Montering af tagplader
Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 17:21

Hej

Jeg har lige fraflyttet en lejebolig hvor jeg har monteret en overdækket
tearesse med 4 PVC tagplader.
Jeg havde 2 mdr. i forvejen aftalt med indflytter at hun ville købe
tearessen for 800 Kr men hun kom ikke med pengene. Da lejligheden skulle
synes dukkede hun op og sagde at hun ville komme med pengene om 1-2 dage.

Vores mundtlige aftale var at hun måtte købe det hele af mig for 800 Kr
eller også ville jeg rive det ned, da min kammerat gerne ville have det.

Nå men da hun stadig ikke var kommet med pengene efter 4 dage, så gik jeg
igang med at nedtage tearessen da jeg gik ud fra at hun ikke ville have den
eller betale for den.
Mens jeg var igang med arbejdet fik hun nys om nedtagningen og betalte så de
800 Kr inden for 15 min.
Nu har hun så kontaktet mig og sagt at hun vil have mig til at montere de 2
tagplader som jeg nåede at afmontere, eller også skal jeg betale hende de
800 Kr igen.
Jeg sagde at jeg vil ingen af delene og hun truede med advokat osv.

Er det mig som er forkert på den?

--
Tom

Fra : David T. Metz

Dato : 11-05-05 20:19

Tom wrote:

> Er det mig som er forkert på den?

Hvad aftalte I da hun gav dig pengene? Som jeg ser det er den første
aftale bortfaldet, da hun ikke overholder betalingsbetingelserne. Så
indgår I en ny, da hun kommer med pengene. Spørgsmålet er hvad den nye
aftale indebærer.

I har begge en svær bevisbyrde. Blev "synsmanden" inddraget i spørgsmålet?

David

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 20:45

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> aftale bortfaldet, da hun ikke overholder betalingsbetingelserne. Så
> indgår I en ny, da hun kommer med pengene. Spørgsmålet er hvad den nye

Vi aftalte intet nyt. Hun smed bare pengene ind af brevsprækken i vores nye
hus. Vi har ikke talt sammen.

> I har begge en svær bevisbyrde. Blev "synsmanden" inddraget i spørgsmålet?

Nej han ville ikke blande sig og sagde at det var en handel mellem os.

Umiddelbart synes jeg det er at overreagere at true med advokat fordi hun
ikke selv vil bruge et par timer på at montere 2 PVC plader igen.......

--
Tom

Fra : ha

Dato : 11-05-05 21:00

Tom wrote:
> Umiddelbart synes jeg det er at overreagere at true med advokat fordi
> hun ikke selv vil bruge et par timer på at montere 2 PVC plader
> igen.......

Det er jeg enig i, hun troede åbenbart ikke du mente det alvorligt.
Jeg ville meddele hende, at "emnet" fra din side er uddebatteret,
og så afvente hvad hun evt. foretager sig. Gør det skriftligt.

/ha

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-05-05 22:08

Tom wrote:

> Vi aftalte intet nyt. Hun smed bare pengene ind af brevsprækken i vores nye
> hus. Vi har ikke talt sammen.

Hvorfor nåede du kun at afmontere 2 tagplader? Hvordan ved du, at hun
betalte inden for 15 min? Hvorfor stoppede du nedtagningen?

Der mangler altså nogle oplysninger i sagen, som kan være ret væsentlige
for udfaldet.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 22:26

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor nåede du kun at afmontere 2 tagplader? Hvordan ved du, at hun
> betalte inden for 15 min? Hvorfor stoppede du nedtagningen?

Formanden for boligforeningen synes hun ville ringe til indflytter for at
oplyse at hun var "dum" hvis hun virkelig ikke ville købe den flotte
tearesse for kun 800 kr.
Derfor ombestemte indflytter sig og skyndte sig at sige at hun ville smide
pengene ind af brevsprækken i vores hus i løbet af 15 min. Det gjorde hun
også og derfor stoppede jeg nedtagningen.
Så ringer hun i dag 4 dage efter og vil have mig til at montere de 2 plader
igen.

--
Tom

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-05-05 00:54

Tom wrote:
> [...]
> også og derfor stoppede jeg nedtagningen.
> Så ringer hun i dag 4 dage efter og vil have mig til at montere de 2 plader

Selvfølgeligt vil hun gerne have dig til at arbejde gratis for hende,
hvis hun kan det. Sådan er kvinder jo. Du skal bare henholde dig til at
hun/i aldrig har aftalt at du også skulle sætte pladerne tilbage igen,
da hun betalte de 800 kroner og så er det ligesom for sent at komme
bagefter og forlange at du gør noget ekstra (gratis) arbejde...

