linkene virker ikke
Fra : Ole Hanghøj

Dato : 15-05-05 09:35

Jeg har lavet en portal for 3 skolers hjemmesider.

Fra portalen kan man klikke sig ind på hver skoles side eller hente
oplysninger, som er fælles for de 3 skoler.

Portalen og de 3 skolers hjemmesider ligger på hver deres server.

Problemet er:

Når man fra portalen forsøger at indlæse en skoles hjemmeside, får man
beskeden "Siden kan ikke vises"

Har man derimod indlæst skolens hjemmeside uden at benytte portalen (skrevet
adressen direkte i browseren) virker det fint. Og efterfølgende virker det
skam også fra portalen.

Kan nogen forklare hvad der går galt og evt. løse problemet?

Portalen:

www.regionvest.lemvig.dk

Skolerne:

http://www.klinkby.skoleintra.dk

http://www.skole1-vest.skoleintra.dk

http://www.skole2-vest.skoleintra.dk

Mvh

Ole Hanghøj

Fra : jopa

Dato : 15-05-05 10:00

Ole Hanghøj skriblede bla:

> Har man derimod indlæst skolens hjemmeside uden at benytte portalen
> (skrevet adressen direkte i browseren) virker det fint. Og
> efterfølgende virker det skam også fra portalen.

Ved ikke lige hvad der går galt da jeg ikke ønsker at køre dit Java hvilket
mange andre heller ikke gør bla af sikkerhedsmæssige årsager, så Java
appletter som menu er efter min mening det dårligste valg du kan gøre.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tomasz Otap

Dato : 15-05-05 10:35

Ole Hanghøj wrote:
> Har man derimod indlæst skolens hjemmeside uden at benytte portalen (skrevet
> adressen direkte i browseren) virker det fint. Og efterfølgende virker det
> skam også fra portalen.

Hej Ole

Hos mig virker det fint; dog tager det en mindre evighed, før skolesiden
fremkommer i framesættet. Det kan være, at din browser simpel hen laver
en timeout? Jeg ved ikke helt, hvordan din applet fungerer - det kan
godt være, at det er den, der forsinker indlæsningen.

Hvorfor bruge den overhovedet? Du kan sagtens implementere en lignende
design stort set vha. CSS alene. Det vil gøre siden hurtigere at
indlæse, nemmere at opdatere og du får ingen sure opstød fra
anti-Javister. Du vil samtidigt opnå bedre kontrol over dine
menuelementer og en flottere resultat, der passer bedre til din side
(bl.a. kan jeg se, at din applet mangler antialiasing, hvilket gør
teksten meget hakket).