Knækket udstødning mellem forrør og kataly~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-05 14:10

Hej NG.

Udstødningen p vores bil knækkede her til morgen, bilen er far 11/2001, og
vi har haft den i under 6 mdr.
Den blev så samlet af en falck mand med et stykke rør som udvidede sig
indvendigt.

Peugeot siger at jeg skal have skiftet katalysatoren, da de ikke vil lave
det på anden måde.
Kan man ikke svejse det rør som falck manden satte i fast, det er kun i
svejsningen at den er dårlig.

Kan jeg kræve noget dækket af reklamationsretten ?
Hvis ja, hvordan kommer man igennem med sådan noget ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-05 15:42

"Christian B. Andresen" skriver:

> Udstødningen p vores bil knækkede her til morgen, bilen er far 11/2001, og
> vi har haft den i under 6 mdr.

Sur røv.

Mon ikke den har fået et gaveldigt stød, da der blev kørt ind i bilen ?
Det må have fået den til at knække......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 07:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Sur røv.
>
> Mon ikke den har fået et gaveldigt stød, da der blev kørt ind i bilen ?

Det siger Peugeot at det har den ikke :-?

> Det må have fået den til at knække......

Måske, den var nu tæret.
Nå genboen har svejste den samme, den er tæt og holder nok lidt endnu.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Q

Dato : 13-05-05 16:59

> Peugeot siger at jeg skal have skiftet katalysatoren, da de ikke vil lave
> det på anden måde.

I princippet er det vel også OK at de ikke vil lave fusk ?

> Kan man ikke svejse det rør som falck manden satte i fast, det er kun i
> svejsningen at den er dårlig.

Jo.. sagtens.. du skal bare finde den lokale perlegrusmekaniker og stikke
ham en sixpack for at svitse det sammen.... Det holder dog næppe resten af
bilens levetid, men plejer nok at kunne holde et års tid eller 2..
Alternativt finder du en kat hos huggeren og smider på..

> Kan jeg kræve noget dækket af reklamationsretten ?

Næppe..Det er, som andre siger, en sliddel på lige fod med bremser, dæk osv.

/peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-05 19:07

Q wrote:

> Næppe..Det er, som andre siger, en sliddel på lige fod med bremser,
> dæk osv.

Jeg tror nu godt, at det kan være dækket...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 07:38

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Jeg tror nu godt, at det kan være dækket...

Det lød ikke til at jeg kunne komme i gennem med det, og nu er det for sent.
Det er svejset.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 07:37

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message

> I princippet er det vel også OK at de ikke vil lave fusk ?

Hvis man kan betegne det som fusk så måske, men forrøret er jo i forvejen
svejset på, så jeg ikke helt se problemet.
Men de tjerner jo heller ikke ret meget på 1½ times svejsen

> [...]
af
> bilens levetid, men plejer nok at kunne holde et års tid eller 2..

Det har genboen så gjort, og det er blevet tæt og fint.

> Alternativt finder du en kat hos huggeren og smider på..

Er sikkert af samme stand.

> Næppe..Det er, som andre siger, en sliddel på lige fod med bremser, dæk
osv.

Da jeg jo også har fået det svejset nu har jeg jo droppe den tanke.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Rasmus

Dato : 14-05-05 16:10

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> [...]
> vi har haft den i under 6 mdr.
> Den blev så samlet af en falck mand med et stykke rør som udvidede sig

Er det en 106' er?
Det er ihvertfald en typisk fejl på 106/Saxo at udstødningen knækker ved
kat' en pga. rust.

mvh
Rasmus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 07:39

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> Er det en 106' er?

Nej, en 306 HDi.

> Det er ihvertfald en typisk fejl på 106/Saxo at udstødningen knækker ved
> kat' en pga. rust.

Det virker som en det er en generel fejl. Hvorfor kan man ikke lave nogle
bedre samlinger ?
Noget med nogle lidt længere flanger som stikkes inden i eller ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-05 17:09

> [...]
> svejsningen at den er dårlig.
>
> Kan jeg kræve noget dækket af reklamationsretten ?
> Hvis ja, hvordan kommer man igennem med sådan noget ?

Reklamationsret på en 3,5 år gammel bil????

Nu skriver du ikke hvor du har har købt den for 1/2 år siden, men hvis den
er købt ved en forhandler er der 2 års reklamationsret på den uanset hvad...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 07:40

"Mikkel" <-> wrote in message

> Reklamationsret på en 3,5 år gammel bil????

Ikke nyvognsreklamationsretten

> Nu skriver du ikke hvor du har har købt den for 1/2 år siden, men hvis den
> er købt ved en forhandler er der 2 års reklamationsret på den uanset
hvad...

Den er købt ved Peugeot, men de er ikke til at hugge eller stikke i, og det
er også ligemeget.
Jeg skulle have lavet den, så genboen har svejset den sammen.

--
mvh / regards

Christian

Fra : GiWeo

Dato : 16-05-05 18:38

Hejsa

Hvad er det for en ??

Katten (Walker) til min 206er kostede 1200,- plus moms, men så skulle
jeg også selv montere den !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 07:41

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Hvad er det for en ??

En Peugeot 306 HDi.

> Katten (Walker) til min 206er kostede 1200,- plus moms, men så skulle
> jeg også selv montere den !

Det kan jeg sagten finde en som kan, genboen har jo lige svejset den gamle
sammen.

--
mvh / regards

Christian

Fra : HKN

Dato : 17-05-05 17:17

> Det kan jeg sagten finde en som kan, genboen har jo lige svejset den gamle
> sammen.

Jeg vil bare fortælle at jeg 2 gange har svejset konens 405'er fra '91 -
sidste gang satte jeg dog et nyt stykke i, men det var da 2500,- sparet hver
gang

-HKN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-05-05 07:54

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg vil bare fortælle at jeg 2 gange har svejset konens 405'er fra '91 -
> sidste gang satte jeg dog et nyt stykke i, men det var da 2500,- sparet
hver
> gang

Det kan godt betale sig, men vores er fra 11/2001, det er sgu for tidligt.
Dårlig svejsning fra fabrikken.

--
mvh / regards

Christian