Afslå accepteret tilbud.
Fra : YouKnowWho

Dato : 10-05-05 10:32

Hej.

Vi skal have skiftet taget på vores terrasse, og har indhentet, og
accepteret, et tilbud hos en tømrer.

Aftalen blev indgået i februar, men han kunne ikke lægge taget før det blev
varmere i vejret.
Vi har siden rykket ham tre gange...
De to første gange lovede han at komme 'inden længe', og sidste gang lovede
han at taget var lagt inden 10/5 i år.

Jeg har i dag ringet til ham for at høre hvor han var blevet af, men blev
mødt af en telefonsvarer som meddelte at der var sygdom og at de ikke vidste
hvornår de var tilbage, samt at de ville aflytte beskederne i det omfang
kræfterne rækker.

Sygdom er naturligvis hver mands herre, og det er trist at han er syg - men
vi vil jo gerne have skiftet taget i tide til at kunne nyde sommeren under
det.

Hvilke muligheder har vi for at afslå hans tilbud og få arbejdet udført af
et andet firma?

Mvh John

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-05-05 11:55

"YouKnowWho" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilke muligheder har vi for at afslå hans tilbud og få arbejdet udført af
> et andet firma?

- jeg ville spørge håndværkerens brancheforening

ras

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 10-05-05 14:33

John skrev bl.a.:
> De to første gange lovede han at komme 'inden længe', og sidste gang
> lovede han at taget var lagt inden 10/5 i år.

Altså har han misligeholdt aftalen, det beretiger vel dig til at opsige den
og straks finde en anden virksomhed til at ligge dit tag...
hvis du gidder, og får fat i en god advokat kan der måske endda være tale om
at han skal betale et evt "haste-gebyr" fra den anden virksomhed... men da
du ikke rigtigt har lidt noget tab er jeg ikke sikker...

men jeg ville i hvert fald ikke have skrupler med at finde en anden
tømrer...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-05-05 14:51

Brian Tingholm [7900] wrote:

> [...]
> du ikke rigtigt har lidt noget tab er jeg ikke sikker...
>
> men jeg ville i hvert fald ikke have skrupler med at finde en anden

Det kommer måske nok lidt an på om tømreren har købt en masse materialer
ind, fordi han regner med f.eks. at komme ud og lægge taget i morgen
eller at sende en afløser... Så man skal nok under alle omstændigheder
lige prøve en ekstra ordentlig gang at checke hvad tømreren siger. Under
normale omstændigheder burde der ikke være nogen problemer...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-05-05 18:57

On Tue, 10 May 2005 15:51:26 +0200, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> [...]
[snip]

> [...]
>lige prøve en ekstra ordentlig gang at checke hvad tømreren siger. Under
>normale omstændigheder burde der ikke være nogen problemer...

Aftalen lød: Taget ar lagt inden den 10/5 - det er i dag. Taget er ikke
lagt. Altså er aftalen misligholdt fra håndværkerens side.
Derpå tages der kontakt med håndværkeren. Men denne er ikke at træffe.
Der svares kun med en telefonsvarer.
Da der ydermere er tale om, at håndværkeren i forvejen er blevet rykket
for arbejdet, kan jeg ikke se, at der skulle være noget problem i at
fortælle håndværkeren, at aftalen ikke længere er gældende.
Eventuelt give ham en frist til udløbet af ugen.

Altså ringe til håndværkeren i morgen, onsdag med følgende besked: Er
taget ikke lagt senest fredag aften, anses aftalen som værende
annuleret.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : -=- JF -=-

Dato : 10-05-05 23:39

Tak for svarene!

Jeg tror at jeg prøver Fly's råd, nemlig at gi' ham en kort frist - og hvis
den ikke overholdes - Exit stage right

Ud over det moralske aspekt i at 'fyre' en mand der er syg - og jeg aner jo
ikke om det er influenza eller 'rigtig' sygdom - så er jeg også lidt
betænkelig over udsigten til at risikere at skulle betale erstatning for
materialer han evt. har hjemkøbt.

Vi får at se hvad hn siger... Har fundet et mobilnummer til ham, så det
prøver jeg i morgen.

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : -=- JF -=-

Dato : 13-05-05 21:27

"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi får at se hvad hn siger... Har fundet et mobilnummer til ham, så det
> prøver jeg i morgen.

Jeg havde ikke meget held med mobilen, idet den tilsyneladende var
viderestillet til fastnettet - og samme telefonsvarer, så jeg har nu sendt
ham nedenstående mail.

Til Xxxxxxx Xxxxxxx ApS.

Vedr. tilbud xxxx af 25. januar 2005.

Vi har stor forståelse for at sygdom er hver mands herre, og ønsker
god bedring - men må på den anden side konstatere at der ikke kan
gives frist på hvornår ovenstående arbejde kan forventes afsluttet.

Arbejdet var lovet afsluttet 10. maj 2005, og er d.d. endnu ikke påbegyndt.
Har vi ikke hørt fra jer inden fredag d. 20. maj 2005 ser vi os
nødsaget til at betragte aftalen som ophævet.

Vi kan træffes på <telefonnummer> (telefonsvarer hvis ingen hjemme),
<min kones mail> eller <min mail>

Med venlig hilsen
bla bla bla