"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:427750c6$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:4277437f$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> Hænger en netbutik på regningen hvis der svindles med et
>> Visakort i deres webshop?
>
> Nej, ikke hvis du har overhold vilkårene i indløsningsaftalen.
> Fra
http://www.betaling.dk/forret/priser.htm
>
> <SNIP>
> Dækningsgarantier
> PBS International garanterer honorering af alle betalinger under
> forudsætning af, at din forretning har overholdt vilkårene i aftalen, og
> at kortholder ikke har gjort berettiget indsigelse.
> </SNIP>
Ved Visa/Dankort dog kun op til 1.000 kr!
....og så er der spørgsmålet om, hvad berettiget indsigelser er!
På
http://www.betaling.dk/forret/index.htm står:
"Det skal dog understreges, at det er din forretning, der dækker eventuelle
tab forårsaget af misbrug af kortet - jf. indløsningsaftalen med PBS
International eller PBS."
Så svaret er at det er netbutikken som hænger på regningen ved svindel med
et Visakort i deres webshop!
>> Eller har kortselskabet/bankerne noget der dækker?
>
> Jeg mener at huske at en del af gebyret pr. transaktion anvendes som
> "forsikring"
Ja - men det er en forsikring af kortholder, således at han er sikker på at
kunne få sine penge tilbage hvis webshoppen går konkurs efter at de har
trukket pengene men før de har sendt varen.
/Martin