Plante, der holder myg på afstand
Fra : T

Dato : 13-05-05 11:35

Er lige blevet fortalt om en sådan. Den kunne da være rar at ha på
terrassen. Men hva hedder en sådan plante ?? Er vistnok blevet vist i en
haveudsendelse i tv...... Mvh T

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 13-05-05 12:07

On Fri, 13 May 2005 12:35:25 +0200, "T" <ikkeibrug@ofir.dk> wrote:

>Er lige blevet fortalt om en sådan. Den kunne da være rar at ha på
>terrassen. Men hva hedder en sådan plante ?? Er vistnok blevet vist i en
>haveudsendelse i tv...... Mvh T

Du må ikke hænge mig op på den, men....

Jeg mener, at jeg sidste år læste, at Citrontagetes udsender så
kraftig en duft, at myggene bliver forvirrede. Da jeg så ville købe
frø, var de udsolgt Så jeg har ikke fået afprøvet det og havde
faktisk helt glemt det.

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-05-05 14:23

wrote:

>Er lige blevet fortalt om en sådan. Den kunne da være rar at ha på
>terrassen. Men hva hedder en sådan plante ?? Er vistnok blevet vist i en
>haveudsendelse i tv...... Mvh T

Et gammelt råd er Hyld,
jeg har ikke selv prøvet det
mvh Ebbe

Fra : jodem

Dato : 13-05-05 15:30

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Et gammelt råd er Hyld,
> jeg har ikke selv prøvet det
> mvh Ebbe

Jeg har brugt lavendler i lommerne og i oppakningen og lavendelsæbe på
fjeldvandringer og bilder mig ind, at det virker.

mvh
Jodem

Fra : Armand

Dato : 13-05-05 21:06

jodem wrote:
> "Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har brugt lavendler i lommerne og i oppakningen og lavendelsæbe på
> fjeldvandringer og bilder mig ind, at det virker.

Mine gamle pigespejder-reflekser siger persille!
En frisk dusk persille bag ørene holder myggene væk fra ansigtet.

--
Armand.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-05 22:04

T wrote:
> Er lige blevet fortalt om en sådan. Den kunne da være rar at ha på
> terrassen. Men hva hedder en sådan plante ?? Er vistnok blevet vist i
> en haveudsendelse i tv......

Det var Stig Lauridsen fra 'Have haves', der viste det i en 'Godaften
Danmark'. Det var en geranie af en slags, fik ikke fat i navnet, men den
skulle dufte af citron.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Heidi

Dato : 14-05-05 07:38

Erik Ginnerskov wrote:

> Det var Stig Lauridsen fra 'Have haves', der viste det i en 'Godaften
> Danmark'. Det var en geranie af en slags, fik ikke fat i navnet, men
> den skulle dufte af citron.

Vi fik en af en genbo da vi flyttede ind, netop fordi vi havde snakket
om at den skulle holde myg væk indendøre. Min mor kalder det vist nok en
duftpelargonium, og den dufter af citron når man rører ved bladene.
Om den kan vokse udendørs, ved jeg dog ikke.

--
Heidi

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-05-05 10:17

Det var en geranie af en slags, fik ikke fat i navnet, men den
> skulle dufte af citron.

Så er det sikkert en rosengeranium.
Jeg har i øvrigt lige set den i planteskolen.

Hilsen Inger

Fra : Armand

Dato : 14-05-05 11:34

Inger Pedersen wrote:
> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse
>

> Det var en geranie af en slags, fik ikke fat i navnet, men den

> Så er det sikkert en rosengeranium.
> Jeg har i øvrigt lige set den i planteskolen.

Som for mange andre emner i nyhedsgrupper, vil man ofte få bedst råd ved
den lokale tømmerhandel/farvehandel/planteskole, og lige i dette
situation er jeg sikker på at der ikke er én planteskole der ikke ved
hvad den behagelige Stig har anbefalet på landsdækkende TV - Selvom de
ikke har set udsendelsen har der sikkert allerede været
telefonforespørgsler på pågældende plante allerede formiddagen efter

Så eftersom at man sandsynligvis alligevel skal forbi planteskolen for
at anskaffe sig sagen, så er det jo blot at spørge til den dér.

--
Armand.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-05-05 18:45

On Sat, 14 May 2005 12:33:35 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>ikke har set udsendelsen har der sikkert allerede været
>telefonforespørgsler på pågældende plante allerede formiddagen efter

Du har ret - allerede kl. 10 i dag var den første for at spørge efter
den - og vi har den ikke.

I øvrigt syntes jeg ikke ham Stig er behagelig .... har af samme grund
kun set 10 minutter af de udsendelser han er med i ......

Fra : Armand

Dato : 15-05-05 00:22

Mads Lie Jensen wrote:

> Du har ret - allerede kl. 10 i dag var den første for at spørge

Hæ!
Min frue står i en farvehandel, hvorfor jeg ved hvilken virkning at
f.eks Leths omtale af alskens produkter har på den efterfølgende dags
efterspørgsel, og uanset hvor plat hun kan synes at givne studieværter
og programtemaer måtte være er hun på det nærmeste forpligtet til at
følge med for ikke at blive sat helt af af kunders mærkeligste
forespørgsler!

--
Armand.