Lea 825 Auto alarm.
Fra : Johnny Louis

Dato : 14-05-05 20:21

I nær fremtid skal jeg have monteret en alarm lea 825 i min Suzuki Grand
Vitara XL7 us.

Jeg har læst mange gamle indlæg om alarmer igennem og stødt på nogle
ting jeg gerne vil spørge om.

Hvad er det med at lyset blinker når man fjernstarter den, er det kun
når den bliver startet den blinker eller det også imens den står og
kører.

Kan man stole på temperaturmåleren ? jeg kan forstå at den sidder i
antennen som bliver monteret i vinduet så man skal vel sørge for at den
ikke bliver parkeret med sol direkte på frontruden.

Er der nogen kendte problemer ved at montere den i en Suzuki GV.

Jer der har en Lea alarm monteret er i ellers tilfreds med den, er det
ikke den bedste alarm der i øjeblikket findes i Danmark

Johnny Louis
Århus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-05-05 14:01

Johnny Louis wrote:
> [...]
>
> Hvad er det med at lyset blinker når man fjernstarter den, er det kun
> når den bliver startet den blinker eller det også imens den står og

Og mens den står og kører.

Denne kan dog slås fra i LEA 721...

> Jer der har en Lea alarm monteret er i ellers tilfreds med den, er det
> ikke den bedste alarm der i øjeblikket findes i Danmark

Jo... Specielt med GSM/GPS modul, så man kan ringe til bilen og bede den om
at starte eller få en SMS; hvis alarmen går...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Johnny Louis

Dato : 15-05-05 21:11

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Og mens den står og kører.
Det lyder ikke godt er det ikke en fejl i alarmen.

> Denne kan dog slås fra i LEA 721...
Lea 721 er det ikke en udgået model.

> Jo... Specielt med GSM/GPS modul, så man kan ringe til bilen og bede den om
> at starte eller få en SMS; hvis alarmen går...
Jeg er sjældent længere væk end de ca. 800 meter som antennen rækker så
jeg vil ikke få brug for et GSM/GPS modul.

I Ungo alarmen jeg havde i min gamle bil kunne der sættes en ekstern
antenne på taget er der denne mulighed i en Lea alarm.

Har du efter vores tlf. samtale modtaget min mail, den første som du kan
se kom retur.

Johnny Louis
Århus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-05-05 09:35

Johnny Louis wrote:

> Det lyder ikke godt er det ikke en fejl i alarmen.

Niks. Sådan er den programmeret...

> Lea 721 er det ikke en udgået model.

Niks. Det er den nyeste - den afløste LEA 826.

> Har du efter vores tlf. samtale modtaget min mail, den første som du
> kan se kom retur.

Ja, jeg har modtaget den.

Fra : Morten Juel

Dato : 16-05-05 12:23

> Niks. Sådan er den programmeret...

Det gør min sq ikke !! den blinker kun lige når man har sendt kommandoen til
den !!

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-05-05 13:27

Morten Juel wrote:

> Det gør min sq ikke !! den blinker kun lige når man har sendt
> kommandoen til den !!

Siger du at blinklysens IKKE blinker hvert ca. 30. sek. når bilen er
fjernstartet?

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 16:44

> Siger du at blinklysens IKKE blinker hvert ca. 30. sek. når bilen er
> fjernstartet?

jeps, har lige kigget på den i over et minut !! det gør den ikke...
Gør det kun lige når man sender kommandoen til den ..

Mvh
Morten

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-05-05 18:04

Juel <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> jeps, har lige kigget på den i over et minut !! det gør den ikke...
> Gør det kun lige når man sender kommandoen til den ..
Og det er en Lea 825.

Er du ellers tilfreds med temperaturmåleren i den.

Johnny Louis
Århus

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 21:00

> Er du ellers tilfreds med temperaturmåleren i den.

tjaa, tror faktisk at den måler rimeligt godt, synes det passer fint med
hvad den siger og hvad det føles som, men har ikke testet med et
termometer..

Mvh
Morten

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-05-05 21:19

> tjaa, tror faktisk at den måler rimeligt godt, synes det passer fint med
> hvad den siger og hvad det føles som, men har ikke testet med et
> termometer..

Det er fint nok, så nøjagtigt behøver det heller ikke at være men min
kone har en lille 1500 grams Chihuahua som fryser altid og så vil det jo
være rart at vide om det er aircondition eller oliefyret man skal
starte.

Johnny Louis
Århus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-05-05 18:17

Juel wrote:

> jeps, har lige kigget på den i over et minut !! det gør den ikke...
> Gør det kun lige når man sender kommandoen til den ..

Jep. Er nu sikker på at LEA 825 IKKE blinker, LEA 826 blinket, og LEA 721 er
det valgfrit.

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-05-05 18:33

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Jep. Er nu sikker på at LEA 825 IKKE blinker, LEA 826 blinket, og LEA 721 er
> det valgfrit.
Det var godt så er jeg tilbage på en 825 igen.

Johnny Louis
Århus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-05-05 19:55

Johnny Louis wrote:
> Det var godt så er jeg tilbage på en 825 igen.

He he...
Godt så...

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-05-05 21:21

> He he...
> Godt så...

Jeg kontakter dig når jeg har fået oliefyret, 220 volt og et par andre
småting monteret i bilen.

Luft oliefyret bliver lidt kompliceret da det er på diesel og bilen er
på benzin, men der bliver vist plads til en lille tank i motorrummet.

Johnny Louis
Århus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-05-05 14:24

Morten Juel wrote:
> Det gør min sq ikke !! den blinker kun lige når man har sendt
> kommandoen til den !!

Jeg har ikke selv haft nogen 825, kun 826.
826'eren blinker ved fjernstart, men det kan godt være at 825 IKKE gør...

Det tyder jo på det...

Fra : Johnny Louis

Dato : 16-05-05 13:36

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> Niks. Sådan er den programmeret...
Det syntes jeg er en fejl, hvem ønsker sin bil startet med
katastrofeblink aktiveret eller lygterne for den sags skyld hvis det er
dem der blinker.

> Niks. Det er den nyeste - den afløste LEA 826.
Ja det kan jeg nu se.

Findes der antenne til tagmontering i Lea alarmer.

Er der ikke nogen med Lea alarmer der kan fortælle om deres erfaring med
disse.

Johnny Louis
Århus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-05-05 14:01

Johnny Louis wrote:

> Det syntes jeg er en fejl, hvem ønsker sin bil startet med
> katastrofeblink aktiveret eller lygterne for den sags skyld hvis det
> er dem der blinker.

Ja, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan kun sige, at jeg er glad for at
man kan slå det fra i LEA 721...

> Findes der antenne til tagmontering i Lea alarmer.

Der medfølger en antenne, som kan sættes fast i fx toppen af forruden.