Byt til nyt hos Blockbuster
Fra : N. Christensen

Dato : 04-05-05 21:20

Jeg har en del gamle originale VHS-film som jeg overvejer at
skille mig af med. Hvor meget får man typisk får dem ved byt
til nyt hos Blockbuster? Kan det evt. betale sig at gå andre
steder hen? Tak på forhånd.

--
N. Christensen

Fra : Peter Heide

Dato : 04-05-05 21:51

Jeg er helt sikker på at du får en god pris
for dine gamle VHS-film i Blockbuster. De
fleste bliver solgt for 14.95 kr. Så du kan
sikkert regne med 2 kr pr film.

Så få benene på nakken og løb til Blockbuster
med dine gamle VHS-film.

Den samme pris får du sikkert også de andre
steder.

Ferien 2005 er hjemme !

Fra : Jens B

Dato : 04-05-05 23:12

> [...]
> skille mig af med. Hvor meget får man typisk får dem ved byt
> til nyt hos Blockbuster? Kan det evt. betale sig at gå andre

3 kr. pr. VHS, hvis du sætter pengene ind på din konto, og bruger dem til
noget andet (leje, køb, slik osv). Du behøver ikke at bruge pengene med det
samme, de kan sagtens blive stående på din konto, til der er noget du ønsker
at købe. Hvis du vil have pengene kontant, får du kun ca. halvdelen.

Ved ikke hvad man får andre steder. Men det kan ihvertfald ikke betale sig
at vente, hvis du har sat dig for at du vil af med dem. Allerede i de få
måneder byt-til-nyt har kørt, er priserne faldet en del, fordi de har fået
så mange VHS film ind.

Jen

Fra : N. Christensen

Dato : 04-05-05 23:16

> Allerede i de få måneder byt-til-nyt har kørt, er priserne
> faldet en del, fordi de har fået så mange VHS film ind.

Hvilken pris startede de ud med?

--
N. Christensen

Fra : Jens B

Dato : 05-05-05 11:16

> Hvilken pris startede de ud med?

I starten var det forskelligt alt efter hvilken film det var. Alle film blev
scannet, og alle mere kendte film havde så en pris. Typisk mener jeg de lå
omkring 7-15 kr. og nyere film kunne godt ligge højere endnu. Mere ukendte
film (titler som ikke var lagt ind i systemet) fik bare en standardpris. Så
vidtjeg husker var det 7 kr til at starte med, og det er så faldet løbende.

I dag scannes filmene ikke seperat ind. Man får blot standardprisen for alle
sammen, og den er så nede på 3 kr.

Jens

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 05-05-05 14:20

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I dag scannes filmene ikke seperat ind. Man får blot standardprisen
> for alle sammen, og den er så nede på 3 kr.

Så er det vist en bedre forretning at beholde båndene til at optage på
derhjemme. Et nyt bånd koster immervæk ca. 10 kr. pr. times løbetid.

Mikkel

Fra : N. Christensen

Dato : 05-05-05 14:25

[..]

> sammen, og den er så nede på 3 kr.

Ok tak. Jeg tror jeg vil smutte ned og se om jeg kan få lidt
rabat på Inkasso eller en film i stil med den i morgen så.

--
N. Christensen

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 05-05-05 16:17

> [...]
> skille mig af med. Hvor meget får man typisk får dem ved byt
> til nyt hos Blockbuster? Kan det evt. betale sig at gå andre

Jeg har netop forhørt mig og det er rigtigt at prisen er 3 kr. pr. stk., dog
7 kr. for det de selv definerer som "premierefilm".
Så vil jeg hellere smide mine 20-30 stk. i Den Blå Avis eller QXL. Det må da
være muligt at få mere end 3 kr. for en splinterny "I Kina Spiser de Hunde"
eller "Mifunes Sidste Sang" f.eks.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde