:
>> Godt initiativ, men fem fejl og mangler er hurtigt fundet blot på Honda
>> alene
> Fem?
> Er du sikker på at du her været hele siden igennem?
Nej, de fem fejl er jo bare en talemåde; der skulle have stået 15 jvf. den
liste, jeg sendte Snusken til hans projekt
> Selv ved brug af alle CX-afarterne kan jeg ikke så højt
Årh, hvis du nu tænker dig godt om, dit Honda-kompleks til trods
> For 'Zuki er jeg også kun faldet over 6½Katana'ens mangel.
Jamen, så overså du lige Suz' V4 Madura'er, ikke: GV700GL og do 1200cc
> Men så igen: Ghopper/cruiser er en kæmpe blind plet på min nethinde
Næ, der har jeg også huller, især på ikke-Hondaer. Min liste med femten
fejl/tilføjelser er da også uden Honda's japanske 400cc og evt. mindre
V2'er med kardan
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (18-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-05-05 17:16 |
|
Richard wrote:
> Armand wrote:
>
>>> Godt initiativ, men fem fejl og mangler er hurtigt fundet blot på
>>> Honda alene
>
>
>> Fem?
>> Er du sikker på at du her været hele siden igennem?
>
>
> Nej, de fem fejl er jo bare en talemåde; der skulle have stået 15 jvf.
> den liste, jeg sendte Snusken til hans projekt
>
>> Selv ved brug af alle CX-afarterne kan jeg ikke så højt
>
>
> Årh, hvis du nu tænker dig godt om, dit Honda-kompleks til trods
Mjaarrh :-/
Umiddelbart ville jeg have budt ind med CX500/650 "0"; E; C og T, uden
at kunne huske den af jesper opgivne "D". Silverwing'en skulle jeg også
lige mindes om
>
>> For 'Zuki er jeg også kun faldet over 6½Katana'ens mangel.
>
>
> Jamen, så overså du lige Suz' V4 Madura'er, ikke: GV700GL og do 1200cc
Og nu min erindring fik en second-chance: Startede Suz' VX800 ikke som
eb 750'er? :-/
>> Men så igen: Ghopper/cruiser er en kæmpe blind plet på min nethinde
>
>
> Næ, der har jeg også huller, især på ikke-Hondaer. Min liste med femten
> fejl/tilføjelser er da også uden Honda's japanske 400cc og evt. mindre
> V2'er med kardan
Hæ!
Var til Intermot i 2000 og gik rundt med svag skuffelse over behersket
eller manglende ny-lanceringer - På et tidspunkt siger fruen og jeg i
munden på hinanden:"Vi ved selvfølgelig ikke en skid om hvor mange nye
modeller der egentlig er. De kan jo bare være choppere/cruisere og
scootere alle sammen hvorfor vi ikke opfatter dem"
--
Armand.
| |
Richard (18-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-05-05 17:31 |
|
Armand wrote:
> For 'Zuki er jeg også kun faldet over 6½Katana'ens mangel.
> Men så igen: Ghopper/cruiser er en kæmpe blind plet på min nethinde
Iøvrigt, Kaw. Z750 GT mangler vist også, ikke? - og havde Kaw. ikke
nogle 400cc tobenede choppere med kardan engang?
Og Yamaha XJ650 havde da vist også en 550 cc lillebror, ihvertfald i US
som Maxim 550 og 650 IMHO.
Håber Jesper er mere grundig med dataindsamlingen end tyskeren
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-05 18:32 |
|
Richard wrote:
> Armand wrote:
>
> Og Yamaha XJ650 havde da vist også en 550 cc lillebror, ihvertfald i US
> som Maxim 550 og 650 IMHO.
Også herhjemme; men 550'eren var med kæde
--
Armand.
| |
Richard (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 19-05-05 20:15 |
|
Armand wrote:
>> Og Yamaha XJ650 havde da vist også en 550 cc lillebror, ihvertfald i
>> US som Maxim 550 og 650 IMHO.
>
> Også herhjemme; men 550'eren var med kæde
Tjah, du har vist ret - havde blot lige forinden tilfældigt set et
kardanhus annonceret som passende både XJ550 Maxim og ditto 650. Men man
ser jo så meget på eBay
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-05 22:10 |
|
Richard wrote:
> Armand wrote:
>
>>> Og Yamaha XJ650 havde da vist også en 550 cc lillebror, ihvertfald i
>>> US som Maxim 550 og 650 IMHO.
>>
>>
>> Også herhjemme; men 550'eren var med kæde
>
>
> Tjah, du har vist ret - havde blot lige forinden tilfældigt set et
> kardanhus annonceret som passende både XJ550 Maxim og ditto 650. Men man
> ser jo så meget på eBay
>
- - - - og i USA
US-modellerne afviger ganske vildt fra de europæiske ækvivalenter, og
det er ikke nødvendigvis kun designet á cruiser/interceptor/m.fl. men
også detaljer som kardan/remtræk der adskiller modellerne beregnet for
det amerikanske marked.
Nu vi taler om det, så har en af genboerne her på vejen en amerikansk
importeret CB900 cruiser med 10 gear og kardan!
--
Armand.
| |
Richard (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 19-05-05 22:44 |
|
Armand wrote:
> Nu vi taler om det, så har en af genboerne her på vejen en amerikansk
> importeret CB900 cruiser med 10 gear og kardan!
Sådan! - hvor sidder 2x-skiftet mon, på ind- eller udgangen af gearkassen?
- gad vist om det også gælder den efterfølgende CB1000 Custom?
Det må da være en af de sjældne herhjemme, i stil med Kaw.s
Custom-udgaver af de større Z'er...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (19-05-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-05 23:34 |
|
Richard wrote:
> Armand wrote:
>
>> Nu vi taler om det, så har en af genboerne her på vejen en amerikansk
>> importeret CB900 cruiser med 10 gear og kardan!
>
>
> Sådan! - hvor sidder 2x-skiftet mon, på ind- eller udgangen af gearkassen?
> - gad vist om det også gælder den efterfølgende CB1000 Custom?
Svjh: I "klumpen" der vender transmissionen "ved forreste tandhjul".
Og det er ikke et overdrive, så meget som det er et høj/lav -gear,
hvorved der i realiteten er 10 gear at vælge mellem.
--
Armand.
| |
Richard (20-05-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 20-05-05 14:41 |
|
Armand wrote:
>>> Nu vi taler om det, så har en af genboerne her på vejen en amerikansk
>>> importeret CB900 cruiser med 10 gear og kardan!
>>
>> Sådan! - hvor sidder 2x-skiftet mon, på ind- eller udgangen af gearkassen?
>> - gad vist om det også gælder den efterfølgende CB1000 Custom?
>
> Svjh: I "klumpen" der vender transmissionen "ved forreste tandhjul".
> Og det er ikke et overdrive, så meget som det er et høj/lav -gear,
> hvorved der i realiteten er 10 gear at vælge mellem.
Dvs man vælger høj/lav gearområde i stilstand, ikke i farten?
- spøjs indretning til en så kraftig, og formentlig lavt gearet cruiser
IMHO
Men systemet havde jeg stor glæde af med en Chevr. Blazer tilbage i '78 i
Minnesota: Satte man den i lav ved rødt lys og trådte speederen hurtigt i
bund ved grønt, kunne man dårligt skelne lyden af de to skifteklik fra
hinanden, så hurtigt accelererede Blazer'en. Det kunne godt pisse en
Camaro- eller mc-kører i yderbanen lidt af
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
|
|