Studierabat?
Fra : Jacob

Dato : 30-05-01 22:37

Hejsa

Jeg blev stoppet på motorvejen i dag.
Er det ikke noget med, at man som studerende slipper med halvdelen?

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Janus

Dato : 30-05-01 22:49

njaaaa.....

dog mindst 300 kr, og du må ikke tjene mere end 115 kkr (ikke helt sikker på
beløbet) løn + SU

Janus

Jacob <Vantage_v8@hotmail.com> skrev i en

Fra : Dennis

Dato : 30-05-01 23:08

> Jeg blev stoppet på motorvejen i dag.
> Er det ikke noget med, at man som studerende slipper med halvdelen?

Nope, ikke længere. Det er rigtigt det Janus skriver. Jeg sidder med én af
de gule sedler fra politiet, hvor det hele desværre står klart og tydeligt
Altså... ingen studierabat men halv pris hvis du har en årsindkomst
under 115K og bøden kan dog mindst være 300 kr.

Mvh.
Dennis

Fra : John Thomsen

Dato : 02-06-01 15:51

On Thu, 31 May 2001 00:08:05 +0200, "Dennis" <net90@mail.mira.dk>
wrote:

> [...]
> Altså... ingen studierabat men halv pris hvis du har en årsindkomst
>under 115K og bøden kan dog mindst være 300 kr.

Sidste ændring her for nylig gjorde alle bøder afrundelige (!) med
500, og alle rabatter blev afskaffet....

Dog ikke den med minimums-årsindkomst, fordi bestemmelsen stammer fra
Social-ministeriet som har mere at sige i dét spørgsmål... ))

Venligst
John

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-05-01 00:12

Jacob wrote:

> Hejsa
>
> Jeg blev stoppet på motorvejen i dag.
> Er det ikke noget med, at man som studerende slipper med halvdelen?

> [...]

Med risiko for at blive slagtet , hvorfor er / har der været, denne
ikke særlige logiske regel .?

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : HCW

Dato : 31-05-01 09:38

> Med risiko for at blive slagtet , hvorfor er / har der været, denne
> ikke særlige logiske regel .?

Meningen med at uddele bøder (og alle andre straffe) er, at det skal have en
præventiv effekt. Den præventive effekt skal dog stå i relation til den
straffedes andre livsbetingelser. For eksempel vil det ikke have særlig stor
præventiv virkning på en millionær at få en bøde på 300 kr., hvorimod det
sagtens kan have det på en studerende.

Hans Chr

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-05-01 10:39

HCW wrote:

> [...]
> præventiv virkning på en millionær at få en bøde på 300 kr., hvorimod det

Hmm, jo der er jo nok en vis forskel , men der jo mennesker , lavtlønnede,
der ikke har meget mere til overs , når , evt. vuggestue / børnehave eller
fritidsklub , husleje , mad/tøj til hele familien , osv er betalt , de får ikke rabat.
Nå , nok lidt OT , en anden gruppe ville nok passe bedre.

Ole Mogensen

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 31-05-01 10:47

On Thu, 31 May 2001 11:39:17 +0200, Ole Mogensen
<ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote:

> [...]
>fritidsklub , husleje , mad/tøj til hele familien , osv er betalt , de får ikke rabat.

Det er også grunden til, at reglen ikke eksisterer mere, men er
erstattet af 115K reglen.

>Nå , nok lidt OT , en anden gruppe ville nok passe bedre.

Nå ja - lad os straks stoppe her :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 31-05-01 10:45

On Thu, 31 May 2001 01:12:19 +0200, Ole Mogensen
<ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote:

>Med risiko for at blive slagtet , hvorfor er / har der været, denne
>ikke særlige logiske regel .?

Hvad "ikke særlig logisk" er der ved den regel? Man kan jo ikke klippe
håret af en skaldet og da reglen taler om studerende og folk i
(mester)lære - og dermed økonomisk mindrebemidlede - så er der vil
egentlig bare tale almindelig sund fornuft?

Det er nemlig sådan, at straffen skal stå mål med forbrydelsens
grovhed og evt. den straffedes personlige vinding ved forbrydelsen. En
bøde på 500,- kr til en økonomisk mindrebemidlet vil altså være en
langt hårdere straf, end samme bøde til en praktiserende læge.

Nu til dags er der jo imidlertid ingen fattige her i landet
(ihvertfald ikke nogen der er værd tale om), så derfor er reglen
blevet afskaffet.

Fra : Armand

Dato : 01-06-01 14:37

Jacob <Vantage_v8@hotmail.com> skrev i en
> Hejsa
>
> Jeg blev stoppet på motorvejen i dag.
> Er det ikke noget med, at man som studerende slipper med halvdelen?

Spurgte snupper-Jensen (tm by Gruby) dig da ikke om dit erhverv under
skribleriet i den sorte bog??

--
Armand.

Fra : Jacob

Dato : 02-06-01 14:11

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message > Spurgte snupper-Jensen
(tm by Gruby) dig da ikke om dit erhverv under
> skribleriet i den sorte bog??
>
> --
> Armand.

Overhovedet ikke - han var i det hele taget ikke i det snakkesagelige
hjørne. Da jeg spugte om han virkelig kunne mene at jeg skulle bon'es for
133 km/t ( i øvrigt på 3-sporet motorvej uden synderlig trafik, og jeg lå i
midterste spor og fulgte en BMW-5), da grænsen mellem 500/1000 kr. var ved
131/132 km/t , spurgte han mig om jeg bad ham om at fuske med papirerne -
for så ville han bare lige oplyse mig om, at det gjorde han IKKE!
Nå, nå - stor respekt for den mand, og får det mig så til IKKE at køre 130
på en 3-sporet motorvej fremover - gæt selv

Mvh
Jacob
GS500