Dårlig billedkvalitet ved visning af film ~
Fra : Michael Ravn

Dato : 13-05-05 23:20

Jeg har et Radeon X600 series grafikkort med tv-udgang. Hvis jeg ser
film eller tv (tv via WinTV-PVR150) på tv-apparatet via pc'en, er
billedet på tv'et halvdårligt - det flimrer med streger over billedet
især ved lyse sekvenser og farverne er også lidt dårligere. Jeg bruger
et svideo-kabel af kraftig kvalitet, efter først at have brugt et
billigere kabel. Billedet er blevet noget bedre med det kraftigere
kabel, men ikke så godt som ved almindelig tv-kikning på tv'et. Det
flimrer stadig. Kablet er 15 m langt. (Det billigere kabel var kun 10
m, men det var lige i underkanten, af hvad jeg havde brug for.)
Har dette grafikkort simpelthen en dårlig svideo-tv-udgang? Eller
skyldes det noget andet? Hvad kan man gøre for at forbedre kvaliteten?

Fra : Michael Friis

Dato : 14-05-05 06:04

Hvad kan man gøre for at forbedre kvaliteten?

Ikke fordi jeg kan hjælpe dig, men jeg havde et Geforce3TI200, med samme
problem som dig (20 m kabel).
Jeg kunne ikke gøre billedet bedre, men da jeg købte et Geforce6600GT
(leadtek), var mit problem løst.
Perfekt billede på mit TV

mvh.
Michael