Hjælp....Motorsav....Nu uden
Fra : Gert Espersen

Dato : 13-05-05 08:44

Hej

Min Jonsered 2050 kædesav, har kørt glimrende i flere år......Men
forleden da vi var i lag med nogen delvist udgåede elme, kunne jeg
pludselig mærke MEGET varm luft omkring hånden på bøjlen.......Jeg
undersøgte saven og konstaterede at plastikdækslet på toppen kunne
løftes af UDEN at fjerne skruen først. den var smeltet igennem.....Arghhhhh
Efter afkøling med mere, starter den absolut ikke og det lyder ikke til
at der er synderligt meget kompression......Så enten er der vel revnet
noget eller gået en toppakning.......Men hvorfor ???

Andre der har oplevet dette ?

Den var rimeligt rengjort
Der var olie i benzinen, godtnok Husquarna olie i en Jonsered.
Det var ikke mens jeg savede "tykke skiver"

Mvh
-Gert..

Fra : Martin Nielsen

Dato : 14-05-05 16:24

"Gert Espersen" <ge@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den var rimeligt rengjort
> Der var olie i benzinen, godtnok Husquarna olie i en Jonsered.
> Det var ikke mens jeg savede "tykke skiver"

Hej Gert

Det var en kedelig historie. Nu kender jeg ikke noget til Jonsered save, men
der må skulle være noget motorolie til at smøre den del af motoren, hvor
benzinen ikke kommer... For lidt eller ingen motorolie kunne resultere i det
du beskriver.

Martin /Helsingør