Hong Kong
Fra : Vem R D?

Dato : 30-05-01 22:12

Hvordan har Hongkong udviklet sig siden det formelt blev en del af det
kinesiske rige?
Hvordan er det i det hele taget at besøge?

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 02-06-01 23:46

Vi var der i marts/april - Hvordan det har udviklet sig ved jeg ikke, for
det var første gang.

Men der er totalt frit, hvis det er det du tænker på, og du skal have visum
for at komme til "selve" Kina - selvom der er 2 indgange hvor dem med
Residence går ad den ene gang og vi andre ad den anden.

Jeg tror kun vi så politi een gang, og det var da 50 mennesker skulle fejre
een udendørs med dragedans (vores selskab). Man måtte søge tilladelse til at
samles så mange, men de stod pænt i baggrunden og kiggede på, og siden så vi
ikke politi overhovedet.

I lufthavnen på vej hjem, talte vi med en englænder som boede i Hong Kong.
Hun irettesatte sin veninden, for i Hong Kong kunne hun gå hjem om natten
uden at være nervøs - det galt ikke i Kina.

Vi giver hende ikke ret, for vi var i Gounchou (glem stavningen) - ca. 200
km. nord for Hong Kong - og der føler man sig også dejligt tryg. Kineserne
kommer tæt på dig, for at se et "blegansigt", men det er hele tiden med det
dejlige smil, så man ikke på noget tidspunkt føler sig usikker.

I øvrigt et pragtfuldt land, som jeg tæller dage til, at få råd til igen at
besøge!!

Mvh. Jørgen