lidt hjælp til div og overflow?
Fra : John Kjoller

Dato : 14-05-05 01:09

Jeg har 3 problemer som spøger lige nu, håber nogen kan hjælpe.

Prøve at kigge:
www.csb-island.dk/ny

Hvis I vælger det danske flag får I en side sat op med en frame til menu, og
en nedre frame, som indeholder en iframe. - Det ser (i IE, FF, og Opera) ud
som jeg gerne vil have det.

Så siges det at frames og iframes er noget skidt, - og derfor er jeg gået
igang med at "oversætte" til includes og <div>

2 problemer opstår.
1) jeg kan ikke få menuen til at hænge helt sammen med den nedre del af
skærmen.

2) hele siden får en scroll bar. Den skal dø - men hvordan?

3) Og så er det jo meningen at scrollbaren i midten kun skal gå til bunden
af den synlige del af skærmen. - Hvordan gør jeg det?

Jeg har en ide om at hvis jeg kunne sikre at hele siden ikke må scrolle, så
burde både problem 1 og 2 vel løses? Eller hvad?

Nogen bud?

Kh
john

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-05 02:06

John Kjoller skrev:

>2 problemer opstår.

Upload det, du har lavet og kom med linket til det.
--
Knud

Fra : John Kjoller

Dato : 14-05-05 10:33

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev > Upload det, du
har lavet og kom med linket til det.

Æh..... Det gjorde jeg også...

Fik du en fejlmeddelelse? Har lige tjekket, og det er der i hvert fald nu.

Linket igen: www.csb-island.dk/ny

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 14-05-05 11:27

On Sat, 14 May 2005 11:33:21 +0200, John Kjoller
<john@skrivikkedette-basix.dk> wrote:

> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev > Upload det,
> du
> har lavet og kom med linket til det.
>

> Æh..... Det gjorde jeg også...

Den side du linker til bruger da stadig frames. - Og den frame der burde
indeholde siden indeholder yderligere en iframe.

Scrollbar problemet skyldes nok, at indholdet i din iframe fylder mere end
de 700px du sætter bredden til.

--
Ryan Kristensen

Fra : John Kjoller

Dato : 14-05-05 11:54

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.invalid> skrev
> [...]
> indeholde siden indeholder yderligere en iframe.
>
> Scrollbar problemet skyldes nok, at indholdet i din iframe fylder mere end

Nå, jeg er åbenbart ikke klar nok i mit spørgsmål.....

Det engelske flag linker til siden UDEN frames. Det er denne side jeg gerne
vil have til at fungere.

Det danske flag linker til siden MED frame og iframe. - Denne side virker (i
IE, FF, og Opera), men jeg vil gerne prøve at "oversætte" den til ikke at
bruge frames. Og det er så det jeg er begyndt på, under det engelske flag.

Jeg får en vertikal scollbar på hele siden (ud over scrollbar i <div>'en).
Og den skal væk. Scroll bar på <div>'en er fjong, den skal være der når
indholdet byder det.
Menuen vil ikke hænge sammen med det nedre indhold. (altså under det
engelske flag)

Linket endnu en gang: www.csb-island.dk/ny

Kan nogen hjælpe?

Kh
john

Fra : John Kjoller

Dato : 15-05-05 10:39

"John Kjoller" <john@skrivikkedette-basix.dk> skrev > Kan nogen hjælpe?

> Kh
> john

Ingen bud?

Siden fungerer jo (i IE, FF og Opera), og kan validere, som den er med frame
og iframe, men jeg ville egentlig gerne lære hvordan jeg kan gøre det samme
i css og include.

Kh
john