Hvis hun ikke forstår det, så kan du jo passende minde hende om at den
første tidsfrist allerede var udløbet og du var derfor i din gode ret
til at begynde at rive terrassen ned... Det hun købte for de 800 kroner
var en terrasse som hun godt vidste at du var begyndt at rive ned og
deri indgik der *ikke* en ydelse om arbejdskraft...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Sven Nielsen

Dato : 12-05-05 10:37

In article <4282784b$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> says...

> Så ringer hun i dag 4 dage efter og vil have mig til at montere de 2 plader
> igen.

Så meddel hende hvad det koster at få dig til at udføre dette arbejde,
hvis du er interesseret. Få eventuelt betaling forud.

Med venlig hilsen Sven.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 15:58

"Sven Nielsen" <sven@NOSPAMscientist.DOnotSPAM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så meddel hende hvad det koster at få dig til at udføre dette arbejde,
> hvis du er interesseret. Få eventuelt betaling forud.

Jeg tror ikke jeg skal have mere "klinket" med hende.

Vi åbnede vores hjem 3 gange til rundvisning for hende og hendes forældre og
børn. Vi har givet hende hylder og pæne hegn i haven, en garage, et komplet
ledningstrukket netværk til alle rum incl. krydsfelt, skabslåger, gardiner
og meget andet GRATIS og så skyder hun med skarpt pga. 2 PVC plader som hun
ikke selv gider montere pga. hendes egen økonomiske dispossioner.
Hun fik lov at stille sine ting ind i boligen stadig mens vi betaler
husleje.
Vi er intet mindre end målløse over hende.

--
Tom

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-05-05 12:12

Tom wrote:

> Derfor ombestemte indflytter sig og skyndte sig at sige at hun ville smide
> pengene ind af brevsprækken i vores hus i løbet af 15 min.

Hvem sagde hun det til? Du skrev, at I ikke havde talt sammen.

I har tidligere aftalt, at hun køber en komplet terrasse for 800 kr.
Spørgsmålet er, om hun kan forvente, at det stadig er denne aftale, der
står ved magt - eller om hun er blevet gjort opmærksom på, at det nu er
en terrasse med to afmonterede tagplader, hun køber.

Du kan jo tilbyde, at handlen går tilbage, og du fortsætter nedtagningen
af terrassen.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 16:07

> Hvem sagde hun det til? Du skrev, at I ikke havde talt sammen.

Det sagde hun til formanden.

> I har tidligere aftalt, at hun køber en komplet terrasse for 800 kr.

Vi aftale at hun kunne købe terassen hvis hun ville. Det hele var mundtlig.

> Spørgsmålet er, om hun kan forvente, at det stadig er denne aftale, der
> står ved magt - eller om hun er blevet gjort opmærksom på, at det nu er en
> terrasse med to afmonterede tagplader, hun køber.

Hun fik at vide at vi var igang med at nedtage den og hun bad formanden om
at stoppe os.

> Du kan jo tilbyde, at handlen går tilbage, og du fortsætter nedtagningen
> af terrassen.

Nu er min kammerat fra sjælland jo taget hjem, så jeg synes også det skal
være rimelighed i hvor mange gange man kan ombestemme sig. Jeg har en
million ting at lave i vores nye hus og han dårlig tid til endnu en gang at
skulle rykke ud, desuden skal hun flytte ind i denne weekend.

--
Tom

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-05-05 16:41

Tom wrote:

> Det sagde hun til formanden.

> Hun fik at vide at vi var igang med at nedtage den og hun bad formanden om
> at stoppe os.

Med alle forbehold om, at jeg ikke er jurist og kun kender sagen fra din
fremstilling, så lyder det nu som om, du kan tage det ganske roligt. Hun
må have været klar over hvad hun købte.

En anden gang, så tag lige alle detaljerne med fra starten.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-05 11:21

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i

> [...]
> 800 Kr igen.
> Jeg sagde at jeg vil ingen af delene og hun truede med advokat osv.

