Hvad er 3DV?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-05-05 08:30

Efter Steven Seagal tråden blev jeg mindet om, hvor stor en mangel det
er jeg ikke har Commando stående på hylden.

Jeg søgte så lidt rundt og stødte på denne udgivelse
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=847888

En Conan/Predator/Commando box til den, nærmest symbolske, pris af 139,95kr.

Men formatet står til værende 3DV... hvad hulen er så det?
Et eller andet jubelforsøg på 3D effekt der kræver blå/røde briller
eller noget andet lal i den stil?
Eller er det bare at hive muldvarpen frem og få bestilt den?

Fra : Holst

Dato : 12-05-05 08:56

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> eller noget andet lal i den stil?
> Eller er det bare at hive muldvarpen frem og få bestilt den?

Jeg tror, det er en forkortelse for 3DVD, betydende at der er tre DVD'er
i pakken ...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-05-05 08:13

Holst wrote:

> Jeg tror, det er en forkortelse for 3DVD, betydende at der er tre DVD'er
> i pakken ...

Og det var så sandelig korrekt. Og ovenikøbet en ganske udmærket box til
prisen.

Predator og Commando har en smule fnuller på billedet á la en slidt
biograffilm, men det er i meget få scener det ligefrem er noget man
bemærker. Lyden i Predator virker lidt "trykket" nogle steder, men igen
ikke noget man bider mærke i efter 10 min.Co

Conan har, som den eneste af de 3 film, ingen danske undertekster, men
engelsk for hørehæmmede.
Til gengæld udmærker den sig ved at være en væsentlig bedre film end jeg
huskede den. Måske lidt langtrukken ind i mellem.

Commando kan jeg ikke helt finde ud af om den er censureret eller bare
meget mærkelig klippet. Det er efterhånden så mange år siden jeg har set
en non-TV3 udgave at hukommelsen svigter lidt.
Den yderst fejlcastede Bennet (helt ærligt.. hvis den blegfede englænder
nogensinde har været elitesoldat så er min røv en vandflyver) får da sit
rør til sidst, men slåskampen med Cooke (den store neger) på motellet
virker noget forvirrende at se på.

Jeg købte den iøvrigt hos Guf i City2 til 149.95kr
Selvom han ikke var meget for det, måtte ekspedienten jo indrømme jeg
havde ret i det var en del af vores kulturarv
Om en 10-15 år står der nok vor tids kulturforladte teenager-generation
og vil have en eller anden ligegyldig Vin Diesel/The Rock box, med film
alle alligevel har glemt 15min efter de forlod biografen, uden
tilnærmelsesvis samme dybde og indhold som Arnold... men c'est la vie ;)