Andet multimedie
pantone til hex
Fra : K. Larsen

Dato : 13-05-05 20:14

Hej

Skal have lavet Pantone farven 327C om til hex, men når jeg kikker på
http://www.seoconsultants.com/css/colors/conversion/300.asp kan jeg finde en
masse med 327 men ikke bogstavet og det gør åbenbart en forskel.

Nogen som ved hvordan jeg regner den ud ? Hvad er hex koden ?

Kim

Fra : pwee

Dato : 13-05-05 20:59

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> en masse med 327 men ikke bogstavet og det gør åbenbart en forskel.
>
> Nogen som ved hvordan jeg regner den ud ? Hvad er hex koden ?

pantone 327C Reflective (grøn) = 45, -69, -9, 0, 133, 121 = #008579
ifølge mit colormetric farvebånd.
//peewe

Fra : RoJo

Dato : 13-05-05 22:49

On 13/05/05 21:58, in article
428506f5$0$50639$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "pwee" <peewee@webspeed.dk>
wrote:

> "K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse

> pantone 327C Reflective (grøn) = 45, -69, -9, 0, 133, 121 = #008579
> ifølge mit colormetric farvebånd.
> //peewe

Hmmm, måske jeg så var galt på den... Men det er hvad illustrator fortæller
mig. Og den farve er lyseblå.

Mvh RoJo

Fra : RoJo

Dato : 13-05-05 21:04

On 13/05/05 21:13, in article 4284fc6e$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote:

> [...]
> masse med 327 men ikke bogstavet og det gør åbenbart en forskel.
>
> Nogen som ved hvordan jeg regner den ud ? Hvad er hex koden ?

Den er: #83CEE2

Jeg bruger altid illustrator, der kan man hurtig se koden.

Mvh RoJo

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-05-05 23:39

K. Larsen wrote:
> Skal have lavet Pantone farven 327C om til hex, men når jeg kikker på
> http://www.seoconsultants.com/css/colors/conversion/300.asp kan jeg finde en
> masse med 327 men ikke bogstavet og det gør åbenbart en forskel.

C'et efter nummeret angiver, at farven er gengivet på bestrøget (coated)
papir. Man angiver bogstavet/bogstaverne for at tydeliggøre, hvilket
medie farven gengives på/i. Pantone-farve nummer 327 fx ser ikke ens ud
på bestrøget og ubestrøget papir - eller på en computerskærm, for den
sags skyld - derfor præciserer man med hhv. 327C og 327U.

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : K. Larsen

Dato : 15-05-05 00:26

Takker for hjælpen og til Kim Jensen, for at lære mig noget nyt som jeg ikke
anede !

Tak

Kim