Ja, det er det. Du har modtaget og accepteret betalingen, og så må du også
levere det, der er aftalt. Ellers skulle du have afvist hende og sagt, at
det nu er for sent, fordi nu er du gået igang med nedrivningen. Men i og
med, at du har accepteret betaling og således gennemført en handel, så er
det eneste anstændige også at holde din del af aftalen.

Hvis du ikke tydeligt gjorde hende opmærksom på, at hun selv skulle montere
de to plader, som er blevet nedtaget, så er du også forpligtiget til at
bringe det i orden igen. Hvis ikke juridisk, så i hvert fald pga af god
gammeldags anstændighed og moral.

Fordi hun er lidt af en sjuske med at betale, så behøver du ikke at opføre
dig uanstændigt efterfølgende.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : bem

Dato : 12-05-05 11:41

>Hvis ikke juridisk, så i hvert fald pga af god
> gammeldags anstændighed og moral.

Læs fundatsen, tak.

> Fordi hun er lidt af en sjuske med at betale, så behøver du ikke at opføre
> dig uanstændigt efterfølgende.

Læs fundatsen, tak.

/Bo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-05 17:22

"bem" <nospambemb@hotmail.com> skrev

> Læs fundatsen, tak.

rend og hop!

Claus

Fra : bem

Dato : 12-05-05 19:10

Claus Tersgov wrote:
> "bem" <nospambemb@hotmail.com> skrev

> rend og hop!

Det står der da ikke i fundatsen? Eller gør der virkelig?
Kan du ikke snart fatte, at det er pisseirriterende med alle de moralske
udgydelser, der altid kommer i denne grupe, når nogen forsøger at få et
juridisk svar. Der er ingen, INGEN, der er det mindste interesserede i, hvad
du mener man burde gøre, hvis man har den samme gode moral som du har.....

/Bo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-05-05 12:32

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev

> Kan du ikke snart fatte, at det er pisseirriterende med alle de moralske

Det tager jeg ikke så tungt!

Den fundats er fuldstændig tåbelig, og lader til at være noget, Bertel har
lavet i en rødvinsekstase!

Den første linje siger direkte, at det ikke er en gruppe beregnet til
juridisk rådgivning, men et debatforum, men samtidig ønskes ikke debat af
moral. Det hænger ganske enkelt ikke sammen. Det er det mest tåbelige forsøg
på censur, der indtil videre er set på usenettet, og det er ikke noget jeg
tager særligt bogstaveligt. Jeg synes, at det er morsomt, at det ikke er en
rigtig jurist, men en folkeskolelærer, der har udarbejdet denne tåbelige
fundats for en gruppe, som angiveligt skulle handle om jura!

Hvis du vil harcelererer over det, så værsgod!

Claus

Fra : Deaster

Dato : 14-05-05 19:30

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> der har udarbejdet denne tåbelige fundats for en gruppe, som
> angiveligt skulle handle om jura!
>
> Hvis du vil harcelererer over det, så værsgod!

Høhø, du er nu en spøjs dobbeltmoralsk fætter:

fra: <4285fa17$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk

"Jeg retter mig efter reglerne i netiketten, og ikke efter folks mere
eller
mindre forskruede, personlige meninger eller fejlopfattelse!

Claus"

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-05-05 01:20

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i

> Høhø, du er nu en spøjs dobbeltmoralsk fætter:

Næh, jeg kan bare ikke tage denne fundast særligt seriøst. Det er
fuldstændigt tåbeligt at indføje en *enkelt*, ubegrundet linje og et enkelt
udsagn, som ikke giver anledning til andet end palaver og
fortolkningsforskelle.

Jeg har ikke afsagt nogen moralske domme, det kan jeg nemlig slet ikke i og
med, at jeg slet ikke er dommer. Jeg har derimod givet min mening til kende
om problemet, og det er det, der er meningen med en *debat*gruppe!

Denne fundats er lavet i et øjebliks desperation, uden nogen tanke for den
efterfølgende problematik!

Det er ikke mig, der er dobbeltmoralsk, det er fundatsen, som har en
fuldstændig tåbelig ordlyd, og som ikke kan andet end at give problemer! Det
er jo dybt latterliget at hænge en fundats op på en enkelt sætning, som kan
gradbøjes i flere tusinde fortolkninger!

Det er simpelthen noget makværk!

Man kan ikke med en enkelt sætning "lovgive" sig ud af så bredt og
subjektivt et begreb, som "moralske domme" lægger op til..

Claus

Fra : Deaster

Dato : 15-05-05 08:13

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> fuldstændigt tåbeligt at indføje en enkelt, ubegrundet linje og et
> enkelt udsagn, som ikke giver anledning til andet end palaver og

Det vil sige at når fundatsen passer dig, så følger du den gerne, men
hvis der er ting som ikke lige passer i dit kram så er den tåbelig og
lign. Smart holdning som nok kan bruges når du diskuterer netikette i
dk.admin.netikette i fremtiden.

> [...]
>
> Man kan ikke med en enkelt sætning "lovgive" sig ud af så bredt og
> subjektivt et begreb, som "moralske domme" lægger op til..

Hvis du er uenig i fundatsen står det dig frit for at få den ændret,
ellers kan jeg vist lige bruge din egne ord:

"Hvad du tror er hamrende ligegyldigt! Ligesom al anden jura, så er
det det
skrevne ord i netiketten, der gælder!

Kan du ikke lide det, så tage initiativ til at lave RFS om!"

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-05-05 10:02

> [...]

> hvis der er ting som ikke lige passer i dit kram så er den tåbelig og
> lign. Smart holdning som nok kan bruges når du diskuterer netikette i

Nej, jeg har også overholdt fundatsen. Fundatsen dikterer, at man ikke
poster moralske domme. Det har jeg heller ikke gjort, jeg har alene givet
min holdning til kende til et konkret problem.

Og så kan man tærske langhalm på det!

Det er derfor, den sætning i fundatsen er ubrugelig. Det er jo skingrende
vanvittigt at sætte en sætning ind i en fundats, som man på forhånd ved, kan
gøres til genstand for tusinde forskellige fortolkninger.

Claus

Fra : Deaster

Dato : 15-05-05 12:51

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> poster moralske domme. Det har jeg heller ikke gjort, jeg har alene
> givet min holdning til kende til et konkret problem.

Nådada, fra dit svar:
"åØåHvis ikke juridisk, så i hvert fald pga af god
gammeldags anstændighed og moral.

Fordi hun er lidt af en sjuske med at betale, så behøver du ikke at
opføre
dig uanstændigt efterfølgende."

Så bliver du efterfølgende bedt om at læse fundatsen, hvortil du svarer:
"åØå> Læs fundatsen, tak.

rend og hop!

Claus"

Fra fundatsen til dk.videnskab.jura.
"åØåØnskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier. "
Så nej, du overholder ikke fundatsen.

> Og så kan man tærske langhalm på det!

Jep.

> [...]
> skingrende vanvittigt at sætte en sætning ind i en fundats, som man
> på forhånd ved, kan gøres til genstand for tusinde forskellige

Som sagt, det står dig frit for at ændre fundatsen, men så længe du
ikke selv gider overholde den, skal du nok holde lidt igen mht. alle
andre du brokker dig over ikke overholder samme netikette/fundats som
du selv skider højt og flot på.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-05 15:51

> [...]
> med, at du har accepteret betaling og således gennemført en handel, så er
> det eneste anstændige også at holde din del af aftalen.

Accepteret?
Jeg har ikke talt med hende. Det var formanden som sagde til mig at jeg bare
kunne stoppe nedrivningen fordi, hun var på vej hen til vores nye adresse og
smide pengene ind ad brevsprækken.
Hun var derfor klar over at jeg allerede var igang med at nedrive noget af
tearessen.

> [...]
> de to plader, som er blevet nedtaget, så er du også forpligtiget til at
> bringe det i orden igen. Hvis ikke juridisk, så i hvert fald pga af god

Det eneste jeg har sagt var at hvis hun ikke ville have den så ville jeg
tage den med mig og når hun ikke agter at betale før jeg er gået igang og
længe efter den aftalte frist, så har jeg ikke brudt nogen aftale, det har
hun derimod.
Jeg føler mig fuldstændig til grin ved at hun omkostningsfrit skal kunne
koste rundt med mig så min anstændighed føler jeg ikke er under pres

> Fordi hun er lidt af en sjuske med at betale, så behøver du ikke at opføre
> dig uanstændigt efterfølgende.

Jeg har ikke medtaget så meget som en skrue, spørgsmålet er om det er mig
eller hende der skal montere 2 stk plader......pga. "sjuskeri" som du kalder
det.
mht moral og anstændighed ligger min opfattelse "noget" fra din.......jeg
føler mig latterliggjort, da hun har haft 2 måneder til at betale mig i.

--
Tom