The Royal Tenenbaums
Fra : Per Vadmand

Dato : 02-05-05 22:31

Så lige "The Royal Tenenbaums" i aften. Besynderlig - og fascinerende
mærkelig - film, sådan en mellemting mellem Coen-brødrene, Kaurismäko og
Frank Capra. Og med en masse gode skuespillere.

Andre, der har en mening om den?

Per V.

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 23:09

> [...]
> mærkelig - film, sådan en mellemting mellem Coen-brødrene, Kaurismäko og
> Frank Capra. Og med en masse gode skuespillere.

Det er en ganske hyggelig film. Især tennis-scenerne og Ben Stiller i rød
adidas-dragt fik bragt smilet frem mange gange herhjemme.

Har du set Wes Andersons Rushmore? Den er jeg faktisk endnu mere vild med -
Bill Murray er formidabel og både Jason Schwartzman og Olivia Williams burde
bruges meget mere.

Er der til gengæld nogen herinde, der har set The Life Aquatic? - jeg har
ikke hørt det bedste om den.

MvH Míkkel

Fra : Peter G.

Dato : 03-05-05 10:44

"Mikkel Knudsen" <Mikkel_knudsen[at]killamail.com> writes:

> Har du set Wes Andersons Rushmore? Den er jeg faktisk endnu mere vild med -
> Bill Murray er formidabel og både Jason Schwartzman og Olivia Williams burde
> bruges meget mere.

Enig. Rushmore blæser Tenenbaums ud af vandet.

> Er der til gengæld nogen herinde, der har set The Life Aquatic? - jeg har
> ikke hørt det bedste om den.

Ja. Jeg brød mig ikke så overmåde meget om Tenenbaums, men især Bill Murray
(samt Willem Dafoe og Jeff Goldblum) er meget underholdende i Life
Aquatic. Rollen er simpelthen skræddersyet til ham og den passer
perfekt.

På trods af Owen Wilson kunne jeg kunne virkelig godt lide den.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-05 20:39

Mikkel Knudsen wrote:

> Det er en ganske hyggelig film. Især tennis-scenerne og Ben Stiller i
> rød adidas-dragt fik bragt smilet frem mange gange herhjemme.

Jeg er også helt glad for The Royal Tenenbaums.. Til tider en skæg film, og
så også lidt alvorlig.. Det er en af de film jeg godt kan se mere end en
gang.

> Er der til gengæld nogen herinde, der har set The Life Aquatic? - jeg
> har ikke hørt det bedste om den.

Ja! Den kan anbefales, jeg synes ihvertfald den er skæg og hyggelig. Murrey
er virkelig god... De andre personer i filmen er også meget skægge og alt i
alt får de lavet en film som tager lidt pis på alting.. også amerikanerne og
deres holdninger til nøgenhed og sprogbrug. Ifølge IMDB har MPAA givet den
en R rating for "language, some drug use, violence and partial nudity".
Der kører en debat omkring "boobs" i filmen her:
http://www.imdb.com/title/tt0362270/board/nest/14447486

Og så er der forresten også lækker musik med hele vejen igennem filmen,
fremført på en måde som jeg ikke har set før.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-05-05 23:54

Per Vadmand wrote:

> [...]
> mærkelig - film, sådan en mellemting mellem Coen-brødrene, Kaurismäko
> og Frank Capra. Og med en masse gode skuespillere.

Fremragende film - Anderson er et komisk stortalent. Ind oat se The Life
Aquatic with Steve Zissou, som snart kommer i danske biografer! Det lover
godt!

Og ligesom den dejlige Rushmore er også The Life Aquatic med Bill Murray -
the funniest man alive.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-05-05 23:56

Kevin Edelvang wrote:

> Og ligesom den dejlige Rushmore er også The Life Aquatic med Bill
> Murray - the funniest man alive.

Murray var naturligvis også med i Tenenbaums...

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-05-05 08:17

--

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Murray var naturligvis også med i Tenenbaums...

Ja - men der gik lige et stykke tid, før jeg genkendte ham med den måtte! Og
så er det altid underholdende at se ham spille tilbageholdende og genert.
Lidt lgesom de få gange Dirch Passer fik lov til det. Det er, som om det,
aty man kender deres sædvanlige "type", gør kontrasten endnu større.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-05 10:30

Per Vadmand wrote:
> [...]
> mærkelig - film, sådan en mellemting mellem Coen-brødrene, Kaurismäko
> og Frank Capra. Og med en masse gode skuespillere.

Havde sat næsen op efter en mere "direkte sjov"/slapstick film. Den her var
mere underfundig, nedtonet sjov. Har kun set den en gang. Men syntes da ikke
jeg havde spildt tiden. Men ikke helt oppe at ringe som en Coen film.
Absolut ikke.

/jim

Fra : Per

Dato : 03-05-05 20:31

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> mærkelig - film, sådan en mellemting mellem Coen-brødrene, Kaurismäko og
> Frank Capra. Og med en masse gode skuespillere.

Jeg syntes humoren er kikset ligesom i Andersons andre film.