Radio I Fiat Bravo mister presets....
Fra : Lasse

Dato : 14-05-05 22:30

Hej,

Har netop skiftet fabriksradion i min Fiat Bravo ud med en ordentlig
cd-afspiller (Sony), men hver gang jeg tager nøglen ud er det som om at min
radio resetter - alle indkodede radiostationer forsvinder ihvertfald - noget
selvsamme radio aldrig gjorde da den sad i en VW Passat.

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette problem?

MVH Lasse

Fra : Morten Linder \(2600~

Dato : 14-05-05 22:31

Du mangler såmænd bare spænding på standby-strømmen.

prøv at check op på kablingen.

/Morten

Fra : John Sahl

Dato : 14-05-05 22:34

Lasse wrote:
> Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette problem?

Rød og gul ledning fra radioen samler du så de får konstant 12V
mener jeg..

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Lasse

Dato : 14-05-05 22:46

tak for svarene. Nu er jeg ikke lige frem særlig teknisk anlagt. Der var 2
stik som sad i den gamle radio (DIN hedder de vist), de blev samlet i en
y-ledning som fulgte med sony-radioen. Den har en anden form for stik i
"samlingsenden" som så passer i Sony-radioen. Er de disse to DIN-stik der
skal byttes om, eller?

MVH Lasse

Fra : alexbo

Dato : 15-05-05 10:11

"Lasse" skrev

> Er de disse to DIN-stik der skal byttes om, eller?

Nej, det ene er højttalere og det andet er alt andet, på nedenstående link
kan du se forbindelserne, det er den faste 12v ( +12v battery) du mangler,
den skal holde radion i live når den er slukket.

Se om ledningen er der og om der er strøm på hele tiden, måske er sikringen
sprunget.
http://www.justkenwood.co.uk/editorial/inst_rec.asp

mvh
Alex Christensen