Das Boot - bør jeg se miniserien?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-05-05 17:53

Jeg så lige das boot på dr 2 igår og jeg må sige at jeg sjældent har set
bedre film... den er jo skræmmende fantastisk!
jeg tror det var director's cut - den var ret lang, men jeg kan se en endnu
længere findes - 5 timer som miniserie - er den bedre af den grund?

hvilken bør jeg købe på dvd? - theatrical cut på på 2 en halv time vil jeg
ikke have.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-05-05 21:50

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> længere findes - 5 timer som miniserie - er den bedre af den grund?
>
> hvilken bør jeg købe på dvd? - theatrical cut på på 2 en halv time vil jeg

Mini serien skulle være endnu bedre end Dir. Cut, da man lever sig endnu
mere en i personernes liv.
Det har jeg ihvertfald hørt, har desværre ikke selv set serien endnu-

-Rune Jensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-05-05 21:58

> Mini serien skulle være endnu bedre end Dir. Cut, da man lever sig endnu
> mere en i personernes liv.
> Det har jeg ihvertfald hørt, har desværre ikke selv set serien endnu-

den må jeg se - en ven har den og hvis den er bedre end dir cut, så er der
en temmelig god oplevelse i vente

tak for det

Fra : Michael Westi

Dato : 03-05-05 23:10

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=13271
> [...]
>
> hvilken bør jeg købe på dvd? - theatrical cut på på 2 en halv time vil jeg

Bør jeg se miniserien?
Absolut!!!!!
Køb denne udgave: http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=13271
Det er tv-serien i restaureret udgave. Har selv lige bestilt den
Den er oprindelig lavet som en tv-serie i 5 afsnit (282 min.).
Så blev den sendt i en meget grovcuttet version i biograferne (som du
skriver, ca. 150 min.).
For et par år siden udsendte de så en uncut bioversion (216 min.)

Mvh Michael

Fra : Peter Fleinert

Dato : 05-05-05 20:46

Miniserien er simpelthen fantastisk. Det eneste problem med DVD-udgivelsen
er at alle afsnittene er sat sammen til en lang film. Det vil sige at den
eneste pause er når der skal skiftes DVD. Det havde nog været bedst med de
fem afsnit hver for sig end en hel lang film.
Hilsen Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-05-05 14:30

> [...]
> eneste pause er når der skal skiftes DVD. Det havde nog været bedst med de
> fem afsnit hver for sig end en hel lang film.

jeg har den liggende nu og venter kun på det rigtige tidspunkt (når ungerne
er i seng og mørket og roen sænker sig) - umiddelbart vil jeg mene at det,
det er een lang film må være godt - alt for mange pauser bryder intensiteten
i en film imo. - mere om det når jeg har set den - hvilket nok bliver næste
lørdag - så skal en ven og jeg sieg heile hele natten

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-05 10:00

sniper_Nolight skrev den 03-05-2005 18:52:
> [...]
> jeg tror det var director's cut - den var ret lang, men jeg kan se en endnu
> længere findes - 5 timer som miniserie - er den bedre af den grund?

ja.

og mere skal der vist ikke siges.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-05-05 16:22

> ja.
>

> og mere skal der vist ikke siges.

hehe - nok til at overbevise mig

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-05 21:51

sniper_Nolight skrev den 04-05-2005 17:22:

> hehe - nok til at overbevise mig

[spoiler space]

Du skal nok være indstillet på nogen ret lange scener eller dele af
serien, hvor der bare ikke sker noget. Men så forstil dig, hvordan det
var i den virkelige verden ude på atlanten.
Det er ligesom derfor, at nogen af det bare varer lang tid for at vise det.

Og at det hele foregår på tysk.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-05-05 14:36

> [...]
> var i den virkelige verden ude på atlanten.
> Det er ligesom derfor, at nogen af det bare varer lang tid for at vise

jeg er tosset med skuespilpræstationen i das boot - helt fantastisk - alle
gør det godt, så mere af det virker ikke umiddelbart skræmmende - jeg håber
bare intensiteten bevares