MC Uheld Amagermotorvejen
Fra : Denise

Dato : 13-05-05 17:47

Nogle der ved noget ?
Hørte det i radioen over middag mener jeg det var.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Richard

Dato : 13-05-05 17:55

Denise wrote:

> Nogle der ved noget ?

Iflg Kbh. Radio i morges ved 8 - 8:30-tiden: En aleneulykke, en mc på vej
ind mod Sjællandsbroen lige efter udfletningen Malmø/Kastrup Lufthavn -
Sjællandsbroen; ambulancen kørte derfra kort efter, ihvertfald inden 9:00,
stadig iflg Kbh. Radio.

Siden har jeg ikke hørt noget; men det var jo også galt nok - håber det
bedste for den forulykkede...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Tom Nielsen

Dato : 13-05-05 19:25

> [...]
> stadig iflg Kbh. Radio.
>
> Siden har jeg ikke hørt noget; men det var jo også galt nok - håber det

Det kunne lyde som min kollega. Han var kørt i grøften på motorvejen og
ringede ind til sin chef, som så mailede beskeden videre til mig lidt i 9
Efter undersøgelse på rigshospitalet var alt vel og han kommer på arbejde
igen på tirsdag.

Han køre på en rød suzuki GSX750 fra '82.

- Tom

Fra : Denise

Dato : 13-05-05 21:26

Tom Nielsen wrote:

> [...]
> lidt i 9 Efter undersøgelse på rigshospitalet var alt vel og han
> kommer på arbejde igen på tirsdag.
>
> Han køre på en rød suzuki GSX750 fra '82.

Nå, det var da rart, at det tilsyneladende ikke var alvorligt.

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Sidse

Dato : 13-05-05 20:27

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle der ved noget ?
> Hørte det i radioen over middag mener jeg det var.
>
> --
> Hilsen Denise
> http://dfmc.dk/Denise_Reindel

2 af mine kollegaer kom kørende i bil lige bagefter og stoppede og ydede
førstehjælp.
Han var temmelig groggy men umidelbart ellers ok.
Den ene af mine kollegaer måtte overtage samtalen med alarmcentralen for den
person der havde ringet til dem kunne ikke få dem overbevist om vigtigheden
af at sende en ambulance!!! Hun fik dog gjort dem begribeligt at der
_skulle_ komme en da han klagede over ondt i hovedet og havde været uden
bevisthed et kort øjeblik.
Kort efter kom en betjent i civilbil til stedet og i alt 20 minutter efter
ulykken kom der så ambulanve og akut bil 3 2 mc betjente, muligvis også en
patruljeveogn.
Min kollega sagde at han havde kørt lidt vildt/stærkt lige inden ulykken men
at det nok mere var da han, som alle andre på vejen, skulle kigge efter en
flok andre motorcykler med anhængere der kom kørende at han mistede
herredømmet.

Henrik
GSX750F (som kørte på samme strækning 15 minutter tidligere)

Fra : Armand

Dato : 13-05-05 20:55

Sidse wrote:

> [...]
> af at sende en ambulance!!! Hun fik dog gjort dem begribeligt at der
> _skulle_ komme en da han klagede over ondt i hovedet og havde været uden

Det skulle fandeme i dagspressen:
Alle og enhver flamer os for at det er for farligt at køre motorcykel;
men når(bemærk: det er bevidst at jeg ikke skriver: hvis!) man kører
galt, så forsøger alarmcentralen at bagatellisere sagen for at undgå at
ulejlige en ambulance! :-|

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-05 18:59

"Det skulle fandeme i dagspressen"

Jep. Jeg havde en lign. oplevelse for ca. 1 mdr siden, på Fyn. Hvor 3 biler
er kørt sammen, jeg ringer 112 og rekvirere 3 ambulancer, jeg har
alarmcentralen i røret mens jeg forsøger at få et overblik over
personskaderne, og jeg vurdere at en ambulance er nok, så de 2 bliver
aflyst. Ingen problemer der. Men da politiet kommer, går det galt. Først
danner de sig et overblik over de materielle skader og får fjernet 2 af
bilerne, dernæst afbestiller de ambulancen (der er jo ingen blod at se...),
men den ene bil er temmelig skadet og chaufføren, en mand på ca. 70-75 år
(som er helt uden skyld i ulykken), vurdere jeg, er ved at gå i chok. Men
politiet beder os vidner, blander os uden om deres arbejde og at vi skulle
gå igang med at rydde motorvejen for glas, kofangere mv....! Derefter skal
et andet ungt par (vidner) køre den chokerede mand til noget familie i
Kolding, som det unge par forsøgte at ringe op uden held. De var ikke meget
for at tage manden med (de var jo ikke læger) og viste ikke hvad de skulle
gøre hvis manden (som de slet ikke kendte) gik chok. Det ender i diskussion
med politiet, men de mener ikke at have taget fejl af situationen. Og alle
får besked på at køre. Der er nu gået over 1 time!!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-05-05 12:17

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

[SNIP - lang historie]

Det er jo statens måde at spare penge på, så vi i stedet kan bruge dem
på at sætte ekstra mandskab ind når der skal holdes EU-topmøder. Det kan
du vel nok forstå!

Spøj til side. Jeg synes sgu at det er chokerende at høre sådan noget!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-05-05 15:02

"Jeg synes sgu at det er chokerende at høre sådan noget"

Ja, og så er det den meget forkortede udgave jeg har gengivet. Hele seancen
tog lidt over en time og var en stor brøler (synes jeg). Men det kan jeg
fortælle hvis vi engang ses. Det vil blive et meget langt indlæg...