Husmår på loftet
Fra : Bettina&Fillip

Dato : 16-05-05 08:45

Hej NG

Jeg skriver på vegne af min moder som er plaget af en husmår på sit loft.
Den larmer meget især om natten og hun frygter at den laver ravage med
isolering osv. Man kan ikke komme på loftet da det er loft til kip.
Hun har fået en fælde og placeret et friskt æg uden det dog har givet
gevinst. Hun har også kommet lidt blod på det stadig uden held.

Hendes nabo døjer med samme problem og hos ham gravede den sig (ifølge ham)
nedenunder fælden og fik hul på æg og indhold.

Jeg har kontaktet Miljø& Energiministeriet for pjecerne: "Husmår på loftet -
hvad så? Har ikke modtaget den endnu.

Jeg er meget lydhør overfor gode forslag til hvordan vi/jeg kommer af med
den uindbudte "gæst"?

Mvh

Fillip

Fra : V. Hansen

Dato : 16-05-05 12:41

> Jeg er meget lydhør overfor gode forslag til hvordan vi/jeg kommer af med
> den uindbudte "gæst"?

Min søn boede et sted hvor der var en husmår der rumsterede.
Tro det eller ej men den åd hans økologiske gulerødder op af en stor
flamingokasse med låg på.
Æg havde ikke dens interesse, men en gulerod i fælden kunne den også få fat
på uden at fælden klappede.

Havde han ikke set den, ville man tro at det var en tobenet mår, og til
sidst gav han op.

Prøv at putte en økologisk gulerod i fælden.

Mvh
Vibeke

Fra : V. Hansen

Dato : 16-05-05 12:48

ps.
Den her mår huserer op Kaltoftevej i Fredericia.

mvh
Vibeke

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-05-05 13:02

I news:42884f5f$0$63674$edfadb0f@dread15.news.tele.dk <Bettina&Fillip>
<bettina.fillipnospam@kkgaard.telelet.dk> skrev:

> Hej NG
>
> Jeg skriver på vegne af min moder som er plaget af en husmår på sit
> loft.

Det har været behandlet mange gange her i gruppen, og alle råd gode som
dårlige er nok allerede givet :)

Se her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&q=husm%C3%A5r&meta=group%3Ddk.fritid.hus-og-have

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Ivar

Dato : 16-05-05 17:48

Bettina&Fillip skrev:

> Jeg har kontaktet Miljø& Energiministeriet for pjecerne: "Husmår på loftet -
> hvad så? Har ikke modtaget den endnu.

Den kan du læse her:
http://www.sns.dk/publikat/2001/husmaar.htm

Ivar Magnusson