forslag til numre i 4.klasse i folkeskolen~
Fra : Selja K.

Dato : 14-05-05 09:13

Hej. jeg skal til at undervise 4. klasse i folkeskolen i musik. Men på alle
hylderne står der bøger med polka og gamle danske sange... Ved I hvad
poderne ønsker at spille/synge i dag? De kan jo ca. tre akkorder og to toner
på en synth. Så jeg savner virkelig inspiration indenfor pop/rock.
Hilsen Selja.

Fra : Poul Erik

Dato : 14-05-05 11:29

On Sat, 14 May 2005 10:12:46 +0200, "Selja K." <n@d.a> wrote:

> [...]
>poderne ønsker at spille/synge i dag? De kan jo ca. tre akkorder og to toner
>på en synth. Så jeg savner virkelig inspiration indenfor pop/rock.

De vil elske at synge og spille mange af de melodier de hører idag,
men også mange af dem de har hørt indenfor de sidste år. Nostalagi
virker også inden for en kort tidshorisont. Nu er det godt nok 12 år
siden jeg arbejdede med den aldersgruppe, så helt "up to date" er jeg
ikke.

Danske numre der er lette at gå til er altid populært.

Find / lav akorderne, gerne i en simplificeret form, og du vil blive
modtaget meget positivt. Det er vigtigere de hurtigt kan spille noget,
end at det er helt korrekt.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 14-05-05 11:56

On Sat, 14 May 2005 at 08:12 GMT, Selja K. <n@d.a> wrote:
> [...]
> poderne ønsker at spille/synge i dag? De kan jo ca. tre akkorder og to toner
> på en synth. Så jeg savner virkelig inspiration indenfor pop/rock.

Det er ret ligetil. Alt hvad du ønsker at vide kan du se i filmen School of
Rock:

http://www.imdb.com/title/tt0332379/

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Malene Hald

Dato : 20-05-05 17:11

Du skal have fat i noget pop/hit musik inden for de sidste 3-4 år, og
simplificere dem som tidligere nævnt. Alt efter hvor gode de er til engelsk,
er det nok best med danske numre - hvis "Hits" bøgerne stadig udgives(?), er
der hjælp at fnide der.

Og ellers dør ingen danske børn af at spille noget gammelt (simpelt) rock,
som fx Little Richard numre i bluesrundgang, Knocking on Heavens Door, Stand
by Me, og andre engelske numre som er nemme at lære for en -ikke-så-engelsk
kyndig 11-årig, hvor melodien også er nem.

Kig ex. på Hits for Kids cd'erne... ellers er her lige et par hurtige:

- MGP sange
- Melodi Grand Prix hits som fx. den nye - hvis vi vinder, er du en helt,
hvis du kan præsentere den for dem i næste uge:)
- Ældre danske sange, som er lavet i børne-upbeat tempo versioner, fx
Snapshots gir du en knuser

--
Ses:)

Malene
www.malenehald.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-05-05 17:29

Malene Hald wrote:

/snip

> - Ældre danske sange, som er lavet i børne-upbeat tempo versioner, fx
> Snapshots gir du en knuser

Hmmm.."Gir' du en knuser" var vist mere et pædagog-hit end et børnehit!
I hvert fald i 1983 da jeg lærte den..

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Malene Hald

Dato : 23-05-05 21:56

> Hmmm.."Gir' du en knuser" var vist mere et pædagog-hit end et børnehit! I
> hvert fald i 1983 da jeg lærte den..
>
> -Sune

Megahit i oppumpet børne-sang udgave i den SFO hvor jeg arbejder.

--
Ses:)

Malene
www.malenehald.dk