"wirebeslag" til anhængertræk
Fra : malnitz

Dato : 13-05-05 12:34

Hej NG.

Jeg har fået bilen synet og synsfolkene dumpede bilen idet den ikke
havde et beslag til at fastgøre en wire fra en trailer (man kan undre
sig over at de ikke bemærkede det da den blev indregistreret for to år
siden).

Er der nogen der ved hvordan sådan et beslag ser ud og hvor man
skaffer det. Alternativt om man ikke bare kan bore et lille hul i
anhængertrækket.

På forhånd tak, Malnitz

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-05-05 13:30

"malnitz" <malnitz@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde et beslag til at fastgøre en wire fra en trailer (man kan undre
> sig over at de ikke bemærkede det da den blev indregistreret for to år

Nok fordi der i mellemtiden er kommet en opstramning af synsreglerne

> Er der nogen der ved hvordan sådan et beslag ser ud og hvor man
> skaffer det. Alternativt om man ikke bare kan bore et lille hul i
> anhængertrækket.

Få mekanikeren til at svejse et øje på under kuglen, han ved udmærket
hvordan den skal "skæres".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-05-05 17:24

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nok fordi der i mellemtiden er kommet en opstramning af synsreglerne

Jeg har heller ikke nogen på org. monteret træk, 7 år gl., men på mine
forældres, 20-30 gl., skulle der være til en "nødbremse". Jeg kan godt se
fornuften, derfor undrede det mig at der ingen var på mit.

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-05-05 19:13

> Få mekanikeren til at svejse et øje på under kuglen, han ved udmærket
> hvordan den skal "skæres".

Der skal hverken bores eller svejses på selve trækkrogen hvis det skal
holde. Blot min beskedne mening som maskiningeniør og tidligere
trailerkonstruktør, som ikke har lyst til at få jeres trailer i hovedet hvis
skidtet knækker...
Få svejst noget på trækbeslaget et ikke belastet sted

Leo

Fra : Leonard

Dato : 13-05-05 21:03

malnitz@gmail.com (malnitz) wrote:

>Er der nogen der ved hvordan sådan et beslag ser ud og hvor man
>skaffer det.

På min er der 2 stykker fladjern med 3 huller i hver. I de to huller
er bolte og disse holder de 2 stykker klemt sammen om det vandrette
stykke af trækkrogen.
Jeg bruger dog sjældent disse huller, da det er nemmere at have en
løkke på wiren, der bare lægges rundt om trækkrogens lodrette del.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : NS

Dato : 13-05-05 22:08

Leonard wrote:

> [...]
> Jeg bruger dog sjældent disse huller, da det er nemmere at have en
> løkke på wiren, der bare lægges rundt om trækkrogens lodrette del.

Det er ikke tilladt at gøre sådan. Løkken kan ryge af krogen, hvis
traileren hopper af og så har den jo ligesom ingen effekt.

NS

Fra : Leonard

Dato : 13-05-05 22:28

NS <niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

>Det er ikke tilladt at gøre sådan. Løkken kan ryge af krogen, hvis
>traileren hopper af og så har den jo ligesom ingen effekt.

Det er sgu nok rigtigt, jeg må ændre praksis.
Jeg har dog aldrig været ude for at en trailer er faldet af krogen,
andet end den lille 500kg, der ingen wire har, og det var kun i
starten indtil jeg havde lært rutinen med altid at tjekke 2 gange om
koblingen er på plads og låst.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/