Benzinslanger på KAWA RX 1000
Fra : Holten

Dato : 15-05-05 20:24

Hej i gruppen.

Jeg hjælper en ven med at samle et projekt en anden har opgivet, men mangler
lidt hjælp til hvor lidt slanger skal forbindes.

Jeg har postet lidt billeder i dk.binær.motor.

Hvor skal de 2 klare/brune slanger fra karburator tilsluttes ?
Den store sorte fra karburator er vel fødeslangen, og skal på benzinhanen.

På benzinhanen sidder naturligvis studs til hoved-benzinslangen men også en
lille tynd, som vel er en vacumslange ?
Jeg kan bare ikke finde noget sted på MC/karburator hvor denne vacumslange
kan tilsluttes ?
Endelig er der en studs på enden/toppen af tanken, hvad er den til;
udluftning ?

Håber på lidt hjælp.

MVH

Holten

Fra : Calle Nielsen

Dato : 16-05-05 20:20

Holten wrote:
> Hvor skal de 2 klare/brune slanger fra karburator tilsluttes ?
> Den store sorte fra karburator er vel fødeslangen, og skal på benzinhanen.

Jeg har en GPZ600R som ser nogenlunde ud på samme måde.
Disse de slanger er ikke forbundet til noget på min, andet en
kaburatorerne. Se billedet på d.b.motor som svar på dine billeder.

Jeg har dog undret mig en smule over dem på min, da det ser ud til at
der har været sat noget på slangerne.

> På benzinhanen sidder naturligvis studs til hoved-benzinslangen men også en
> lille tynd, som vel er en vacumslange ?
Præcis.

> Jeg kan bare ikke finde noget sted på MC/karburator hvor denne vacumslange
> kan tilsluttes ?
Der sidder et tilslutningsstuds lodret op forest på hver kaburator lige
over butterfly-spjældet. Det er til vacum-slangerne.
På min er de 2 yderste kaburatorer direkte forbundet med en slange. (ren
"kortslutning")
De 2 inderste går sammen i et T-stykke, hvor det 3. "ben" går op til den
tynde vacumsstuds på hanen.
Tror næsten det er det samme på din makkers.

> Endelig er der en studs på enden/toppen af tanken, hvad er den til;
> udluftning ?
Overløb. Der bør gå en slange herfra og ned til bagsvingeren. På min er
der godt nok ikke sat noget på, men der fortryder jeg måske den dag der
kommer benzin ud :-/

> Håber på lidt hjælp.
Håber det hjalp, selvom de ikke er 100% ens.

Mvh. Calle

Fra : Calle Nielsen

Dato : 16-05-05 20:46

Calle Nielsen wrote:

> Jeg har en GPZ600R som ser nogenlunde ud på samme måde.
> Disse de slanger er ikke forbundet til noget på min, andet en
> kaburatorerne. Se billedet på d.b.motor som svar på dine billeder.

Nu jeg tænker nærmere over det, så tror jeg det er overløbsslanger.
Måske skal de gå ned i luftfilter-kassen...
Men som sagt, er de ikke forbundet til noget på min.

Du kan desuden finde detaljerede tegninger (blueprints) på:
http://kawasaki.com/Default.asp?strContentURL=/site/VIVehicleInformation/VIChooseVehicle.asp?intCatalogID=2&intParts=1

/C

Fra : Armand

Dato : 17-05-05 01:43

Calle Nielsen wrote:

> Nu jeg tænker nærmere over det, så tror jeg det er overløbsslanger.
> Måske skal de gå ned i luftfilter-kassen...
> Men som sagt, er de ikke forbundet til noget på min.

Nix!
Udluftning, ganske enkelt!
Bensinstanden i svømmerhuset vil variere under svømmerventilens
regulering, ligesom at svømmerhuset i ekstremfald á manglende bensin vil
løbe helt tør, og for at dette skal kunne lade sig gøre skal
svømmerhuset være åbent á atmosfæretilgang øverst.
I gamle dage var der tydeligvis en utæthed ved "tipperen", og senere var
der blot en lille undseelig boring; men for at undgå at fylde
svømmerhuset med regn/vaske/gade -vand er denne atmosfæretilgang ført op
under sædet gennem et par simple plastslanger!

--
Armand.

Fra : Holten

Dato : 17-05-05 15:04

"Calle Nielsen" <calle.nielsenslet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kaburatorerne. Se billedet på d.b.motor som svar på dine billeder.
>
> Jeg har dog undret mig en smule over dem på min, da det ser ud til at der

Takker

> [...]
> tynde vacumsstuds på hanen.
> Tror næsten det er det samme på din makkers.

Jo der sidder en studs foran på alle fire, lige før indsugningsmembranerne.
Der sidder en gummi dup på dem alle, så mon ikke jeg skal fjerne den ene og
sætte vacumslangen fra benzinhanen på den ?.

> Overløb. Der bør gå en slange herfra og ned til bagsvingeren. På min er
> der godt nok ikke sat noget på, men der fortryder jeg måske den dag der
> kommer benzin ud :-/

Takker

> Håber det hjalp, selvom de ikke er 100% ens.

Det hjalp MEGET, mange tak.

MVH

Holten

Fra : Calle Nielsen

Dato : 17-05-05 17:08

Holten wrote:

> Jo der sidder en studs foran på alle fire, lige før indsugningsmembranerne.
> Der sidder en gummi dup på dem alle, så mon ikke jeg skal fjerne den ene og
> sætte vacumslangen fra benzinhanen på den ?.

Hmm, underligt at de er blændet af på den måde. Er det mon noget der er
sat på da det er blevet skildt ad for at der ikke skulle komme skidt i?
Ellers tyder det vel på at det ikke er der hanen har været forbundet?

På min, som sagt, er kaburatorer 1 & 4 forbundet samt 2 & 3 (som desuden
går til hanen).

Men ellers burde det da virke ved bare at forbinde én af dem til hanen.

Held og lykke med projektet :)

Calle

Fra : Megas

Dato : 20-05-05 07:05

Holten wrote:
> [...]
> vacumslange kan tilsluttes ?
> Endelig er der en studs på enden/toppen af tanken, hvad er den til;

Hej Holten,

Jeg hvde sådan én tilbage i 87, men det eneste jeg kan huske er, at man
skulle tage 2 slanger af når man skulle ha´ tanken af. 1 der gik til
kabu´erne & en der gik over til den anden side af tanken. De sorte
gummipropper sad også på min RX´er, så dem tror jeg ikke du skal pille ved?

Håber I hitter ud af at få samlet dyret

--

Megas *aka* Søren A.
dsl67377@*Fjerndette*tv2mail.dk