Reklamationsret de første 6 mdr ved køb af~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-05 14:35

Hej NG.

Udstødningen p vores bil knækkede her til morgen, bilen er fra 11/2001, og
vi har haft den i under 6 mdr.
Den blev så samlet af en falck mand med et stykke rør som udvidede sig
indvendigt.

Peugeot, hvor vi har købt den, siger at jeg skal have skiftet katalysatoren,
da de ikke vil lave
det på anden måde.

Kan jeg kræve noget dækket af reklamationsretten ?
Hvis ja, hvordan kommer man igennem med sådan noget ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Janner

Dato : 13-05-05 14:58

> Kan jeg kræve noget dækket af reklamationsretten ?
> Hvis ja, hvordan kommer man igennem med sådan noget ?

Det kan du ikke en udstødning er en ganske almindelig slid del, havde du
f.eks. fået bilen tjekket ved FDM før køb ville de muligvis ha påpeget at
din udstødning var "mullen"

/JAn

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-05-05 14:12

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> wrote in message

> Det kan du ikke en udstødning er en ganske almindelig slid del, havde du
> f.eks. fået bilen tjekket ved FDM før køb ville de muligvis ha påpeget at
> din udstødning var "mullen"

Njaa den er nu noget tynd, blot fordi noget er en slid del betyder det ikke
at det ikke er dækket er reklamationsretten.. Det man ser på er om det
forventes at holde eller ej, om din udstødning er udtjent er jo så en
vurdering værd alt efter bilens alder km stand osv..

Hvis ovennævnte var sandt så kunne man jo også blot fraskrive sig
reklamationsretten på bremseskiverne efter 200km - den går ikke..