Tiger vil ikke printe
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-05-05 11:00

Stort problem efter Tiger-installation:

Åbner printdialog, klikker på den blå knap, og så sker der ikke noget.
Dialogen lukker ikke. Der bliver ikke printet.

Det kan ikke have noget at gøre med printeren. Der sker nemlig det
samme, hvis jeg vælger pdf. Jeg kan heller ikke få et preview.

Jeg kan printe fra InDesign og Illustrator. De har nemlig deres egen
printdialog. Jeg kan også printe fra Classic.

Hjælp. Det haster.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-05-05 14:22

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan printe fra InDesign og Illustrator. De har nemlig deres egen
> printdialog. Jeg kan også printe fra Classic.

Tilføjelse:

Det kunne lade sig gøre at oprette en ny printer (en HP Deskjet, som
ellers ikke er i fast brug). Og den virkede. Jeg kunne også oprette et
ekstra eksemplar af min LW. Men ingen af dem virker.
Er der mon nogle preference-filer, der skal slettes?

Der er kørt reparation af disk og disktilladelser.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-05-05 08:08

> [...]

> Er der mon nogle preference-filer, der skal slettes?
>
> Der er kørt reparation af disk og disktilladelser.

Er Print en slags hjælpeprogram med indstillinger, der kan komme i
konflikt? Nogle programmer det "printprogram", der er indbygget i Mac
OS. Nogle programmer fra Adobe har deres eget. Hos mig er situationen
altså, at print med Mac OS's egen printdialog ikke virker. Mens
programmer, der bruger deres egen printdialog er i orden.

Er jeg alene i verden med det problem?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-05-05 08:15

> [...]

> altså, at print med Mac OS's egen printdialog ikke virker. Mens
> programmer, der bruger deres egen printdialog er i orden.

Supplerende oplysning:

Jeg har en alternativ identitet på min computer til kontrolbrug. Her
optræder samme printproblem. Det skulle således ikke have noget med min
brugerprofil at gøre.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 15-05-05 14:00

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

Du skal geninstallere printerdriveren eller finde den i mappen Previous
Systems > Forrige System 1 > Bibliotek > Printers, hvis du altså har
lavet en installering, der har gemt dit forrige systems indstillinger.

Tom

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-05-05 17:17

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Systems > Forrige System 1 > Bibliotek > Printers, hvis du altså har
> lavet en installering, der har gemt dit forrige systems indstillinger.

Tak for svar. Jeg havde ikke noget previous system at gå til. Ny
installation foretaget (dennegang efter metoden med at gemme det forrige
system). Denne nyinstallation blev foretaget i sommerhus (PB G4), hvor
jeg ikke har min printer. Nu er jeg så hjemme i København. Systemet
optræder, når man åbner et dokument, uden kendskab til en printer. Det
er smukt at se, hvorledes derefter straks bliver fundet, når man går ud
i printertilføjelse. Og det er vel at mærke en PS 4/600, som er sluttet
til Airport via Asanté-adapter. Det er nydeligt.

Desværre har jeg nu fået besøg af en gammel ikke særligt kær bekendt,
når jeg åbner:

"Application Launch Failure. The application "Transport Monitor" could
not be launched because of a shared library error: "8<Transport
Monitor><HotSyncLib.PPC><""

Hvordan er det nu lige, man slipper af med den? Jeg syncer min Palm med
Mac OS mail, iCal og adressebog. jeg bruger ikke Palms programmer på
computeren.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 17-05-05 00:11

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> "Application Launch Failure. The application "Transport Monitor" could
> not be launched because of a shared library error: "8<Transport
> Monitor><HotSyncLib.PPC><""

Den har jeg også set. Jeg geninstallerede Palms software. Eller rettere:
Jeg hentede den nyeste version fra www.palmone.com og installerede den
oveni.

> Hvordan er det nu lige, man slipper af med den? Jeg syncer min Palm med
> Mac OS mail, iCal og adressebog. jeg bruger ikke Palms programmer på
> computeren.

Tja, vi bruger alligevel et eller andet fra Palms software. Jeg husker
ikke lige hvad, men softwaren skal være installeret.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-05-05 15:20

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
>
> Tja, vi bruger alligevel et eller andet fra Palms software. Jeg husker
> ikke lige hvad, men softwaren skal være installeret.

Ja, det er vel netop HotSync manager, som skal bruges, når man syncer
med sin håndbårne Palm. iSync kan ikke klare den opgave. Fejlen må være,
at hvis man installerer efter metode nr. 2, hvor gammelt system gemmes,
bliver de nødvendige Palm-ingredienser ikke lagt ind i det nye system.
Man kan vel også hente Palm over fra det gamle system.

venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-05-05 16:03

> [...]

> bliver de nødvendige Palm-ingredienser ikke lagt ind i det nye system.
> Man kan vel også hente Palm over fra det gamle system.

Jeg har jo sidste version af Palm-software. Den er ikke kommet i nye
versioner det sidste år. iSync har tabt min indstilling mht. Palm. Den
siger, at jeg skal åbne HotSync Manager. Det kan jeg ikke. Jeg får
ovennævnte famøse besked.
Jeg har siden Tiger-installation haft flere eksempler på, at mine
programmer optræder, som om jeg aldrig har brugt dem før. Jeg skal
udfylde registrering mv. Jeg synes ikke, at
Tiger-installationsprogrammet holder, hvad det lover om at overføre
personlige indstillinger.
Men nu må jeg åbenbart til at smide alt hvad jeg har af Palm-software ud
og begynde forfra.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Karl Antz

Dato : 17-05-05 17:55

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Men nu må jeg åbenbart til at smide alt hvad jeg har af Palm-software ud
> og begynde forfra.

Du kan nøjes med bare at installere igen - så bliver de manglende dele
installeret uden at det øvrige bliver rørt.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-05-05 18:43

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Du kan nøjes med bare at installere igen - så bliver de manglende dele
> installeret uden at det øvrige bliver rørt.

Det er på plads nu.

Venlig hilsen

Ove Steen