Billig bil der ikke går i stykker?
Fra : Andrew

Dato : 15-05-05 09:12

Hejsa

Er der en speciel bil som bare er SLIDSTÆRK og bare holder?!
En fattig studerende søger bil, og det skal være en som ikke går istykker,
og hvis den gør skal den være billig i rep.

Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i
stykker...

Hvilken bil vil i anbefale?

Mvh Anders

Fra : Carsten P

Dato : 15-05-05 10:12

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
> leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i

Toyota corolla (1985'er 20K i 96 og død i 2001 pga olie mangel, svoger
passede ik lige på den da han fik den, den havede da kørt 315K, jeg skiftede
vandpumpe, strømfordeler og bagfjedere og så selfølgeligt olie, bremser og
andre normale vedligeholdelse.)

Ford escort 90 (mk4) (købt 2001 død i 2004 pga rust i brandvægen til
motorrummet. kørte 95K i den og skiftede kun radiatoren i varmeapparatet
udover normal vedligeholdelse.) Man skal dog være meget forsigtig med at
købe en escort da mange af dem er godt rådne når de når de 9-10år hvis de
ikke er passet godt.

For begge biler gælder det at de er nemme og billige at reppe selv

Vh Carsten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-05-05 10:15

> [...]
>
> Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
> leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i

Du skal nok hellere koncentrere dig om reservedelspriser og rust.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 10:44

"Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
> leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i

Synes ofte der bliver snakket om Golf også herinde (i den kategori). Men at
finde en bil, der 'med sikkerhed' bare kører og kører - er ligeså let som at
finde en banker på sit oddssystem, der går hjem uge efter uge Anders

Held og lykke med det,

Kenneth (NumZie)

Fra : Andrew

Dato : 15-05-05 18:59

> Men at finde en bil, der 'med sikkerhed' bare kører og kører - er ligeså
> let som at
> finde en banker på sit oddssystem, der går hjem uge efter uge Anders

Hehe, got it!

Fra : Rasmus

Dato : 15-05-05 11:16

> [...]
> En fattig studerende søger bil, og det skal være en som ikke går istykker,
> og hvis den gør skal den være billig i rep.

Alle biler skal vedligeholdes (læs: sliddele skal skiftes løbende).
Hvis ikke man skifter sliddelene går de til sidst i stykker, og så bliver
reperationen ofte langt dyrere, da andre ting kan følge med i købet.

En simpel ting: Folk gider ikke betale et par hundrede kroner for at få
afbalanceret deres hjul, så bilen ryster konstant. Det øger slidtagen
kraftigt på de bevægelige dele ved hjulene.

> Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
> leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i
> stykker...
>
> Hvilken bil vil i anbefale?

At du køber en bil du har råd til at vedligeholde....
f.eks VW Golf, Fiat Uno, Toyota Corolla

mvh
Rasmus

Fra : KNT

Dato : 15-05-05 12:11

Det lyder til du er ude på en komplet umulig opgave medmindre du går i BR og
køber en lille bil og sætter den ind på den inderste hylde i skabet -
uåbnet.

Knud

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-05-05 12:18

> [...]
>
> Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
> leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i

Køb en MZ 250'er i stedet for en bil - det er billigere, du kan selv
reparere den, og de har fornuftige reservedelspriser.
Hvis du altså også har motorcykelkørekort...
Du burde kunne få en fornuftig brugt én fra 6.000 og opefter.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : KubikH

Dato : 15-05-05 12:39

> [...]
>
> Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
> leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i

Toyota Corolla 1,6 fra ´85 - 86´
Har haft flere, og de er sendt videre med 350 - 380.000 km på klokken.
Det der har taget livet af dem er rusten til sidst.
Eneste der er vedligeholdt er olie og tandremsskift, samt nye dæk og
udstødninger efter behov.
Der er mig bekendt kun en dyr reservedel til sådan en, det er forrøret der
koster ca. 1200,-
De har ALTID bare startet og kørt og kørt og kørt ...... gæt delv videre

Hvis jeg kan finde en i god rustmæssig stand, køber jeg den til mig selv, da
den nuværende er blevet lidt velventileret.
Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 13:24

> Det gør ikke noget hvis den er vandvittig grim, den skal bare holde. Jeg
> leder altså efter en bil til max 15K som er KENDT for IKKE at gå i
> stykker...
>
> Hvilken bil vil i anbefale?

Der er jo nogen som anbefaler en Corolla og sådan en fra '86 har jeg selv
haft.
Den havde kørt over 350.000 og den kører rundt endnu. Der var selvfølgelig
lidt rust i døre og kanter men den gik gennem syn uden problemer.
Reperationer var minimale i det års tid jeg havde den.

Har lige set en på Kastrupvej (Amager) til omkring 13.000 kr også fra '86.

Mvh. Allan

Fra : tb

Dato : 15-05-05 17:49

Må jeg gå lidt mod strømmen og foreslå skoda?

en 96'er skal du nok kunne være heldig at få for 15k . Har en 97'er der har
kørt ca 250kkm, og der har ikke været ret meget. 15.000kr i rep på 3år /
100.000km incl dækskift. Dog kun ca 1500 til arbejdsløn, da det meste er
gjort selv.

Bevares, den er ikke fed, og den holder ikke 10 år mere pga rusten, men den
er simpel, billig i stumper, og stor nok til en lille familie som os (dvs EN
DEL større end ex Lupo og co.)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-05-05 18:01

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Må jeg gå lidt mod strømmen og foreslå skoda?

Ja sån' en S.Felicia er ikke noget dårligt SERIØST bud. Mange af delene er =
VW-Polo, især 1.6'eren = de er lette at få fat på "rundtomkring". Men
træerne vokser ikke ind i himmelen, de ruster rimeligt hurtigt.

Fra : Andrew

Dato : 15-05-05 19:02

Hej igen

Hvordan er lovgivningen mht syn?
Er der altid syn ved ejerskifte, eller hvordan?

Mvh Anders

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-05-05 19:09

Andrew wrote:
> Hej igen
>
> Hvordan er lovgivningen mht syn?
> Er der altid syn ved ejerskifte, eller hvordan?

Biler skal synes hvert 2. år fra de fylder 4 år.

Bilens skal kun synes ved ejerskifte, hvis den er indkaldt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign