Kørt for hurtigt - BLITZ!
Fra : Anders Winther

Dato : 30-05-01 22:26

Hej,
I dag da jeg lige skulle give min søster en tur bagpå MC'en skulle jeg lige
lade hende mærke en god acceleration.. Så jeg gav den ekstra kul på.. Men
lige pludselig fik jeg en rød blitz i øjet.. Min søster fik også blitzen i
hovedet..
Jeg har mange gange før prøvet dette.. Men da kørte jeg lovligt (undtagen en
enkelt gang).. Det jeg er bange for er at jeg kom op over 70 km/t..
Hvormeget ved jeg ikke..

Så nu prøver jeg at dulme nerverne.. Og vil stille følgende spørgsmål..
Er der nogen af jer der har prøvet at få en bøde hvor i havde en passager
med?
I bil skal de jo udstrege passagersædet.. Men vil de mon gøre sig besvær med
det når det er MC? Hun havde jo sit hoved lige ved siden af mit.. Hmmm.. Jeg
slipper sq nok ikke for en lidt krydret bøde.. Man måtte kun køre 50
km/t..

Hvis jeg får en bøde er det min tredje (er blevet stoppet med 151 km/t på
motorvej).. Er der noget om at hvis man får for mange bøder skal man op til
en ny køreprøve..

Alle disse bøder har fået min fartglæde til at sænke sig.. Så det er faktisk
et særtilfælde at jeg rykker MC'en igennem.. Skulle jo bare lige vise min
søster.. Den køber de nok ikke.. Snøft..!

Bøderne har faktisk fået mig til at nyde mere bare det at køre på MC..
Farten og accelerationen er ikke så vigtig længere.. Det er da en positiv
(og dyr) lektie ved det...

De to gange jeg har fået bøder gik der ca. 10 dage før jeg modtog noget fra
strisserne.. Så nu kan jeg gå og være bange for posten de næste dage..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Christian Stidsen

Dato : 30-05-01 22:33

> [...]
Jeg
> slipper sq nok ikke for en lidt krydret bøde.. Man måtte kun køre 50

Det bliver da et smukt familiefoto! :)
- lige til at sætte i glas og ramme!

Christian

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-05-01 06:43

> Det bliver da et smukt familiefoto! :)
> - lige til at sætte i glas og ramme!

Desværre sender de det kun som et print på almindeligt kopi papir. Måske man
skulle insistere på at få det i en ordenlig fotografisk kvalitet hvis man
skal kunne genkende sig selv på det ...

/A

Fra : Anders Winther

Dato : 31-05-01 07:37

> Det bliver da et smukt familiefoto! :)
> - lige til at sætte i glas og ramme!

Det er da det positive i det.. Men det kan blive et dyrt billede..
hæhæ..

-Anders

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-05-01 23:25

> I bil skal de jo udstrege passagersædet.. Men vil de mon gøre sig >besvær
med
> det når det er MC? Hun havde jo sit hoved lige ved siden af mit..

jeg har ikke hørt om nogen der har fået et billed mens de havde en bag på.
men der de kan jo ikke se hvem det er der sidder bagpå, så de må ikke
forstyrre dit privatlivs fred.
for sæt nu det er "konen" der åbner posten og ser dig med en anden kvinde
bagpå.
så det skal de vel respektere når de gør det ved bilerne.
hold fast i det hvis det kommer i retten
mvh
Bo Thomsen - der skal i retten d. 12.06
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk>

Fra : Anders Winther

Dato : 31-05-01 07:36

> [...]
> bagpå.
> så det skal de vel respektere når de gør det ved bilerne.
> hold fast i det hvis det kommer i retten

De skal jo fjerne ethvert synligt spor af en passager.. Arme og ben er vel
inkluderet..
Jeg krydser fingre for at de lader mig slippe..

> mvh
> Bo Thomsen - der skal i retten d. 12.06
Held og lykke..!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 31-05-01 10:37

On Thu, 31 May 2001 08:36:14 +0200, "Anders Winther"
<anders@cybercity.dk> wrote:

>De skal jo fjerne ethvert synligt spor af en passager.. Arme og ben er vel
>inkluderet..

Selvfølgelig skal de det - men det hjælper jo ikke, for det er
velkendt, at de ikke afdækker bagsædet på motorcykler, hvis det tomt.
Så dukker der pludselig et billede op, hvor bagsædet er masket af, så
vil konen jo ikke være i tvivl om, at der sad nogen bagpå.

>Jeg krydser fingre for at de lader mig slippe..

Vi håber det bedste og frygter det værste :(

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 31-05-01 10:38

On Thu, 31 May 2001 00:24:35 +0200, "Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk>
wrote:

>Bo Thomsen - der skal i retten d. 12.06

Hvad skal der ske?

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 12:43

> Hvad skal der ske?

blev målt til 196 på motorvejen omkring køge bugt.
jeg nægter at have kørt mere en 170-180 km/t.
betjenten i bilen var vel omkring 300 meter væk (mindst ) da målingen
stoppede og det vil jeg anse som upræcist.
og referere til en tidligere sag, hvor de sage maks 100m .
det er i taastrup kl.930 jeg finder ud af om jeg skal op til en
ori.køreprøve. og betale 4dusinde dask til staten ( udover de 3-4k køretimer
og prøve koster )

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : boe

Dato : 31-05-01 12:49

"Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message

> blev målt til 196 på motorvejen

> vfr750f-g - til salg

Og nu sælger du din viffer, fordi du regner med at miste kortet ved den
orienternde køreprøve? Eller er det i frustration over, at den kun kan køre
196 km/t?

Bo, VF1000F

Fra : Bo Thomsen

Dato : 31-05-01 18:18

> Og nu sælger du din viffer, fordi du regner med at miste kortet ved den
> orienternde køreprøve?
nej det håber jeg sku ikke på at gøre det ville være noget lort og pisse
dyrt at starte forfra.

> Eller er det i frustration over, at den kun >kan køre 196 km/t?
jeg har målt den til 237 km/t såå lidt kan den da køre.

jeg har lige sagt mit job op og er ikke sikker på hvad jeg kommer til at
tjene i fremtiden da jeg kun er noget til at have sendt 4 ansøgninger. så
jeg får nok ikke råd til at beholde den.
men får jeg det job jeg håber på ku jeg godt tænke mig en yzf1000r
til næste år.
mvh
> Corel Photopaint, eller Adobe Photoshop. Når du gemmer et >billede i .

så vil jeg få fat i et sådan program
takker for hjælpen
mvh

Bo Thomsen