Løsne fladrem på vw transporter
Fra : Jens B

Dato : 16-05-05 01:55

Da Ejvind ikke kan finde ud af at spørge gør jeg det for ham.

Hvordan løsner man fladremmen til generator og vakuumpumpe,
på en VW Transporter TDI, årg.1996, motortype AVC ?

Fra : alexbo

Dato : 16-05-05 08:56

"Jens B" skrev>
> Hvordan løsner man fladremmen til generator og vakuumpumpe,
> på en VW Transporter TDI, årg.1996, motortype AVC ?

Jeg ved det ikke, men du kan få et par muligheder.

VW bruger tit en kraftig fjeder under generatoren, så man løsner den lange
bolt i generatoren, og presser denne nedad med en stang.
Eller et fjederbelastet mellemhjul der løsnes.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 16-05-05 09:36

alexbo wrote:
> "Jens B" skrev>
>
> Jeg ved det ikke, men du kan få et par muligheder.
>
> VW bruger tit en kraftig fjeder under generatoren, så man løsner den lange
> bolt i generatoren, og presser denne nedad med en stang.

Denne generator er lidt speciel, den sidder fastmonteret med, så vidt jeg lige
husker, fire 8 mm bolte, uden mulighed for at løsne eller stramme noget der.

> Eller et fjederbelastet mellemhjul der løsnes.

Ja, der sidder er fjederbelastet hjul, og et andet mellemhjul, jeg vil tro, det er det
man strammer med, men det er så lige det, hvor sidder skruen man løsner det med.

--
Ejvind

Fra : alexbo

Dato : 16-05-05 10:08

"Ejvind Kruse" skrev

> Ja, der sidder er fjederbelastet hjul, og et andet mellemhjul, jeg vil
tro, det er det
> man strammer med, men det er så lige det, hvor sidder skruen man løsner
det med.

Lige i nærheden, enten lige midt i hjulet eller også lige ved siden af.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 16-05-05 10:33

alexbo wrote:
> "Ejvind Kruse" skrev

> Lige i nærheden, enten lige midt i hjulet

Ah ja, du siger da noget, der sidder et plastiklåg på navet af hjulet, det kan da
være det er excentrisk monteret, det må jeg se på.

> eller også lige ved siden af.

Ja, det var der jeg ledte, men no luck.

--
Ejvind

Fra : David Bjergsø

Dato : 17-05-05 10:51

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> kan da
> være det er excentrisk monteret, det må jeg se på.

på min fra 98 er det et fjederbelastet hjul på en lille stang som man
trækker ned i (nedefra) med et koben... også kan man lige svuppe remmen af
... men pas på .. fjederen er stærk, og et koben der svupper tilbage kan gøre
avs

/D