2 x 10 L. flaskesæt... TIL SALG
Fra : --Flemming Kirkegaar~

Dato : 13-05-05 07:28

Hej

Jeg har et næsten nyt sæt 2 x 10 liter til salg
brugt ca. 15 gange..

Bestående af:

2x10 Liter Faber flasker, (næste trykprøvning 2008)

Incl. ventiler, isolation, spændebånd og fødder

PRIS : 3.500,- kr.

M e d v e n l i g h i l s e n
Flemming Kirkegaard - fk@kohn.dk - M4045 8202

Fra : HMH

Dato : 13-05-05 08:13

"--Flemming Kirkegaard--" <fk@lindholm.com> wrote in message
> [...]
>
> Bestående af:
>
> 2x10 Liter Faber flasker, (næste trykprøvning 2008)
>
> Incl. ventiler, isolation, spændebånd og fødder

Hvor i verden du?

Fra : Mette

Dato : 14-05-05 16:56

Jeg har for ca. 1 månede siden købt et 2x10 hos Oceandive.
Det skulle jeg slippe under 3000 for.
Så var det selvfølgelig ikke dykket til men det er det ved at være.

Kh Mette

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-05-05 17:15

"Mette" <mette@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har for ca. 1 månede siden købt et 2x10 hos Oceandive.
> Det skulle jeg slippe under 3000 for.
> Så var det selvfølgelig ikke dykket til men det er det ved at være.

Men det er vel næppe Faber flasker. Jeg kender flere der har købt billige
flaskesæt der kendetegnes ved at de ruster ganske nemt med skrøbelig
overflade. Kvalitet og pris hænger nok sammen.

Allan Hansen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 15-05-05 17:04

Men Faber har godt nok også smidt noget lort på markedet. Jeg har haft flere
10L Faber flasker der boblede op og rustede i løbet af 7 mdr.
Jeg tog en klagesag via forbrugerstyrelsen, den endte med at blive afvist da
jeg ikke havde taget mine flaskefødder af (!!!!!!!!!!) efter hvert dyk og
ladet flaskerne tørre.
Så om det er Faber eller andet, kan være fløjtende ligegyldigt. De er ikke
et hak bedre.

JZC

Fra : Allan Hansen

Dato : 15-05-05 18:52

"Johnny Christensen" <Johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ladet flaskerne tørre.
> Så om det er Faber eller andet, kan være fløjtende ligegyldigt. De er ikke

I "min" klub har medlemmerne registeret 150 flasker/sæt hvoraf 80 til
stadighed er i aktiv brug og inspiceres hvert år. Jeg har ikke lavet
statistik på det men det er mit indtryk at Faber flaskerne holder godt ( jeg
har selv en 12 l stål fra 92 med jævn rust og et 2 x 10 fra 97 der er som
nye indvendig, udvendig stadig intakte og pæne ). Andre flasketyper kan have
deres karakteristika f. eks Heiser kan ruste udvendigt i bunden hvis man
ikke er opmærksom og klubbens ældste flaske er en Dräeger fra 69. Flere af
klubbens medlemmer har det sidste ½ år købt billige flaskesæt typisk til
3500 Kr og har allerede omtalt at de ruster nemt og at lakken er skrøbelig.
Om det kan afhjælpes med flaskenet ved jeg ikke.

Allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-05-05 19:11

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skrøbelig.
> Om det kan afhjælpes med flaskenet ved jeg ikke.

Jeg har et sæt til 4K eller noget i den stil hvor der snart ikke er mere lak
på nederst. Men det er ikke noget problem så længe man ikke har flaskefødder
på og skyller dem sammen med alt sit andet grej.