Tændingsproblemer
Fra : ARNE OLSEN

Dato : 31-05-01 01:30

Hej.

Jeg er blevet ejer af en XV920 K, og har fået nogle tændingsproblemer :(

Når den er kold, er der ikke noget hørbart eller mærkbart, men når
den blever varm, efter ca 20 - 40 Km, så begynder den at sætte ud,
nogen gange er den helt død på 1eren
(omdrejningstælleren giver nogle udsving, nogle gange går den helt amok)
den kan ikke trække og den kan heller ikke tage gassen, bortset fra hvis jeg
kobler ud.
Så har jeg målt det igennem, som der står i Haynes manuel, det er
tilsyneladende som det skal være.
Så opdagede jeg at tændspolen til 1eren blev ret så varm, troede så
fejlen var fundet, prøvede at bytte spolerne om, resultatet stadig det samme
1erens tændspole bliver stadig varm. (mere end håndvarm)

Ignitor ?

Nogen ideer ??

mvh Arne.

Fra : Armand

Dato : 31-05-01 16:53

ARNE OLSEN <a.olsen@get2net.dk> skrev i en

> [...]
samme
> 1erens tændspole bliver stadig varm. (mere end håndvarm)

Fornuftig ræsonnement; men har du udover varmen checket om udsætterne er
flyttet over på 2'eren?

--
Armand.

Fra : ARNE OLSEN

Dato : 31-05-01 23:02

> samme
>
> Fornuftig ræsonnement; men har du udover varmen checket om udsætterne er
> flyttet over på 2'eren?
>
> --
> Armand.

Nej, udsætterne er ikke er ikke flyttet med over.
Senere begynder den også, så alt over ca 50 km er udelukket.
(Jeg må hellere lige sige, at tank filtre og karburatorer er fri for
urenheder.)

Jeg var nede hos Yamaha i Næstved i dag, han sagde det havde de været
ude for før.
Den printplade koster "kun" 4607,00 kr. Selv om det kun var 607 syntes
jeg er for dyrt :(

Arne.

Fra : Sand

Dato : 01-06-01 07:38

"ARNE OLSEN" <a.olsen@get2net.dk> wrote in message
> Den printplade koster "kun" 4607,00 kr. Selv om det kun var 607 syntes
> jeg er for dyrt :(
Hvilken printplade? - er det CDI-enheden ? ( Hvis der altså er sådan
en på en XV)
Hvro gammel er den ?

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : ARNE OLSEN

Dato : 01-06-01 17:17

"Sand" <andpe_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "ARNE OLSEN" <a.olsen@get2net.dk> wrote in message
> ..
> Hvilken printplade? - er det CDI-enheden ? ( Hvis der altså er sådan
> en på en XV)
Jeg ved ikke om den hedder CDI. Men den sidder oven på stellet
under tanken.
(I Haynes ledningsdiagram hedder den Ignitor.)
> Hvro gammel er den ?
Efter hvad jeg har fundet ud af, skulle det være en XV920 K,
og K skulle være fra 83.

Mvh Arne.