køleboks i H&N
Fra : tb

Dato : 15-05-05 19:50

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8529&n=10&KundeID=988Y9pBU1DpwA98HnvU8VH2mRRwDX3m

er der nogen der kan fortælle om den er brugbar ?

Hvis link ikke virker, så : 24ltr køleboks 12v. Sku ku køle 20grader under
omgivelser
Pris 249

Ku godt bruge et eller andet til bilen, der kan holde kola og mad køligt...

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-05-05 20:07

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> omgivelser
> Pris 249
>

> Ku godt bruge et eller andet til bilen, der kan holde kola og mad

Hvis du har AC i bilen fungerer det endda rigtig godt. Hvis bilen ikke har
AC og du kører i Sydeuropa om sommeren bliver dine drikke- og madvarer ikke
nær så kolde som i køleskabet, men det er absolut bedre end ingenting.

Jeg har i øvrigt en 230V -> 12V omformer til min køleboks så vi kan tage den
med op på hotelværelser om natten. Det kan også anbefales!

Hvis du forventer at bruge køleboksen meget bør du overveje at købe en
bedre - læs dyrere - køleboks, for blæserne i de billigste har det med ret
hurtigt at komme til at støje. Det behøver ikke at være et problem i bilen
med 150 km/t på motorvejen, men det kan være overordentlig irriterende at
lægge øre til i mindre støjfyldte omgivelser.

Mvh
Claus

Fra : Martin Bak

Dato : 15-05-05 20:49

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> under

> køligt...

Det er også værd at bemærke, at den jo bruger godt med strøm, så hvis du
parkerer bilen og lar den køre, kan den tappe dit batteri. Det er derfor en
god ide, at supplere kølefunktionen ved, at lægge fryseelementer i boksen.
Så kan den bedre holde en lav temperatur i længere tid.

Martin

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-05-05 01:28

Også skrev Vollert
> [...]
> derfor en god ide, at supplere kølefunktionen ved, at lægge
> fryseelementer i boksen. Så kan den bedre holde en lav temperatur i

Eller købe en 12V strømvagt
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9692&n=10
så skal du ikke spekulere på det.
Men det med et par fryseelementer er heller ikke en dum ide.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 14:56

> Jeg har i øvrigt en 230V -> 12V omformer til min køleboks så vi kan tage
den
> med op på hotelværelser om natten. Det kan også anbefales!

Jeg plejer bare at fjerne noget fra minibaren og så stoppe mine egne drinks
ind så de er kolde til dagen efter

--
Tom

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-05-05 09:36

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:428799d6$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> Pris 249
>

> Ku godt bruge et eller andet til bilen, der kan holde kola og mad køligt...

Den slags har været diskuteret her i gruppen tidligere - måske
kan du finde noget på google...

Min erfaring med kølebokse af den kaliber, er at de er
stort set ubrugelige hvis temperaturen nærmer sig 30
grader. Mine forældre har efterhånden haft et par
stykker (alle i en noget dyrere prisklasse) og det er
kun det nyeste der virkelig kan køle. Det er så også
et rigtigt køleskab med kompressor - og det kan
faktisk lave isterninger! Til gengæld er det temmelig
stort og ret tungt.

Anvendeligheden af de små billige modeller stiger dog
mærkbart, hvis man hjælper lidt til med et par
frostelementer, som andre også har foreslået.

Så vidt jeg ved er de billige modeller lavet med et
peltierelement. Det virker (groft sagt) ved at flytte
varmen fra den ene side til den anden, når der sendes
strøm igennem. Der sidder så en blæser på en kolde
side der blæser ned i kassen og en blæser på den varme
side der transporterer den varme luft væk.

/Jakob