Nu må jeg have ekspert hjælp (45 mekaniker~
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 14-05-05 22:34

Hej i gruppen

Har en Aprillia Rally 45 (ældre sag)

Den er begyndt at starte dårligt og er nu helt håbløs

Men har fundet af at det kun er når jeg bruge elstarter at den ikke vil
springe igang. Starter roterer lystigt men motor vil ikke igang.

Hvis jeg derimod bruger kickstarter starter motor ved 1 el 2 kick

Den kan jeg ikke lige greje, kan elstarter tage så meget "effekt" at der
ikke er nok til en ordenligt knist på tændrør eller hvad hulen kan det
være.

Har andre oplevet tilsvarende ????

Kan det være noget med CDI'en der ikke får spænding nok ? Og hvor sidder
CDI'en iøvrigt henne på Aprilliaen

mvh Johnny Haugaard

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Myt

Dato : 14-05-05 23:06

"Johnny Haugaard" <haugaard@hashoj-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CDI'en iøvrigt henne på Aprilliaen
>
> mvh Johnny Haugaard

> Den har indtil videre sparet mig for at få 434 spam-mails.

Da jeg fik en lidt større cylinder på, så ville min starter slet ikke, den
kunne slet ikke trække den store mængde, så den blev pillet fra, så jeg nu
kun bruger kickstarteren.
Jeg fornemmer det kunne være at det er din starter der måske er slidt, men
jeg er ikke ekspert.

Myt

Fra : Henning Lund

Dato : 15-05-05 08:11

Johnny Haugaard skrev:

> Hej i gruppen
>
> Har en Aprillia Rally 45 (ældre sag)
>
> Den er begyndt at starte dårligt og er nu helt håbløs

Det er somregel tegn på slidt cylinder/stempel

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : RpR

Dato : 15-05-05 15:31

> Det er somregel tegn på slidt cylinder/stempel

Ikke hvis den starter på kick men ikke el-starter.

Johnny, du har prøvet at lade batteriet op, ikke?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Henning Lund

Dato : 15-05-05 17:05

RpR skrev:

> Ikke hvis den starter på kick men ikke el-starter.

Og hvorfor så ikke det, jeg har mange gange på mit værksted set scootere
som kunne starte på kickstarteren men ikke på elstart hvis de var
slidte.

Fra : Brian A.

Dato : 15-05-05 17:20

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor så ikke det, jeg har mange gange på mit værksted set scootere
> som kunne starte på kickstarteren men ikke på elstart hvis de var
slidte.

På hvilken måde var de så slidt? Slidte stempelringe, generelt slidt,
altså
en hel del km, eller hvordan?

Den har indtil videre sparet mig for at få 12488 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 15-05-05 20:34

Brian A. skrev:

> På hvilken måde var de så slidt? Slidte stempelringe, generelt slidt,
> altså
> en hel del km, eller hvordan?

Stempelringe og eller slidte cylindre.

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 15-05-05 21:00

Hej igen,

Jeg må lige opdatere sagens forløb, har rodet med den i dag

Først lige et par svar

Ja opladet og batteri helt nyt (det gamle var faldet sammen)

Cylinder og stembel også næsten nyt (maks 500km) måtte skifte cylinder
grundet en mislykket afmontering af udstødning, knækket bolt i cylinder.

Som sagt har i dag adskildt dyret. checket div stik og ledninger. Det
viste
sig at et af spadestikkende på Spændingsregulatoren var sort. (brændt)

Mon ikke jeg kan gå ud fra at denne regulator er stået af ? Hvad gør den
helt nøjagtigt ?

Har ladet mig fortælle at CDI'en måske også er defekt, da den ikke kan
tåle
ret meget ??

Det er jo ikke rigtigt til at måle på noget af det