ATI Radeon 9550 problemer i et bestemt spi~
Fra : nospam@gnuer.dk

Dato : 15-05-05 08:25

Hej NG,

Har også postet dette i dk.spil.computer men prøver altså også lige her da
jeg bliver i tvivl om det er selve grafikkortet der driller.

Problem:

Jeg har fået ny PC med ATI Radeon 9550 grafikkort og nu fungerer min Black
Hawk Down - Team Sabre udvidelsen ikke. Grafikken er underlig (får startmenu
uden "baggrundsgrafik" og hvis jeg får startet spillet mangler der en masse
detaljer og "baggrundsfarverne" er underlige. Selve Black Hawk Down
installationen fungere perfekt men når jeg installerer Team Sabre udvidelsen
går det galt.

Jeg har kørt de patches jeg har kunnet finde til spillet men intet hjælper.
Er der nogle der har en ide om hvad der kan være galt?

Mvh Torben

Fra : David T. Metz

Dato : 15-05-05 10:52

nospam@gnuer.dk wrote:

> Jeg har fået ny PC med ATI Radeon 9550 grafikkort

Hvilken driverversion?

David

Fra : N´far

Dato : 15-05-05 12:10

Prøv med forskellige AA og AF settings i selve spillet og evt. også i
Graphics Driver Menu.

vh

Fra : David T. Metz

Dato : 16-05-05 12:33

N´far wrote:
> Prøv med forskellige AA og AF settings i selve spillet og evt. også i
> Graphics Driver Menu.

Jeg har ikke spillet.

David

Fra : nospam@gnuer.dk

Dato : 16-05-05 11:26

Hej,
Det er version 6.14.10.6444. Har let på ATI's hjemmeside efter drivere man
kan kun finde noget der hedder Catalyst - men det er måske en driverpakke
til kortet?

Fra : David T. Metz

Dato : 16-05-05 12:32

nospam@gnuer.dk wrote:
> Hej,
> Det er version 6.14.10.6444.

Den er gammel, opdater den til at begynde med.

> Har let på ATI's hjemmeside efter drivere man
> kan kun finde noget der hedder Catalyst - men det er måske en driverpakke
> til kortet?

Jep. Fx er driver til XP her:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Du behøver ikke downloade det hele - "display driver" er nok.

Du skal afinstallere den gamle først:
http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_54_release_notes.html#170177

David

Fra : nospam@gnuer.dk

Dato : 19-05-05 16:18

Hej,

Der er ikke nogen ATI control Center i Tilføj/fjern programmer. Købte PC'en
med alt preinstalleret. Men måske kan jeg bare installere den nye alligevel?

/Torben

Fra : nospam@gnuer.dk

Dato : 19-05-05 20:43

Det hjalp! Den nye driver kurerede problemet. Tak for hjælpen!

/Torben