Til Holland på udløbet pas, går den?
Fra : Michael Pagh

Dato : 13-05-05 18:34

Daws i gruppen

Jeg skulle egentlig gerne med over og hente en båd i Holland i morgen.

Men det pas som jeg har bestilt er ikke kommet endnu, så det kniber lidt.

Men hvis jeg nu nøjedes med mit udløbne pas, og jeg bliver bedt om at vise
det, hvad sker der så?

Jeg tænker på den tyske/hollandske grænse.

MVH
Michael Pagh

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 13-05-05 19:01

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> det, hvad sker der så?
>
> Jeg tænker på den tyske/hollandske grænse.

Den hvorfor en?

Du skal kun vise det hvis du bliver stoppet af politiet og jeg har sluppet
afsted med bare at vise mit kørekort selvom det ikke er officiel ID.

Br,
Morten

Fra : Michael Pagh

Dato : 13-05-05 19:06

Hej Morten

Jeg ved skam godt at der ikke er officelt grænse kontrol ved den
tyske/hollandske grænse, men de kan jo nemt stå og holde øje.

Hvor var det du slap afsted med kun at vise kørekortet?

MVH
Michael Pagh

Fra : BJ

Dato : 13-05-05 19:18

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg ved skam godt at der ikke er officelt grænse kontrol ved den
> tyske/hollandske grænse, men de kan jo nemt stå og holde øje.

Det gør de sandelig også.

Kører du over ved Deenenkamp, er der dejlig stor rasteplads lige til højre
efter den gamle grænsekontrol.

Der står de tit .... og leder efter illegale indvandrere..;)

--
Bjørn J.

Fra : Michael Pagh

Dato : 13-05-05 19:22

Hej Bjørn

Det var jo nok det jeg tænkte.

Men ville det være tilstrækkeligt med et kørekort?

Vi kommer forbi Bremen via motorvejen og så følger den ind i Holland. Ved
ikke lige hvad grænseovergangen hedder.

Nu er hverken jeg eller ham jeg skal derover med mørke i huden, så vi har
nok ikke første prioritet.

MVH
Michael Pagh

Fra : BJ

Dato : 13-05-05 22:41

"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men ville det være tilstrækkeligt med et kørekort?

Jeg tror det faktisk ikke, da vores pas er eneste officielle
legitimationsbevis i EU.

I Tyskland ville du nok slippe med en lille bøde og det samme vil jeg tro,
vil ske i Holland (hvis det sorteste uheld er ude).

> Vi kommer forbi Bremen via motorvejen og så følger den ind i Holland. Ved
> ikke lige hvad grænseovergangen hedder.

Det kan jeg heller ikke, da jeg yderst sjældent skal til eks. Groningen.

God tur forresten..

--
Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-05 00:30

Michael Pagh wrote:
> [...]
> ikke lige hvad grænseovergangen hedder.
> Nu er hverken jeg eller ham jeg skal derover med mørke i huden, så vi har

Hvis I kører over Bremen-Oldenburg-Emden-Groningen (NL) skal I være
heldig hvis I opdager hvornår I passerer grænsen.

--
MVH Finn

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 13-05-05 21:28

> [...]
> tyske/hollandske grænse, men de kan jo nemt stå og holde øje.
>
> Hvor var det du slap afsted med kun at vise kørekortet?

Holland, pga. tung højrefod...

Br,
Morten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-05 00:25

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> Den hvorfor en?
> Du skal kun vise det hvis du bliver stoppet af politiet og jeg har sluppet
> afsted med bare at vise mit kørekort selvom det ikke er officiel ID.

Sidst jeg viste mit pas ved en grænse var da de stadig sad nede på
grænsen til Tyskland.

Ellers bruger jeg kun mit pas når jeg køber for størrere beløb på mit
kreditkort.

Bliver du stoppet og de finder ud af at dit pas er udløbet kan du komme
ud for alt fra en løftet pegefinger til en bøde, sikkert i omegnen af
20-40 Euro.

Derimod er risikoen for at du bliver kontrolleret yderst minimal. Er det
dig der kører bilen hvis I bliver stoppet er de nok mere interesseret i
at se dit kørekort.

Nu skriver du ikke i hvad bil I skal afsted. Men er det i en
autotransporter er der en risiko for at I bliver stoppet i Tyskland og
forlangt at vise skiver.

