Link til et hjemmeside
Fra : Maxi

Dato : 07-05-05 14:04

Hej
jeg vil lige høre om det er lovligt at linke til en andre hjemmesider. Feks
hvis der er en nyhed på bt.dk kan jeg indsætte et link på min hjemmeside til
nyheden på BT?

Fra : sørensen

Dato : 07-05-05 15:03

"Maxi" <dilorjaan50@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> jeg vil lige høre om det er lovligt at linke til en andre hjemmesider.
> Feks hvis der er en nyhed på bt.dk kan jeg indsætte et link på min
> hjemmeside til nyheden på BT?

Det er vist en jungle derude:
http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=13564

Søg på "dybe links"

vh
--
S.Sørensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-05 20:38

Den 07-05-05 15.04 skrev Maxi følgende:

> jeg vil lige høre om det er lovligt at linke til en andre hjemmesider. Feks
> hvis der er en nyhed på bt.dk kan jeg indsætte et link på min hjemmeside til
> nyheden på BT?

Der er faldet dom for, at man ikke må foretage systematisk linkning til
enkelte artikler mod penge uden at få tilladelse af rettighedshaver. Det
var et nyhedssite, der mod betaling lavede links til dagens nyheder i
forskellige medier.

Jeg vil gætte på, at man også vil tabe en sag, selvom man ikke opkræver
penge i forbindelse med en systematisk dyb linkning til artikler. Hvis
du har tænkt dig at linke til et udvalg af dagens nyheder på et eller
flere sites, så lad være, hvis du ikke har en tilladelse.

Er det en bestemt artikel om din hobby eller dig selv, kan du sagtens linke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.