Opfølgning på "Hjælp - min nye bil driller~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-05-05 19:21

I indlægget fra den 23/4-2005
beklagede jeg min nød, over at min "nye" bil drillede.
Bilen er en Sierra 2,0i CLX årg. 1993, som mildest talt gik forfærdeligt når
den blev varm.
Her kommer så (endeligt) løsningen på problemet.

Efter at have skiftet tændrør, kabler, rotor og fordelerdæksel forsøgte jeg
mig med følgende.
Alle vacuumslanger efterset og fundet i orden (undtagen den ved PVC
ventilen, som så blev skiftet).
MAP sensor udskiftet.
Gasspjældspositionssensor skiftet.
Lambda sonde skiftet.
Benzin temp føler skiftet.
Indsugningsluft temp føler skiftet.
Tændspole skiftet.

Intet af ovenstående hjalp noget som helst.
I går skiftede jeg så selve motorstyringsboksen (EEC IV modul) og vupti, så
var den der sq.
Nu kører dyret bare som den skal.
Ville bare lige dele det med alle jer, som kom med gode råd i min
nødsituation

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-05-05 19:54

Per Beer Hansen skrev:

> Alle vacuumslanger efterset og fundet i orden (undtagen den ved PVC
> [...]

Man er vel mekaniker!

> Intet af ovenstående hjalp noget som helst.
> I går skiftede jeg så selve motorstyringsboksen (EEC IV modul) og
> vupti, så var den der sq.

Reservedelsudskifter er hvad man blir reduceret til i disse elektroniske
tider
Hans

....der måske osse ku klare en boks (urolig tomgang uden fejlmelding)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-05 07:45

Hans Paulin wrote:

> Man er vel mekaniker!

Ja, eller nærmere man var

> Reservedelsudskifter er hvad man blir reduceret til i disse
> elektroniske tider

Ja det er sq sørgeligt efterhånden, ikke en chance har man, bare skift de
dyre stumper til man rammer rigtigt

Fra : Rasmus

Dato : 13-05-05 20:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> [...]

> var den der sq.
> Nu kører dyret bare som den skal.
> Ville bare lige dele det med alle jer, som kom med gode råd i min

Nu er det jo altid nemt at være bagklog, men kunne man ikke ha´ fået udlæst
fejlkoder fra motorstyringen inden man gik igang med at skifte alle de
dele?? (jeg håber det var dele du havde på lager, ellers har det da været en
dyr fornøjelse)

mvh
Rasmus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-05 07:47

Rasmus wrote:

> [...]
> udlæst fejlkoder fra motorstyringen inden man gik igang med at skifte
> alle de dele?? (jeg håber det var dele du havde på lager, ellers har

Det er netop dét, som er essensen af det hele.
Alle stumperne havde jeg adgang til ganske gratis, så det har intet kostet
mig (udover prisen for tændkabler, rør, dæksel og rotor samt vacuumslangen
ved PVC ventilen).

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-05-05 09:35

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> mig (udover prisen for tændkabler, rør, dæksel og rotor samt vacuumslangen

Hvor vil du hen?

En oldgammel Sierra er en super bil når man har adgang til gratis
reservedele??

Gnæk! :)

Mvh
Roberto

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-05-05 20:10

Roberto Saldo wrote:

> Hvor vil du hen?
>
> En oldgammel Sierra er en super bil når man har adgang til gratis
> reservedele??

Ja ja, nu var det jo kun én ting, som var gået i stykker, det var bare lige
det med at finde den

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-05-05 08:07

Per Beer Hansen wrote:

> Ja ja, nu var det jo kun én ting, som var gået i stykker, det var bare lige
> det med at finde den

Den tager heller ingen skade af nye tændkabler mv. :)

Mvh
Roberto

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-05-05 08:57

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den tager heller ingen skade af nye tændkabler mv. :)

Nope, dem havde jeg også under alle omstændigheder tænkt mig at udskifte.
Alt det andet var så bare en "side-gevinst"