Hvordasn f.... får jeg pinden ud af paraso~
Fra : Jacob Madsen

Dato : 16-05-05 08:47

Hej NG

Jeg har en dejlig stor tung parasolfod til en 3m parasol. I den har jeg i
tidernes morgen sat en parasolpind. Nu er parasollen død og jeg har købt en
ny.
Den nye passer ikke i gevind til den gamle parasolpind og er i øvrigt af
alu.

Hvordan får jeg den gamle, godt fastgroede træ parasolpind op. Jeg har prøve
at bore den ud, men er ikke kommet ret langt. Nogen der har forslag. Den er
jo vokset som følge af vandpåvirkning.

Hjælp

Jacob

Fra : Calle.

Dato : 16-05-05 09:27

Jacob Madsen wrote:
> [...]
> har prøve at bore den ud, men er ikke kommet ret langt. Nogen der har
> forslag. Den er jo vokset som følge af vandpåvirkning.

Er der ikke mulighed for at slå den ud fra bunden af foden, de plejer da at
have gennemgående rør
--
Calle.

Fra : Jacob Madsen

Dato : 16-05-05 10:14

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Er der ikke mulighed for at slå den ud fra bunden af foden, de plejer da
> at have gennemgående rør

Ja, det er der også, men den vil ikke ud. Rokker sig ikke en tomme.

Fra : Søren

Dato : 16-05-05 10:28

"Jacob Madsen" <d@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøve at bore den ud, men er ikke kommet ret langt. Nogen der har forslag.
> Den er jo vokset som følge af vandpåvirkning.

Brænd den ud.
Eller brug en kraftig varmepistol.

Søren

Fra : TG4600

Dato : 16-05-05 21:15

"Jacob Madsen" <d@.dk> wrote in message
> [...]
prøve
> at bore den ud, men er ikke kommet ret langt. Nogen der har forslag. Den

Nu skriver du jo at den nok er vokseet pga. vandpåvirkning - så kunne
løsningen være at fjerne vandet igen

Det handler om at få tørret træet, så det igen svinder til "normal"
størrelse. Men problemet kan jo være at vandet kun kan komme ud af træet fra
en relativt lille overflade. Men hvs det nu er en 50 mm rundstok, kunne du
jo overveje at bore et stort hul på 20-30 mm så langt ind du kan komme til,
og så lade det hele tørre godt igennem. Det ville være godt at placere det i
et godt varmt fyrrum, men det er jo ikke lige årstiden og det er jo
heller ikke sikkert at du har et fyrrum.

God fornøjelse..