Urimelig ordre-betingelser tilladt?
Fra : Morten

Dato : 08-05-05 10:50

Hej

Hvis man sælger en service til et firma i f.eks. 90 dage (1 kvt.) er det

tilladt at lave en linie som siger at aftalen automatisk bliver fornyet
for
næste kvartal hvis den ikke opsiges min. 60 dage inden udløb (altså - så
de
kun har de første 30 dage af aftalen til at opsige den) - eller er der
regler for hvor lang frist man må lave o.l.?

/Morten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-05-05 11:16

In article <4hlfe.41$Ym3.20@news.get2net.dk>, Morten wrote:
> [...]
> kun har de første 30 dage af aftalen til at opsige den) - eller er der
> regler for hvor lang frist man må lave o.l.?

Hvis det er mellem virksomheder kan man næsten lave de vilkår man vil.
Men se i aftaleloven for nærmere.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-05-05 21:00

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvis det er mellem virksomheder kan man næsten lave de vilkår man vil.

Ja, det er udgangspunktet.

> Men se i aftaleloven for nærmere.

Og hvor i aftaleloven mener du, der er ting, der har relevans her?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-05-05 22:04

Kevin Edelvang said the following on 08-05-2005 21:59:

> Ja, det er udgangspunktet.

> Og hvor i aftaleloven mener du, der er ting, der har relevans her?

Kapitel III ?
/carsten

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-05-05 22:11

Carsten Holck wrote:

> Kapitel III ?

Du mener § 36? Men jo, naturligvis gælder de mest grundlæggende
aftaleretlige principper (f.eks. som dette) på alle aftaler. Jeg mente bare
ikke, noget så generelt som "tag og kig i aftaleloven" var særligt brugbart
for spørgeren i den konkrete sag.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-05-05 06:20

In article <427e8050$0$79457$14726298@news.sunsite.dk>, Kevin Edelvang wrote:

> [...]
> ikke, noget så generelt som "tag og kig i aftaleloven" var særligt brugbart

Det er den er regulerer det. Derfor den lidt brede reference.