stigende individualisering ?
Fra : kasper johansson

Dato : 15-05-05 07:21

hej ...

jeg siddder og skriver på en opgave omkring individualisering i folkeskolen
og vil spørge jer ...
og nogle kan komme med argumenter for og i mod ..
forklarer...

altså ER der en stigende individualisering i folkeskolen i kræft af
undervisningsmetoder mv.
hvis der er hvordan udmynter det sig.
og hvordan ses det .

venligst
Kasper

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-05-05 17:24

"kasper johansson" <kasperjohansson@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forklarer...
>

> altså ER der en stigende individualisering i folkeskolen i kræft af

1. det hedder udmønter...
2. f.eks. at regeringen pålægger os at eksaminere eleverne individuelt
til næste sommer i fælleseksamen i biologi og fysik/kemi.

Mvh.Bodil.

Fra : L. Sørensen

Dato : 17-05-05 14:55

Bodil Grove Christensen <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:

>"kasper johansson"
> [...]

- og det hedder ikke "i kræft af" men i kraft af...
- skolelærere, altså..

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 19-05-05 17:56

"L. Sørensen" <bosager17@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> - og det hedder ikke "i kræft af" men i kraft af...
> - skolelærere, altså..

Tja, hvad ved jeg, -
det var ikke jeg, som skrev det, men Kasper Johansson.

Forældre, altså!

Mvh.Bodil.

Fra : Carsten Holck

Dato : 19-05-05 10:58

kasper johansson said the following on 15-05-2005 08:21:
> [...]
> forklarer...
>

> altså ER der en stigende individualisering i folkeskolen i kræft af

Jammen er det ikke en naturlig konsekvens af folkeskoleloven af 93

§ 1. Folkeskolens opgave er i samarbejde med forældrene at fremme
elevernes tilegnelse af kundskaber, færdigheder, arbejdsmetoder og
udtryksformer, der medvirker til den *enkelte* elevs alsidige personlige
udvikling.

At det måske først nu kommer til tydeligt udtryk, kan så tages som et
udtryk for den _enorme_ inerti der er i folkeskolen.

/carsten

Fra : kasper johansson

Dato : 21-05-05 12:24

jeg er rigtig glad for at der er nogle der kan stave...

men hvordan er det et svar på spørgsmålet... ?