Selvom den er under 3,5 tons og derfor ikke pligtig til at have
installeret fartskriver stiller tyskerne et (ulovlig) krav om det.

Det kan godt være de har en lov der siger at der skal være installeret
fartskriver, men det kan ikke gøres gældende for biler fra andre lande.

Bliver de ved beder I dem om at vise hvor i Forordning 3820/85 det står
at køretøjer under 3,5 tons skal være forsynet med fartskriver.
(Det er vigtigt at I bruger betegnelsen "Forordning 3820/85" (verordnung
3820-85) da I så lader til at vide lidt om hvad I snakker om)

--
MVH Finn

Fra : Brian

Dato : 14-05-05 08:07

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> (Det er vigtigt at I bruger betegnelsen "Forordning 3820/85"
> (verordnung 3820-85) da I så lader til at vide lidt om hvad I snakker

Altså man skal simulere at man ved hvad man snakker om - lidt ligesom
en lastbilchauffør gør ?

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-05 11:50

Brian wrote:
> Altså man skal simulere at man ved hvad man snakker om - lidt ligesom
> en lastbilchauffør gør ?

Det hjælper dem til at forstå at det ikke blot er en eller anden nød de
kan blokke for, næsten, så meget mønt som det passer dem.

Et andet hint er, selvom de står der med reklamebil, uniform og hele
pivtøjet, at bede om at se deres id-kort. Så markerer man at nu er de
kommet til ens grænse for hvor sjovt det skal være.

Og omkring den der med forordningen forholder det sig sådan at kun hvis
der står "BAG" på bilen kan man være nogenlunde sikker på at de faktisk
selv har læst den. (BAG er den tyske tungtvognskontrol. Og de ved, som
regel, hvad de har med at gøre når det handler om reglerne.)

--
MVH Finn

Fra : BJ

Dato : 14-05-05 11:57

KLIP

> Og omkring den der med forordningen forholder det sig sådan at kun hvis
> der står "BAG" på bilen kan man være nogenlunde sikker på at de faktisk
> selv har læst den.

Den "forening" har fået rigtig mange biler og mandskab på vejene.

Man ser dem hele tiden og overalt på motorvejene.

--
Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-05 23:14

BJ wrote:
> Den "forening" har fået rigtig mange biler og mandskab på vejene.
> Man ser dem hele tiden og overalt på motorvejene.

Der er også mange lastbiler og busser de skal kontrollere.

--
MVH Finn

Fra : BJ

Dato : 14-05-05 23:29

KLIP

> Der er også mange lastbiler og busser de skal kontrollere.

De har også nogen fantastiske arbejdsforhold med egne "rastepladser" osv.

Mon ikke der bliver indført "svenske rastepladser" i hele EU, selv her i
Danmark på et tidspunkt, da også dette vil være en betydelig indtægt (læs:
bøder) i statskasserne, da miljø li?som er udspillet..?..

--
Bjørn J.

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-05-05 19:35

skrev følgende:
> [...]
> lidt.
> Men hvis jeg nu nøjedes med mit udløbne pas, og jeg bliver bedt om at

Ved ikke om det kan lade sig gi' sig om lørdagen, men man kan få et
midlertidigt pas, eller få udvidet gyldighedsperioden på det gamle:

http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,328542&_dad=portal&_schema=PORTAL

--
Martin Petersen

Fra : Michael Pagh

Dato : 13-05-05 19:38

Hej Martin

Jojo, er midlertidigt pas koster altså 600kr.
De har allerede klippet lidt i mit gamle pas, så det kan ikke fornyes, har
skam spurgt.

Håber selvfølgelig på at passet kommet i morgen, men jeg tvivler.

MVH
Michael Pagh

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-05 06:14

Hej...

jeg ville bare lige give min meninge med jeg har hørt ved at ringe til det
lokale politi at hvis jeg bliver stoppet i tyskland uden gyldig pas koster
det lige godt 800Kr. , jeg tænkte nemmelig at tage familien med ned til
grændsen og handle men nej tak til den pris/risiko!!!

Anders

Fra : Lars

Dato : 14-05-05 09:02

On Sat, 14 May 2005 07:14:22 +0200, "Anders E. Larsen" <ae(snabel
a)aab-net.dk> wrote:

> [...]
>det lige godt 800Kr. , jeg tænkte nemmelig at tage familien med ned til
>grændsen og handle men nej tak til den pris/risiko!!!

