Lejligheds opgørelse efter opsigelse
Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-05-05 15:43

Hej

Jeg har 01.02.2004 fraflyttet min gamle lejlighed.

Idag d. 10.05.2005 får jeg så en opgørelse som dækker 01.01.2004-01.02.2004
på 1600kr.

Det forstår jeg selvfølgelig intet af, og vil derfor hører, om jeg overhoved
har pligt til at betale, siden der er gået 1 år og 3 måneder siden
fraflyttelsen.

Mvh Michael

Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-05-05 15:49

Jeg glemte selvfølgelig lige at sige at det drejer sig om vand og varme.. og
at jeg flyttede i ny lejlighed d. 01.01.2004 og slukkede for alt.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-05-05 16:35

Hej igen..

Jeg har kigget dokumenterne igennem og det viser sig at der aldrig er blevet
aflæst da vi flyttede. Dvs, vi nu skal betale den samlet varme, vand og
varmt vand divideret med 12 måneder.

Det syntes jeg selvfølgelig er meget unfair, da jeg jo slet ikke har boet i
lejligheden.

Mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-05-05 17:23

In article <4280d38d$0$63598$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Michael Thomsen wrote:
> [...]
> varmt vand divideret med 12 måneder.
>
> Det syntes jeg selvfølgelig er meget unfair, da jeg jo slet ikke har boet i

Hvem afholder udgifterne for flytteaflæsning jf vedtægterne ? Umiddelbart
er det vist jeres opgave, og hvis i ikke gør det, så er det billigt sluppet
med 1/12 for januar måned der er den koldeste.

Det er normalt varmeregnskab opgøres 1 gang per år. Derfor kan der sagtens
gå over et år inden man får opgørelsen.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-05-05 17:48

> Hvem afholder udgifterne for flytteaflæsning jf vedtægterne ?
Det går udlejer, hvor vi så betaler via et aconti beløb.

> Umiddelbart er det vist jeres opgave, og hvis i ikke gør det, så er det
> billigt sluppet
> med 1/12 for januar måned der er den koldeste.
Ja selvfølgelig er det billigt sluppet, men istedet for 1600kr kunne vi have
sluppet med 500kr.

> Det er normalt varmeregnskab opgøres 1 gang per år. Derfor kan der sagtens
> gå over et år inden man får opgørelsen.
Også ved fraflytning? Findes der ingen lov om at man SKAL have opgjort vand
varme og el inde for et stykke tid??

Fra : KNI

Dato : 10-05-05 18:08

Vedr. aflæsning af El og Varme har jeg tidligere spurgt en advokat om
hvornår det skal være sket. Svaret var at det skulle være aflæst ved
fraflytning, altså 31/1 i dit tilfælde

Kni

Fra : Michael Thomsen

Dato : 10-05-05 19:10

Jeg vil lige prøve at kontakte en advokat og hører nærmere..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-05-05 20:35

In article <4280e483$0$63638$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Michael Thomsen wrote:
> Også ved fraflytning? Findes der ingen lov om at man SKAL have opgjort vand
> varme og el inde for et stykke tid??

Kommunen sender ikke en årsopgørelse oftere end en gang om året. Når man
får den, så sender man den ind til Clorius, eller hvem man nu bruger, og
så går der 1-2 måneder inden man har regnskabet. Så 1 år og 3 mdr kan
faktisk godt være rimeligt hurtigt. Man kan faktisk tilbageholde ihvertfald
en del af indskud i denne periode.

Fra : Grunt

Dato : 11-05-05 10:01

On 10 May 2005 19:35:09 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>faktisk godt være rimeligt hurtigt. Man kan faktisk tilbageholde ihvertfald
>en del af indskud i denne periode.

Mon ikke varmeregnskab skal opgøres separat, og rent faktisk skulle alle
opgørelser der påvirker tilbagebetaling af indskud være færdigbehandlet 14 dage
efter fraflytningen.

Desuden skal varmeregnskabet være fremme senest 4 måneder efter udlejer har fået
den endelige opgørelse fra varmeværket e.lign.

Det skal desuden stå på varmeregnskabet hvornår det er sket. Så inden man
bedømmer i sagen, er den information jo temmelig vigtig, da jeg regner med
lejeloven gælder, også efter fraflytning når det gælder opgørelse af
varmeregnskab.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 10-05-05 22:06

> Også ved fraflytning? Findes der ingen lov om at man SKAL have
> opgjort vand varme og el inde for et stykke tid??

Du kan ikke opgøre varme før det opgøres for hele ejendommen medmindre
I har individuel tilslutning til fjernvarmenettet, hvilket er
usandsynligt. El afregnes normalt direkte med elselskabet. Afregningen
af vand afhænger af om I har individuelle vandmålere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Grunt

Dato : 11-05-05 10:08

On 10 May 2005 21:06:17 GMT, "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote
in dk.videnskab.jura:

>Du kan ikke opgøre varme før det opgøres for hele ejendommen medmindre

Dit svar burde have været at "jo, der findes nogle bestemmelser i lejeloven som
bestemmer hvornår et varmeregnskab skal være opgjort"

Fra : Michael Thomsen

Dato : 11-05-05 10:31

Jeg har sendt en mail til LLO.dk, og håber de har haft en ligende sag, så
jeg kan finde ud af om jeg overhoved skal betale den.

Mvh Michael