Andet multimedie
PS CS2 igen
Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-05-05 07:51

Hej

Jeg går og tænker på at opgradere til CS2 og så har jeg et lille spg. hvad
er forskellen på download version og versionen på CD. Følger der mere med
når man vælger cd'er? Prisen er jo den samme.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Johannes

Dato : 16-05-05 09:34

On Mon, 16 May 2005 08:51:11 +0200, Jens Stadsgaard
<jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Jeg går og tænker på at opgradere til CS2 og så har jeg et lille spg. hvad
>er forskellen på download version og versionen på CD. Følger der mere med
>når man vælger cd'er? Prisen er jo den samme.

Jeg har købt CD versionen. Den blev leveret (i Frankrig) på 2 dage
(fra Adobe Frankrig).

CD versionen indeholder 7 CDer: 4 til installation, 2 med Resources
and extras og 1 med Total Training.

Resources indeholder fonts og alle manualer i pdf format. Total
Training er en times QuickTime lektioner.

Alt det får du ikke ved download.

Johannes

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-05-05 10:45

On Mon, 16 May 2005 10:33:46 +0200, Johannes wrote:

> [...]
> and extras og 1 med Total Training.
>
> Resources indeholder fonts og alle manualer i pdf format. Total
> Training er en times QuickTime lektioner.

Er det ikke den fulde pakke med både illustrator, indesign osv. med 4 cd
til installation. Jeg tænker kun på photoshop CS2. (Skrev det kun i
overskriften).

Men derudover kan jeg godt vente nogle dage med leveringen på cd, hvis der
er en del mere med.

Fra : Johannes

Dato : 16-05-05 11:01

On Mon, 16 May 2005 11:45:11 +0200, Jens Stadsgaard
<jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Er det ikke den fulde pakke med både illustrator, indesign osv. med 4 cd
>til installation. Jeg tænker kun på photoshop CS2. (Skrev det kun i
>overskriften).

Det havde jeg misforstået. Det er den fulde CS2 Premium pakke.

Johannes

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-05-05 11:24

On Mon, 16 May 2005 12:01:00 +0200, Johannes wrote:

> Det havde jeg misforstået. Det er den fulde CS2 Premium pakke.
>
> Johannes

Det er bare iorden. Jeg skulle have udtrykt mig klarere.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-05-05 12:28

In article <rcmg8156fn6qo26cvgl5kv8s7qob8g9ag8@4ax.com>, Johannes wrote:

> [...]
> and extras og 1 med Total Training.
>
> Resources indeholder fonts og alle manualer i pdf format. Total
> Training er en times QuickTime lektioner.

total Training får man et link til når man køber online versionen.
Fonts får man vist ikke. Manualen er med i Help mappen på installations-
CD'en.

Så den væsentlige forskel for mig for et år siden var en trykt manual.

Derudover kan man opgive en adresse i USA ved online versionen og gå
den til halv pris med en tilbudskode (ihvertfald opgraderingen)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-05-05 17:54

Johannes skrev:

> Det er den fulde CS2 Premium pakke.

Har du den installeret på WinXP, eller?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Johannes

Dato : 18-05-05 12:11

On Tue, 17 May 2005 18:54:08 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Har du den installeret på WinXP, eller?

Ja, den internationale Engelsk udgave. Vi har ikke programmer på
dansk.

Den installerede uden nogen problemer.

Johannes

Fra : Asboe

Dato : 16-05-05 12:38

Jens Stadsgaard skrev i meddelelsen:

> Jeg går og tænker på at opgradere til CS2 og så har jeg et lille spg. hvad
> er forskellen på download version og versionen på CD. Følger der mere med
> når man vælger cd'er? Prisen er jo den samme.

Du kan downloade den og prøve den i 30 dage - samtidig kan du bestille den
og få evt extra materiale med fodposten!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Foged.net

Dato : 17-05-05 10:42

Ha ha ha - snedigt!

Absolut et vindersvar

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-05-05 19:36

On Mon, 16 May 2005 08:51:11 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> er forskellen på download version og versionen på CD. Følger der mere med
> når man vælger cd'er? Prisen er jo den samme.

Takker for svarerne. Jeg har downloadet prøveversionen, mest for at kigge
lidt på den. Og bliver nok CD udgaven så jeg får en papir manual med. Den
tror jeg at jeg får brug for.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-05-05 20:04

In article <9gl6kmho1etn$.1r44qpscfe1ry.dlg@40tude.net>, Jens Stadsgaard wrote:

> Takker for svarerne. Jeg har downloadet prøveversionen, mest for at kigge
> lidt på den. Og bliver nok CD udgaven så jeg får en papir manual med. Den
> tror jeg at jeg får brug for.

Den indeholder det samme som onlinehjælpen, og er ikke en tutorial. Jeg
har ikke brugt min meget (fra CS) om overhovedet. Det er bedre at købe
3die parts bøger.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-05-05 20:13

On 17 May 2005 19:03:59 GMT, Povl H. Pedersen wrote:

> Den indeholder det samme som onlinehjælpen, og er ikke en tutorial. Jeg
> har ikke brugt min meget (fra CS) om overhovedet. Det er bedre at købe
> 3die parts bøger.

Synes at der er nemere med en bog ved siden af end lede i online hjælpen.
Jeg har dog ikke helt bestemt mig endnu. Sådan noget tænker jeg over i
flere dage.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-05-05 06:08

In article <1dd4f1bip4xum$.13gyqf7sx2zq0.dlg@40tude.net>, Jens Stadsgaard wrote:

> Synes at der er nemere med en bog ved siden af end lede i online hjælpen.
> Jeg har dog ikke helt bestemt mig endnu. Sådan noget tænker jeg over i
> flere dage.

Hvis du skal have en opgradering, så sparer du ca. 50% ved at købe den
engelske version hos Adobe.com og opgive en US adresse.

De 1512 kr hos Adobe.dk websitet blev til 738,73 kr hos Adobe.com
(Men så har de heller ikke opkrævet moms). Selv hvis du anmelder dig
selv og betaler moms, så er der sparet over 500 kr, hvilket er rigeligt
til en Photoshop bog eller to.