Kan ikke installere grafikdriver
Fra : Thomsen

Dato : 14-05-05 14:43

Hej
Prøver at opdatere min Geforce4 440 GO driver, på min bærbar Dell, men når
jeg kører den downloadede
driver skriver installationsprogrammet:
"Nvidia installationsprogrammet kunne ikke finde nogen drivere, der er
kompatible med din
aktuelle hardware"

Den gamle driver er afinstalleret.

mvh
Thomsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-05-05 17:11

Thomsen wrote:
> [...]
> driver skriver installationsprogrammet:
> "Nvidia installationsprogrammet kunne ikke finde nogen drivere, der er

Fra driveren note'en i nvidias driver:
====
NOTE: GeForce2 Go, GeForce4 Go and GeForce FX Go mobile processors are not
supported in this driver. Please contact the notebook's manufacturer for
graphics drivers for your notebook PC
====

Hent driveren fra dell istedet, eller prøv med denne:
http://www.omegadrivers.net/nvidia.php

Der er så vidt jeg husker support for mobile chips...eller også er det
ATI's.. hvis ikke, så tag dell's.

Fra : Thomsen

Dato : 14-05-05 21:08

> Hent driveren fra dell istedet, eller prøv med denne:
> http://www.omegadrivers.net/nvidia.php
>
> Der er så vidt jeg husker support for mobile chips...eller også er det
> ATI's.. hvis ikke, så tag dell's.

Det gik ikke så godt med omega (rastastriber i højre side af skærmen)
så jeg tog Dell's. Lidt gammel driver (2002) men den fungere.
Tak for hjælpen.

Håber at kunne finde løsningen på mine Half life 2
"grafik-forsinkelses-problemer"
andet steds end en grafikdriver-opdatering.

mvh Thomsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-05-05 13:25

Thomsen wrote:

> [...]
>
> Håber at kunne finde løsningen på mine Half life 2
> "grafik-forsinkelses-problemer"
> andet steds end en grafikdriver-opdatering.

Du kan måske få HL2 til at køre bedre ved at tvinge det til at køre i
DirectX 8 (ellere lavere hvis man ellers kan det?) mode.
Jeg har glemt hvordan man gør, men du kan sikkert hurtigt finde ud af
det med google.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Thomsen

Dato : 15-05-05 16:43

> [...]
> DirectX 8 (ellere lavere hvis man ellers kan det?) mode.
> Jeg har glemt hvordan man gør, men du kan sikkert hurtigt finde ud af det

Okay, det vil jeg da prøve.
Tak

mvh Thomsen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-05-05 23:34

Tvivler på dit Geforce 440MX Go kort er tilstrækkeligt til at køre HL2
ordentligt.

Men tag et kig på www.laptopvideo2go.com der plejer jeg at hente drivere
når nvidia laver noget nyt!

Fra : Thomsen

Dato : 16-05-05 00:17

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> Tvivler på dit Geforce 440MX Go kort er tilstrækkeligt til at køre HL2
> ordentligt.
>
> Men tag et kig på www.laptopvideo2go.com der plejer jeg at hente drivere
> når nvidia laver noget nyt!

Kan godt være jeg må melde pas med min "gamle" Dell-laptop, når det gælder
HL2.

Har ellers tidligere været på "laptopvideo2go" og prøvet med driver 71.84
men det gav
nogle mærkelige farvede striber ude i siden af skærmbilledet.

Får forhåbentligt afprøvet HL2 i noget hjemmebygget stationært i når fremtid
.

Thomsen