SV1000
Fra : Kasperkk

Dato : 15-05-05 09:43

Jeg har fået snitter i sådan en fætter der og er igang med den svære
tilkøringsfase

Men jeg sidder med et kæmpe spørgsmål i hovedet...

Hvor meget mere skub kommer der når jeg får lov at rykke den over de 5500
omdrejninger?

Jeg synes den virker rimelig stærk allerede i det omdrejningsfelt jeg kører
nu så jeg har vel en fed oplevelse tilgode?

Kasperkk
Nu sv1000

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 15-05-05 10:22

"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en meddelelse
> Hvor meget mere skub kommer der når jeg får lov at rykke den over de 5500
> omdrejninger?

Ca 40% mere ..

Har haft min på bænk og kurven er ret stejl, vil tro den har omkring de 75
hk v. 5500 rpm i 6. gear .. og omkring 105-110 hk v. lidt over 9.000 rpm

--
/J
Suzuki SV 1000 K4

Fra : Kasperkk

Dato : 15-05-05 10:37

> Har haft min på bænk og kurven er ret stejl, vil tro den har omkring
> de 75 hk v. 5500 rpm i 6. gear .. og omkring 105-110 hk v. lidt over
> 9.000 rpm

Ja så bliver der også noget at glæde sig til der, Jeg har jo kun accelereret
op til 5500 så jeg har jo sikkert ikke engang oplevet den fulde kraft der
ligger i den område da jeg skal koble ud, skifte gear og sørge for den ikke
kommer videre osv.
Hvordan med momemt? Det er vel tæt på at være på toppen allederede der ikke?

Kasperkk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-05-05 12:08

Kasperkk wrote:

> Hvordan med momemt? Det er vel tæt på at være på toppen allederede der ikke?

SV1000eren topper moment-mæssigt ved 7200 omdrejninger og ydelsesmæssigt
ved 9000, så der er nok flere spark i r*ven til dig når du får lov til
at vride øret om på din SVer

Hold nu godt fast!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o (også med *punch*)

Fra : Kongsted

Dato : 15-05-05 14:27

In article <42870b79$0$63589$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com says...
> Hvor meget mere skub kommer der når jeg får lov at rykke den over de 5500
> omdrejninger?

Fra 4000-5500 rykker den da fint, men glæd dig til du krydser 7000 og
går mod de 9000 omdr./min. Jeg har tidligere haft en sv650s og det tåler
ingen sammenligning

--
Kongsted
sv1000s