/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mazda 626 `87
Fra : Martin Bak


Dato : 15-05-05 20:17

på grund af pludselig større familieforøgelse, skal jeg ud og se på en bil
nr. 2 i morgen. Det er en 626 ér 4 d sedan fra 87. Den har efter det oplyste
kun kørt ca. 150.000 km. Jeg har fået oplyst, at den skal have nye
støddæmpere bag. Jeg er klar over, at rusten er den største fjende på denne
bil, men er der kritiske steder i vanger eller andet vitalt, jeg skal være
særlig opmærksom på? Bilen er meget billig, men skal synes snart.

--
Martin



 
 
Brian Sørup (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 15-05-05 21:20


"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:d68780$aqn$1@newsbin.cybercity.dk...
> på grund af pludselig større familieforøgelse, skal jeg ud og se på en bil
> nr. 2 i morgen. Det er en 626 ér 4 d sedan fra 87. Den har efter det
oplyste
> kun kørt ca. 150.000 km. Jeg har fået oplyst, at den skal have nye
> støddæmpere bag. Jeg er klar over, at rusten er den største fjende på
denne
> bil, men er der kritiske steder i vanger eller andet vitalt, jeg skal være
> særlig opmærksom på? Bilen er meget billig, men skal synes snart.

Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?

For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger, hjulkasser
og paneler.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car



Jan W Nielsen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-05-05 21:33

> For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger,
> hjulkasser
> og paneler.

Tårnene er meget mere sarte på 626´erne end vangerne. De skal altid skiftes,
når bilen er så gammel - hvis de da ikke allerede ér lavet.

/Jan W Nielsen




Brian Sørup (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 15-05-05 21:32


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4287b135$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger,
> > hjulkasser
> > og paneler.
>
> Tårnene er meget mere sarte på 626´erne end vangerne. De skal altid
skiftes,
> når bilen er så gammel - hvis de da ikke allerede ér lavet.
>
Jeg regnede med at tårne og hjulkasser er under et *matrikelnummer* - men
det er helt fint det bliver skåret ud i pap

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car



Martin Bak (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 15-05-05 21:34


"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4287aef4$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?
>
> For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger,
> hjulkasser
> og paneler.
> --

Tak

Jeg er ikke helt klar over, hvilken model det er. Jeg ved ikke engang
hvilken motor. Men jeg har en ret stor tillid til mekanikken i 626, så hvad
det angår er jeg rolig. og jeg er også mere til mekanik, end til plade. Men
måske ved du, om der er særlige steder eller hjørner i vangerne der bliver
specielt angrebet, som jeg måske kan kigge særligt nidkært på?

Martin



Jan Hansen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Hansen


Dato : 16-05-05 00:09


"Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:d68boe$csk$1@newsbin.cybercity.dk...
>. Men måske ved du, om der er særlige steder eller hjørner i vangerne der
>bliver specielt angrebet, som jeg måske kan kigge særligt nidkært på?
>
> Martin

Ja, de bagerste støddæmpertårne kan være fuldstændig rådnet væk. Så du er
nødt til at fjerne måtter og afdækninger og anden tingeltangel så du kan
checke den.

Mvh Jan



Finn Guldmann (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 16-05-05 01:28

Martin Bak wrote:
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4287aef4$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>
>>Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?
>>
>>For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger,
>>hjulkasser
>>og paneler.
>>--
>
>
> Tak
>
> Jeg er ikke helt klar over, hvilken model det er. Jeg ved ikke engang
> hvilken motor. Men jeg har en ret stor tillid til mekanikken i 626, så hvad
> det angår er jeg rolig. og jeg er også mere til mekanik, end til plade. Men
> måske ved du, om der er særlige steder eller hjørner i vangerne der bliver
> specielt angrebet, som jeg måske kan kigge særligt nidkært på?
>
Da jeg købte en 626 CC '86 for tre år siden var det første jeg gjorde at
køre den til mekanikeren og høre hans mening. Og det første sted han
kiggede efter var oppe i hjørnerne under bagruden i bagagerummet.

Derudover var der noget med en styrekugle.

Som det ser ud i dag vil jeg foreslå dig at kigge efter i bunden af
dørene og så skærmkanterne.

Og så se om motoren lækker olie. (Det gør min. Og det er nok det der
giver den dødsstødet inden længe.)

--
MVH Finn

Martin Bak (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 16-05-05 10:13


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4287e8c6$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Martin Bak wrote:
>> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4287aef4$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>>
>>>Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?
>>>
>>>For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger,
>>>hjulkasser
>>>og paneler.

Nu har jeg set på bilen. Det er en GC. Den er faktisk ret pæn, alderen taget
i betragtning, men ganske rigtigt, tårnene var rustet næsten helt op. Det en
var faktisk flækket så meget i svejsningerne, at det stort set ikke sad
sammen med bilen. Men jeg køber den og får det lavet, så håber jeg ikke der
er alt for meget andet..
Jeg kunne ikke umiddelbart finde identifikation på motor størrelse/type. Men
jeg har reddet mig stelnummeret. Kan jeg noget sted på nettet få detaljer
ved hjælp af det? Jeg har ledt, men synes ikke jeg kan finde noget.

Martin



Karsten Frederiksen (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Frederiksen


Dato : 16-05-05 10:16

Martin Bak <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev:
>på grund af pludselig større
>familieforøgelse, skal jeg ud og se på en bil
>nr. 2 i morgen. Det er en 626 ér 4 d
>sedan fra 87. Den har efter det oplyste
>kun kørt ca. 150.000 km. Jeg har fået
>oplyst, at den skal have nye
>støddæmpere bag. Jeg er klar over, at
>rusten er den største fjende på denne
>bil, men er der kritiske steder i
>vanger eller andet vitalt, jeg skal være
>særlig opmærksom på? Bilen er meget
>billig, men skal synes snart.
>
>--
>Martin
jeg mener at du skal kikke der vor stødemperen sider fast i
kaossen foran vis der er rust og gemtering skal hele pladen vor
den sider på skiftes


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408623
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste