Skærme
Fijala 3554
Dell 2001 FP - mærkelige vandrette streger~
Fra : Rapper

Dato : 16-05-05 01:23

Heylo.

Jeg har fået mig en Dell 2001FP skærm for en uges tid siden. NØJ, den er rar
For lækkert at køre 1600x1200 igen efter jeg skiftede fra 19" CRT til
17" TFT.

Men har et lille problem. Når jeg afspiller video, i dette tilfælde DivX HD
trailere, DVD og lignende, så kommer der nogle mærkelige vandrette streger,
som ligesom forskyder billede lidt til højre eller venstre. Ved ikke om den
beskrivelse ringer en klokke hos nogen, men kan jo ikke ligefrem tage et
screenshot af det

Den gør det KUN i fullscreen. Hvis jeg kører i vindue og gør det et par
pixels mindre end fullscreen er der ingenting - så jeg undrer mig lidt...

Det er som sagt en Dell 2001FP skærm. Den er tilkoblet et Geforce FX 5600
med det medfølgende DVI kabel...

Nogen der kan hjælpe? Vil meget gerne kunne se HD trailere når Quicktime 7
kommer :)

--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 16-05-05 15:41

"Rapper" <unvalidm@il.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Mvh Rasmus
> MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com

Det er godt du er glad for din Dell, har den samme glimrende skærm meeeen
den kræver noget af gfx kortet, prøv at låne et kort circa 2 numre større og
du vil se at disse udrivninger forsvinder, hvis ikke tror jeg du har et
problem.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Rapper

Dato : 17-05-05 00:47

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message

> [...]
> og du vil se at disse udrivninger forsvinder, hvis ikke tror jeg du har et

Hmm. Det lyder bare lidt mærkeligt... Dengang jeg havde 19" CRT kørte jeg
også 1600x1200, og er da temlig sikker på at jeg har set fx DivX på den i
fullscreen, og der var ikke nogle spøjse streger.

Ville et FX5900XT række? Tror at jeg kan låne sådan et af en kammerat.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-05-05 16:19

> [...]
>

> --
> Mvh Rasmus
> MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com

Jeg kører selv med en FX5900 og det kører bare. Der er ingen problemer med
vga selv et FX5200 kører uden problemer. Det jeg tror er problemet er
farvedybden, da jeg fik min skærm for circa ½ år siden og opdagede dette
problem søgte jeg vidt og bredt efter en god forklaring og et eller andet
sted var der en forklaring om at ATI ikke kørte fuld farvedybde før oppe i
topmodellerne mens nVidia brugte den fulde farvedybde i alle kort deraf
forskellet at man kunne bruge et mindre ATI kort og se 3D film mens man med
et nVIDIA skulle bruge et topkort.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-05-05 21:27

Det lyder som om den er sat til via DVI og dit grafikkort ikke kan følge
med...

Prøv at kigge i din nvidia driver, og se om der ikke er noget der hedder
Alternate DVI mode eller Reduced blanking eller lign? og så slå det til
eller fra og se om det gør forskel

prøv evt også at se om problemet er der hvis du sætter skærmen til via DVI

Fra : Rapper

Dato : 17-05-05 00:45

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message
> Det lyder som om den er sat til via DVI og dit grafikkort ikke kan følge
> med...

Ja - den er sat til via DVI, som jeg også skrev i mit indlæg

> Prøv at kigge i din nvidia driver, og se om der ikke er noget der hedder
> Alternate DVI mode eller Reduced blanking eller lign? og så slå det til
> eller fra og se om det gør forskel

Kan jeg ikke finde nogle steder, tror ikke at det er der. Men hvis du ved
præcist hvor det burde være hvis det er der må du gerne lige sige til

> prøv evt også at se om problemet er der hvis du sætter skærmen til via DVI

Som sagt er den tilsluttet med DVI... Kunne være at man skulle prøve med
VGA...

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-05-05 01:43

> Kan jeg ikke finde nogle steder, tror ikke at det er der. Men hvis du ved
> præcist hvor det burde være hvis det er der må du gerne lige sige til

Hmmm har godt nok ATI grafik i den her maskine, og har ikke andre med
DVI, men har du kigget alle fanerne igennem, i nVIDIA driverens control
panel? Altså Display -> Settings -> Advanced?

> Som sagt er den tilsluttet med DVI... Kunne være at man skulle prøve med
> VGA...

Det var også det jeg mente Sæt den til med VGA og se om det hjælper!
læs evt. denne test:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041129/index.html

de små nVIDIA kort har problemer med DVI