Afgift på GSX-R 1100
Fra : Christian Andreasen

Dato : 30-05-01 22:19

Hej

Er der nogen her i NG der har en ide om hvad afgiften ville koste på en Suz.
GSX-R 1100 årg. '98? Den skal hentes i Tyskland hvis det har nogen
betydning.

Kan man få afslag på afgiften når mc'en er skadet?

Christian Andreasen
chrand@mail1.stofanet.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 31-05-01 07:29

> Er der nogen her i NG der har en ide om hvad afgiften ville koste på en
Suz.
> GSX-R 1100 årg. '98? Den skal hentes i Tyskland hvis det har nogen
> betydning.

Ikke precist, men tag 2/3 markedsprisen så er du ikke helt ved siden af.

> Kan man få afslag på afgiften når mc'en er skadet?

Jep, men ikke i første omgang, men til værdisynet skal du lige vise
vurderingsfyrene hvor meget det kommer til at koste at få cyklen på toppen
igen, så giver de nedslag i afgiften.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-05-01 16:17

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, men ikke i første omgang, men til værdisynet skal du lige vise
> vurderingsfyrene hvor meget det kommer til at koste at få cyklen på toppen
> igen, så giver de nedslag i afgiften.

Nej.
Man betaler altid afgift af en "nysynet og klargjort" motorcykel. Skader
giver ikke afslag, for motorcyklen afgiftes under alle omstændigheder som om
den er klargjort og nysynet.

Rittig
(KTM - klargjort og nysynet, og pissedyr)

Fra : Armand

Dato : 31-05-01 16:47

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
> Ikke precist, men tag 2/3 markedsprisen så er du ikke helt ved siden
af.

Jup!
Og det skulle ikke undre mig om det ikke kan svare sig med en så ny
(ung) motorcykel :-/

> Jep, men ikke i første omgang, men til værdisynet skal du lige vise
> vurderingsfyrene hvor meget det kommer til at koste at få cyklen på
toppen
> igen, så giver de nedslag i afgiften.

Da jeg indregistrerede min tidligere 900'er Ninja, blev mine misytringer
over standen (var meget belejligt lige blevet påkørt og væltet af
støttebenet!) imødekommet med den tørre kommentar at: "det har du vel
heller ikke betalt for? Det er ikke toldvæsenet der skal betale for
sådanne skader!!"

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 31-05-01 17:33

Jeg var af samme opfattelse som Armand og Rittig, men har just erfaret at en
GSXR750 fra 92' blev takseret til et beløb (37.500 så vidt jeg husker) og
til værdisyn blev den pga div kåbeskader (faktisk ikke fusk) blev den
reguleret 6.000 ned.

Og man kan vurdere rimeligheden af situationen, men faktum er jo at cyklens
handelsværdi uden afgift men i køreklar stand skal danne grundlag. Og cyklen
var jo køreklar og nysynet.

En anden lille ting der kan have gjort udsklaget, var at nummerpladen ikke
var afhæntet da cyklen var til værdisyn, og situationen var at hvis ikke der
kom et afslag, ville projektet blive canceled, hvorved man får sit dipositum
tilbage. (Man taber således kun de penge synet koster). OG denne samlede
pakke gav altså de 6.000 i nedslag.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 01-06-01 13:53

> [...]
ikke der
> kom et afslag, ville projektet blive canceled, hvorved man får sit

Jup!
Vent altid med at indregistrere til den endelige vurdering foreligger!!!

Man kan ikke "lade (afgifts-) handelen gå tilbage" på et indregistreret
køretøj, hvorved at man ikke har dét argument, hvis slutopgørelsen viser
sig ikke passe en!

--
Armand

Fra : Christian Andreasen

Dato : 01-06-01 15:40

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f5per$184k$5@news.cybercity.dk...
> Og det skulle ikke undre mig om det ikke kan svare sig med en så ny
> (ung) motorcykel :-/

MC'en koster kun ca. 17.500, dertil kommer så udgifter på reparation da den
har været styrtet. Det er dog hovedsageligt ridser også en flækket overkåbe,
men det må kunne repareres billigt med uoriginale reservedele. Så alt i alt
mener jeg at det er rimeligt billigt.

Tak for hjælpen
Christian

Fra : Armand

Dato : 01-06-01 19:21

Christian Andreasen <chrand@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
overkåbe,
> men det må kunne repareres billigt med uoriginale reservedele. Så alt

Og hvad er dagsprisen på sadan en ka'l herhjemme?
Læg 2/3 deraf til de 17.500,- , samt udgifterne til istandsættelse og
fortæl mig (digselv) om det stadig trumfer den danske pris?

--
Armand.