Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket program til katalog?
Fra : Hans

Dato : 15-05-05 10:15

Hej

Jeg skal have lavet et katalog med produktfotos og priser på ca. 12 A4 sider
og det skal ikke trykkes, men kun være til download i PDF-format fra mit
website. Hvilket program er bedst til at lavet det i?

Jeg kan godt bruge Photoshop, men hvordan sættes de enkelte sider sammen til
en stor PDF-fil, som man kan downloade?

Mvh

BS

Fra : Mads

Dato : 15-05-05 10:52

On Sun, 15 May 2005 11:14:58 +0200, "Hans" <boschjac@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>website. Hvilket program er bedst til at lavet det i?
>
>Jeg kan godt bruge Photoshop, men hvordan sættes de enkelte sider sammen til

Du kan f.eks. lave hele kataloget i MS Word og så bruge en gratis
PDF driver til at kreere PDF filen derfra.
F.eks. http://www.pdf995.com/

Den lægger sig som en ekstra printer der så vælges at udskrive til,
men istedet for at printe, får du en færdig PDF fil.

Sådan plejer jeg at lave PDF kataloger for firmaet. Det er nemt og
hurtigt.

mvh Mads

Fra : Foged.net

Dato : 17-05-05 10:45

Det skal du helt klart bruge Adobe InDesign til - det er fuldstændigt
skabt til den slags.

Der har du samtidigt total kontrol over layout og elementer mm, og det
understøtter Word glimrende - så du kan skrive dine dokumenter i word og
layoute dem i InDesign.

Det kræver selvfølgelig lidt tid at sætte sig ind i programmet (købte
selv en bog), men UHA det er godt, og det var det hele værd.

Håber det hjælper.

Foged.net

--
Design is an attitude!

http://foged.net

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.