Risikoen for at blive tjekket er jo nærmest ikke-eksisterende,
især hvis du kun lige skal på den anden side for at handle. Selv
da der for snart længe siden rent faktisk var paskontrol, var det
yderst sjældent du blev tjekket. Og hvis du vil minimere risikoen
endnu mere, så brug en af de mindre grænseovergange.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-05-05 09:29

Lars skriver:

> [...]
> yderst sjældent du blev tjekket. Og hvis du vil minimere risikoen
> endnu mere, så brug en af de mindre grænseovergange.

Nu ligger jeg og dribler lidt over den dansk tyske grænse. Jeg oplever
ca hver 10. gang at der står folk der vil se pas (ind mod DK). Man da
jeg kommer i en dansk bil, overklistret med firmareklamer og ser
nogenlunde dansk ud, vinker de mig bare forbi

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-05 11:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> jeg kommer i en dansk bil, overklistret med firmareklamer og ser
> nogenlunde dansk ud, vinker de mig bare forbi

Dem der står på grænsen er sjældent ude efter blot at kontrollere
personer. Almindelig paskontrol på grænserne er faktisk ikke tilladt
mere. Og så er det ligegyldigt på hvilken af de indre grænser det er.

--
MVH Finn

Fra : BJ

Dato : 14-05-05 11:47

KLIP

> Dem der står på grænsen er sjældent ude efter blot at kontrollere
> personer. Almindelig paskontrol på grænserne er faktisk ikke tilladt mere.
> Og så er det ligegyldigt på hvilken af de indre grænser det er.

Det er vel også derfor, disse kontroller nu udføres "et stykke" inde i
landene..?

--
Bjørn J.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-05-05 23:12

BJ wrote:
> Det er vel også derfor, disse kontroller nu udføres "et stykke" inde i
> landene..?

Et stykke? Ja, 2-300 meter.

--
MVH Finn

Fra : BJ

Dato : 14-05-05 23:31

KLIP

> Et stykke? Ja, 2-300 meter.

I know..

--
Bjørn J.

Fra : Christian

Dato : 14-05-05 20:23

"Anders E. Larsen" <ae(snabel a)aab-net.dk> wrote in message
> [...]
> det lige godt 800Kr. , jeg tænkte nemmelig at tage familien med ned til
> grændsen og handle men nej tak til den pris/risiko!!!

Hvordan kan det koste 800 k?..man kan da bare sige "ASYL' i bøtten på
betjenten, så for man gratis ophold i flere uger og måske enddag en
flybillet hjem!.

Fra : Michael Pagh

Dato : 14-05-05 13:22

Hej alle sammen

Mange tak for svarene.
Der kom en postmand-per med passet idag.

Er det normalt at ens adresse på kurverten er håndskrevet?

Fundere lidt over om de har haft lidt medlidenhed med mig oppe på
paskontoret, og har rykket lidt for det.

Så er spørgsmålet bare om jeg er nogenlunde frisk i nat kl. 2:30, hvor jeg
bliver hentet.

Bare der ikke er for meget "stau" imorgen når vi skal hjem igen, så skal det
nok blive en OK tur.

Men ihvertfald mange tak for hjælpen til jer alle.

MVH
Michael Pagh - Med nyt pas, weee.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-05-05 13:55

> [...]
det
> nok blive en OK tur.
>
> Men ihvertfald mange tak for hjælpen til jer alle.

Hej Michael.

Tjah, jeg ved da at damerne hos Lyngby Politi plejer at skrive adresserne i
hånden på diverse kuverter, der sendes til folk.
Om det så kun gælder hittegodsmeddelelserne, eller også passene kan jeg
faktisk ikke huske...*spekulere*

Venlig hilsen

Aragorn_DK
--
www.bmwmc.dk
http://www.flickr.com/photos/aragorn_dk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-05-05 13:58

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in message

> [...]
> hånden på diverse kuverter, der sendes til folk.
> Om det så kun gælder hittegodsmeddelelserne, eller også passene kan jeg

*pandeklasker* Rudekuverter og printede meddelelser...my bad.

Venlig hilsen

Aragorn_DK